مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از اختصاص بودجه قابل توجهی برای استاندارد سازی پایگاه قهرمانی استان یزد خبر داد.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، دکتر رامین احمدی طباطبایی روز سه شنبه یازدهم خرداد ماه به دعوت اداره کل ورزش و جوانان استان یزد به این استان سفر کرد و ضمن بازدید از پایگاه قهرمانی یزد به همراه مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان و ابوالفضل کارگر معاون توسعه ورزش قهرمانی این اداره کل ، در نشست با روسا ، دبیران، نایب رئیسان و مسئولین کمیته های استعدادیابی هیات های ورزشی حضور یافت.

وی در این نشست با تاکید بر امر استعدادیابی در قهرمان پروری گفت: یکی از سیاست ها و برنامه های وزارت ورزش و جوانان این است که نوسانات نتیجه گیری در مسابقات مختلف به حداقل برسد و این مستلزم این است که پایگاه های استعدادیابی را در سطح کشور فعال و از هدر رفتن منابع انسانی و مالی جلوگیری کنیم.

مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: ما در مسابقات المپیک لندن با کسب 12 مدال رنگارنگ نشان دادیم که کشورمان دارای پتانسیل و ظرفیت بالایی در بحث قهرمانی است اما هیچ موقع نمی توانیم از نتایج تیم ها اطمینان حاصل کنیم زیرا که اکثر ورزشکاران به صورت گلخانه ای پرورش یافته اند.

احمدی طباطبایی در ادامه اضافه کرد: در دو سال گذشته تلاش های زیادی شد تا کمیته های استعدادیابی در فدراسیون های المپیکی تشکیل شود و با حساست خاص برنامه و شیوه کارکرد این کمیته ها را تدوین کردیم و شاهد اقدامات خوبی در این فدراسیون ها بودیم که بدون شک نتیجه اش را در آینده خواهیم دید.

وی اظهار داشت: در استان یزد نیز باید برنامه استعدادیابی جدی دنبال شود و پایگاه قهرمانی به گونه ای استانداردسازی و احیاء شود که قهرمانان و تیم های منتخب از این پایگاه استقبال و برنامه ها و آمادگی آنها زیرنظر این پایگاه انجام شود و در این راستا ما از هیچ گونه حمایتی دریغ نخواهیم کرد و بودجه ی خوبی را برای این امر به استان یزد تخصیص خواهیم داد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا