مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار یزد گفت: تشکل های مردم نهاد و بخش خصوصی می توانند نقش تاثیر گذاری بسيار بيشتر از بخش دولتي در توسعه فرهنگ وهنر استان داشته باشند .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، روز سه شنبه 11خردادماه، جلسه هماهنگی تدوین سند توسعه استان یزد در بخش فرهنگ وهنر ، ورزش و جوانان و زنان وخانواده  با حضور مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری ، مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و نمایندگان دستگاه‌هاي مربوطه درسالن کنفرانس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد .
"عباس ملازینلی " در این نشست  با اشاره به قابلیت سنجش و ارزیابی فعالیت ها در حوزه فرهنگ و هنر ، اظهار داشت : شاخص ارزیابی حوزه فرهنگ و هنر در بخش سخت افزاری و بر اساس تعداد سالن های سینما ، تئاتر، و شاخص نرم افزار آن ، ميزان تولید محصولات فرهنگی و سنجش تاثيرگذاري آن میزان استقبال مردم از آثار هنری و تولیدات فرهنگی و رضايتمندي آن ها مي تواند باشد.
وی ادامه داد : با توجه به اینکه آثار و نتایج کم کاری در حوزه فرهنگ وهنر به زمان طولانی برای نمایان شدن نیاز دارد ، آثار سازندگی و فعالیت در این عرصه نیز در طولانی مدت آشکار خواهد شد .
ملازینلی تصریح کرد : بزرگترین مشکل برای توسعه فرهنگی استان ، حضور دستگاه‌های دولتی و دخالت آن ها در حوزه تولید محصولات فرهنگی است.
وی افزود : دستگاههای دولتی تنها باید در حوزه نظارت در حیطه فرهنگ وهنر وارد شده و تولید آثار فرهنگی  وهنری را به سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی واگذار کنند .
مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار بر ضرورت اورژانسي حمایت دولت از بخش خصوصی درحوزه فرهنگ و هنر تاکید كرد و آن را تنها راهکار  برون رفت از رکود فعلی فرهنگ و هنر در كشور عنوان کرد .
ملازینلی در پایان سخنان خود فعالیت مستقل نهادهای فرهنگی و هنری از بخش های دولتی را موجب رشد و توسعه  فرهنگ وهنر در استان دانست و جدا شدن نهادهای دولتی از بدنه تولید آثار هنری و فرهنگی را خواستار شد .
گفتنی است در این نشست در خصوص تهیه برش استانی سند ملی توسعه فرهنگ و هنر و وجود پتانسیل های بومی در توسعه فرهنگ وهنر استان بحث و تبادل نظر شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا