عبدالمالک ریگی کیست و چگونه دستگیر شد ؟؟؟؟ تازه ترین خبر در هواپیما ی که .....


جزئیاتی از دستگیری عبدالمالک ریگی
یزدفردا "سردبیریزدفردا  :وزير كشور صبح امروز در بدو ورود به بيرجند با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص جزئيات دستگيري عبدالمالك ريگي گفت: «اين فرد شرور كه در اختيار نيروهاي امنيتي اطلاعاتي كشورهاي بيگانه قرار داشت و دست به شرارت مي‌زد با هوشياري نيروهاي امنيتي و سربازان گمنام امام زمان در يك فرصت مناسب خارج از كشور دستگير و به داخل منتقل شد.»

وي تصريح كرد: «اين اقدام نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي جمهوري اسلامي نشان دهنده اشراف اطلاعاتي و امنيتي جمهوري اسلامي به منطقه است.»

وزير كشور با تبريك به فرماندهي معظم كل قوا و نيروهاي نظامي و سربازان گمنام امام زمان اظهار داشت: «عبدالمالك ريگي كه درصدد بود از نقطه‌اي به نقطه ديگر براي طراحي شرارت جديدي عازم شود با تور امنيتي كه از قبلا پهن كرده بوديم، وي را دستگير كرديم و الان در چنگال ملت ايران است.»

مصطفي محمد‌نجار وزير كشور صبح امروز در بدو ورود به بيرجند با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص جزئيات دستگيري عبدالمالك ريگي شرور معروف گفت: اين فرد شرور كه در اختيار نيروهاي امنيتي اطلاعاتي كشورهاي بيگانه قرار داشت و دست به شرارت مي‌زد با هوشياري نيروهاي امنيتي و سربازان گمنام امام زمان در يك فرصت مناسب در خارج از كشور دستگير و به داخل منتقل شد.

وزير كشور با تبريك به فرماندهي معظم كل قوا و نيروهاي نظامي و سربازان گمنام امام زمان اظهار داشت: عبدالمالك ريگي كه درصدد بود از نقطه‌اي به نقطه ديگر براي طراحي شرارت جديدي عازم شود با تور امنيتي كه از قبل پهن كرده بوديم دستگير شد و اکنون در چنگ ملت ايران است.

همچنین، محمد مرزيه دادستان عمومي و انقلاب زاهدان با اشاره به دستگيري "عبدالمالك ريگي " سركرده گروهك تروريستي موسوم به جندالله گفت: دستگيري ريگي با برنامه‌ريزي اطلاعاتي و امنيتي در اوايل صبح امروز سه‌شنبه صورت گرفت.
وي افزود: دستگيري ريگي با اقدامات اطلاعاتي‌ كه مدت‌ها در حال انجام بود، به سرانجام رسيد و در حال حاضر نيز وي وارد خاك ايران شده است و تحويل مقامات امنيتي و قضايي خواهد شد.
دادستان عمومي و انقلاب زاهدان در ادامه تاكيد كرد: ‌عمليات دستگيري عبدالمالك ريگي عملياتي غافلگيرانه بود و وي در حال حاضر در اختيار نيروهاي اطلاعاتي است.

از جمله اقدامات تروريستي ريگي، به شهادت رساندن تعدادي از شهروندان بمي در سال 85 در محور ترانزيتي کرمان به زاهدان در منطقه دارزين است. ريگي همچنين در اقدامات تروريستي كه در شرق كشور انجام داد، ده‌ها نفر از نيروهاي انتظامي و مردم بي‌گناه را قتل عام كرده و به شهادت رسانده است.

عبدالمالك ريگي سركرده گروهك تروريستي موسوم به جند‌الله در راستاي اهداف گروهكي خود اقدام به تاسيس مدرسه‌اي در پاكستان كرده بود. ريگي با هدف آموزش عمليات انتحاري اقدام به راه‌اندازي چنين مدرسه‌اي كرده بود. در اين مدرسه افراد معتاد و فقير از شهرهاي ايالت بلوچستان پاكستان جمع‌آوري شده و به آنها آموزش عمليات انتحاري داده مي‌شد.
تعدادي از اين افراد آموزش ديده به كمربند انتحاري مجهز شده‌ و با پشتيباني گروهك تروريستي جند‌الله و به منظور انجام عمليات خرابكاري (انتحاري) وارد خاك ايران شدند.

ریگی چگونه دستگیر شد ؟

بامداد سه شنبه، ۴ اسفند ۱۳۸۸،امروز روابط عمومی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی گزارش کرد که ماموران این وزارتخانه عبدالمالک ریگی را بازداشت کرده‌اند نحوه دستگیری او هنوز به طور رسمی اعلام نشده ولی منابع غیر رسمی که یزدفردا توانسته از آن کسب اطلاع نماید نحوه دستگیری ریگی را اینگونه شرح داده اند :

 اینگونه اعلام شده که از پاکستان با هواپیما قصد سفر به یکی از کشور‌های عربی را داشته که بر روی آبهای خلیج فارس توسط هواپیمای ایرانی اخطار فرود اضطراری برای هواپیمای حامل او صادر شده و پس از بازرسی از آن هواپیما وی را دستگیر کرده‌اند.


بازتاب دستگیری ریگی در خبرگزاری های خارجی
خبرگزاري هاي خارجي روز سه شنبه به نقل از رسانه هاي ايران از دستگيري "عبدالمالک ريگي" سرکرده گروهک تروريستي در جنوب شرق ايران خبر دادند.

خبرگزاري رويترز به نقل از شبکه "العالم" ايران گزارش داد: "ريگي در شرق ايران بازداشت شد."

آسوشيتدپرس نيز به نقل از راديو سراسري ايران اعلام کرد: نيروهاي امنيتي ايران، ريگي، رهبر گروه تروريستي موسوم به "جندالله" را بازداشت کردند. اين گروه مسووليت چندين انفجار در ايران را که چندين کشته به جا گذاشت، به عهده گرفته است.
فرانس پرس نيز به نقل از شبکه العالم، از بازداشت ريگي در شرق کشور خبر داد.

به گزارش اين خبرگزاري، ريگي رهبر يک گروه شورشي موسوم به جندالله است که دست به حملات متعددي در استان سيستان و بلوچستان زده است.

ريگي سرکرده گروهگ تروريستي و عامل قتل ده ها شهروند بيگناه در مناطق شرقي کشور است.

اين گروهک تروريستي علاوه بر جنايات بيشمار از جمله جنايات "تاسوکي"، عامل شهادت سردار "نورعلي شوشتري" فرماندار قرارگاه شرق و معاون فرمانده نيروي زميني سپاه و سردار "محمد زاده" فرمانده سپاه سيستان و بلوچستان و شماري از سران قبايل بلوج است.


عبدالمالك ريگى ، به راستى كيست؟
عبدالمالك ريگى احتمالا متولد سال 1358 است.
عبدالمالک تحصيلات کلاسيک ندارد
 تنها چند سال در یکی از حوزه های علمیه اهل سنت مشغول به تحصیل بوده که البته از آنجا نیز اخراج شده است.
و خودش را "خادم جندالله" مى خواند و مسوول گروه تروريستى جند الله است.
 «ريگی» اهل يکی از قبايل بلوچستان شمالي است، مانند قبايلی چون براهوئي، مری، ناروئي، شهنوازی، کهرازهی، گمشادزهی، بارکزهی. او یکی از اعضای طایفه ریگی است.
 ریگی که  خودش را "خادم جندالله" میخواند دارای سابقه شرارت و یک مورد چاقو کشی بخاطر مسائل قبیله ای در داخل شهر زاهدان است و به همین خاطر مدتی هم زندانی شد اما بعد از آزادی خود را زندانی سیاسی معرفی نمود.

بنا به گفته خودش از سن نوزده سالگي اسلحه به دست گرفته و به عمليات تروريستي پرداخته است. گفته می شود ریگی پیش از آغاز فعالیت های تروریستی برای جلب حمایت علمای اهل سنت منطقه -که به مولوی ها مشهور هستند - نزد آن ها رفت اما آن ها برای حرفهایش اهمیتی قائل نشدند.

گزینه بعدی ریگی قاچاقچیان عمده مواد مخدر بودند. آن ها به دلیل اینکه علاقه داشتند جبهه تازه ای در برابر نیروهای انتظامی و امنیتی استان به وجود آید از ریگی استقبال کردند و با در اختیار گذاشتن اسلحه و پول به حمایت از او برخواستند.

به این ترتیب ریگی گروه خود را پایه گذاری کرد. گروهی که پس از نخستین حمله تروریستی نام «جندالله» را بر خود گذاشت. این گروه هدف اصلی خود را «دفاع ازحقوق ملی و مذهبی قوم بلوچ و اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده» اما بسیاری از مردم غیر نظامی منطقه نیز قربانی عملیات تروریستی او و گروهش شده اند.

  • يكى از شبكه هاى تلويزيونى سلطنت طلب بارها وى را "دكتر عبدالمالك" نام برده است.
  • زيستگاه و محل فعاليت گروه جندالله در حال حاضر گروه ريگى و جندالله در مناطق بدون كنترل افغانستان، پاكستان و بلوچستان ايران رفت و آمد مى كنند.
  • وى مى گويد: "من انكار نمى كنم. بسيارى از افراد ما در خاك پاكستان هستند. خانواده ها و كسانى كه مجبور به فرار شده اند. با زن و بچه ها. ولى افرادى كه كار عملياتى مى كنند در خاك ايران هستند."
  • ريگى گفته است كه حتى يك بار هم در نزديكى تهران اشتباها بازداشت شده، اما چون شناسايى نشده، رهايش كرده اند.

 
 "جندالله " به تازگى نام "جبنش مقاومت مردمى ايران" را بر خود نهاده است و بخش اعظم عمليات مسلحانه عليه مردم  را سازمان داده است. "

  • جندالله" همواره اعلام مى كند كه اقداماتش با دستور رهبران بنيادگراى مذهبى صورت مى گيرد. نوع فعاليت اين گروه نشان از امكانات پشتيبانى گسترده اى مى دهد.
  •  آنان از شبكه اينترنت و همچنين از رسانه هاى گروهى تلويزيونى و راديويى عمدتأ وابسته به سلطنت طلبان، در انعكاس خبر عمليات و طرح ديدگاهايش استفاده مى كند.
  •  البته "صداى امريكا" اين جريان را حمایت مى كند،  در بسيارى از عمليات مسلحانه اين گروه، شيوه هاى كار طرفداران القاعده و الزرقاوى در عراق، به شكل گسترده اى تقليد مى شود.

  ويژگى هاى ريگى و گروهش،

ريگى ميل داشت به عنوان رهبر داناى گروهش شناخته شود
  •  اما گروه وى كه توسط افرادى مزدور اداره مى شوند
  •  در عمليات نظامى به توحش دست مى زدند.
  •  به همين دليل جندالله معمولا عملياتى را با افتخار اعلام مى كند و سپس شركت خود را در آن نفى مى كند. مثلا در ترور جاده كرمان بم اول توسط راديو فردا اعلام شد كه اين عمليات تروريستى كار اين گروه بوده است و بعد از چند روز اين گروه آن عمليات را محكوم كرد.


  • خشونت اعمال شده توسط گروه ريگى ، تا حدى هم ريشه در خشونت هم پيمانانشان در القاعده دارد و  شيوه عمل گروه ريگى براساس گروگانگيرى و معامله بوده،  اما آنها در بسيارى موارد گروگانها را اصلا نمى شناسند.
  • ريگى مى گويد: "بعضى گروگان ها را شناسايى كرده بوديم. البته هدف فرماندار و استاندار بودند ." وى در مورد شيوه گروگانگيرى مى گويد: "اگر حل نشد دست به اقدام ديگرى مى زنيم و افراد بزرگ ترى را مى گيريم.
  • . " آنها معمولا براى گرفتن گروگان تور مى گذارند، تعداد زيادى را در مسير حركت جمعى (اتوبوس و مينى بوس) دستگير مى كنند و بعد گروگانها را تا زمان تعيين تكليف به كوههاى پاكستان يا بلوچستان مى برند

  •  گروه ريگى قصد دارد با جنگ نظامى در منطقه  فضاى بازى براى خودش ايجاد كند تا هم از طريق فروش گروگان، هم قاچاق در منطقه، هم باج گيرى از قاچاقچيان و هم از طريق كمك هاى مالى دولتهاى خارجى قدرت و ثروت كسب كنند و در نهايت خود را به منطقه تحميل كنند.

  • گروه جندالله در مورد تجزيه طلبى معتقدند كه "ما نمى خواهيم وحدت ملى و يكپارچگى از بين برود." اما شبكه خبرى اى بى سى امريكا گزارش داد، امريكا به طور مخفيانه مشاور و مشوق يك گروه افراط گراى مسلح پاكستانى است كه تاكنون چند عمليات مرگبار داخل خاك ايران اجرا كرده است. امريكا به طور مستقيم تامين مالى اين گروه را بر عهده ندارد اما از سال 2005 روابط محكمى با عبد المالك ريگى رهبر اين گروه داشته است

بر اساس آنچه تا كنون به دست آمده است،
  • محل آموزش نيروهاى تروريست "جندالله" در پاكستان است.
  •  آموزش ها به زبان فارسى و انگليسى صورت مى گيرد
  •  اكثر افراد مانند نيروهاى الزرقاوى و بسيارى از جريانهاى وابسته به القاعده براى عمليات پول مى گيرند و بايد مدارك انجام عمليات، مانند فيلم و عكس را تحويل بدهند تا پول شان را دريافت كنند، تقريبا اين شيوه در كل سيستم جرم و جنايت منطقه وجود دارد.
  • عمليات اين گروه جز در حالت گروگانگيرى كور، به صورت عمليات انفجارى انجام مى گيرد
  •  اين گروه در شب 23 آذر 85 عملياتى عليه استاندار طراحى كرد كه ماشين بمب گذارى شده به دليل نقص فنى قبل از وقت معين و رسيدن استاندار منفجر شد و تعدادى از افرادى كه در مقابل درب استاندارى تجمع كرده بودند كشته شدند


تغییر نام گروهک ریگی

 به نظر مى رسد كه به دليل نمايش خشونت بار او و قصاوت بیش از حد گروه  ريگى در سال گذشته ، جريان تروريستى و خطرناك، پاكستان، القاعده و آمريكا تصميم گرفته اند كه گروه را به سامان درآورند. نام گروه در تاريخ 27 آذر 85 از سازمان جندالله به "جنبش مقاومت مردمى ايران" تغيير يافت.
جندالله پس از مدتی نام «جنبش مقاومت ملی ایران!» را بر خود گذاشت. این تغییر نام نمایانگر تغییر حامیان و خط دهندگان اصلی به گروه ریگی بود. پس از این تغییر نام بود که صدا و عکس ریگی به بسامد برخی شبکه های تلویزیونی سلطنت طلب تبدیل شد . جالب اینکه یکی از مجریان این شبکه ها در مصاحبه های مکرر خود با ریگی او را «دکتر ریگی» نامید!

یکی از مجاری تبلیغاتی ریگی رادیو صدای بلوچ است که از استکهلم سوئد پخش می شود. گروه ریگی علاوه بر آن بارها از شبکه العربیه که مالک اصلی آن حاکمان عربستان سعودی هستند به عنوان بلندگوی تبلیغاتی خود استفاده کرده است. این شبکه در اقدامی بحث بر انگیز تصاویر کشته شدن مرزبانان به گروگان گرفته شده ایرانی را پخش کرد. العربیه پیش از آن اقدام مشابهی را نیز در مورد گروگان های غربی اسیر القاعده انجام داده بود.


تلويزيون صداى آمريكا با ريگى مصاحبه اى كرد و وى را با عنوان "رهبر جنبش مقاومت مردمى ايران" خواند. ريگى كه بنا به گفته خودش تا به حال دهها نفر را شخصا اعدام كرده است، در اين مصاحبه گفت: "ما تروريست نيستيم و اين رژيم ايران است كه ما را تروريست ناميده است." مجرى اين شبكه تلويزيونى به وى گفت: "ريگى جان! ما خيلى با تو احساس همبستگى مى كنيم." البته در بيانيه تغيير نام اين سازمان، اعلام شد كه اين تغيير نام به معنى تغيير سياستهاى اين تشكيلات نيست، بلكه به معنى گسترش فعاليت تشكيلات در ساير مناطق كشور و بخصوص در پايتخت است. اين تشكيلات شعارفریبندهای که هرگز به آن اعتقاد نداشته "زنده باد اسلام، زنده باد مقاومت، زنده باد آزادى " را براى خود انتخاب كرد.

  • جنایات مهم گروهک ریگی  یا  جندالله

عمليات مهم گروه شامل اين موارد بوده است:
  •  وقايع 24 اسفند 1384 در جاده زابل به زاهدان در منطقه تاسوكى .
  •  واقعه 23 ارديبهشت 1385 درمحور بم به كرمان در منطقه ى دارزين كه با بستن راه خودروهاى عبورى 34 نفر از قشر های مختلف مردم را شهید و تعدادى را زخمى كرده يا به اسارت بردند.
  •  در روز 13بهمن 85 مقارن ساعت 19 و 45 دقيقه چند فرد مسلح چهار مأمور گشت نيروى انتظامى را كه در خيابان بزرگمهر مشغول گشت زنى بودند به رگبار بستند و به شهادت رساندند. در اين حمله دو افسر انتظامى به نام سرهنگ خواجه و سرهنگ شيبك و سرباز وظيفه شهید شدند.
  •  انفجار اتوبوس حامل پاسداران در بامداد 25 بهمن ماه 85 در زاهدان كه باعث شهادت 11 نفر و زخمى شدن 18 پاسدار نيروى زمينى سپاه شد.
  •  جديدترين اين عمليات تروريستى انفجار بمب صوتى در جلو ى مدرسه دختران معرفت در زاهدان در شامگاه جمعه 27بهمن ماه است.
  • پس از شروع سال جارى كيهان خبر كشته شدن عبدالمالك ريگى را اعلام كرد، اما بلافاصله عبدالمالك با تلويزيون العربيه مصاحبه كرد و خبر كشته شدنش را تكذيب كرد.
  • و در تازه ترین جنایات این گروه حمله انتحاری به همایش سران قبایل بلوچستان بود که منجر به شهادت سردار شوشتری و 23 نفر از سران و نیرو های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد .
حامیان ریگی چه کسی هستند؟

طالبان و بخشی از دولت پاکستان و سازمان اطلاعات ارتش پاکستان و آمریکا و انگلیس از وی حمایت می کنند. در یک اقدام اطلاعاتی به ماموران امنیتی جمهوری اسلامی خبر می رسد که برادر عبدالمالک توسط دولت پاکستان دستگیر شده است بلافاصله اکیپی برای صحت مطلب فوق به زندان نگهداری برادر عبدالمالک می روند و حتی بعد از اهراز هویت وی اقدام به نمونه گیری خون و اثر انگشت از وی می نمایند و بعد از آمدن به ایران مقامات جمهوری اسلامی رسما از دولت پاکستان در خواست استرداد برادر مالک را می نمایند که اما مقامات محلی پاکستان تلاش می کنند از تحویل برادر عبدالمالک جلوگیری کنند. آن ها با عوض کردن برادر عبدالمالک با شخص دیگری قصد داشتند تا گروه ایرانی را دور بزنند ولی از آنجایی که گروه قبلی از برادر عبدالمالک اثر انگشت و آزمایش خون گرفته بودن و عدم طبیق آنها با مشخصات شخص قلابی باعث شد تا مقامات پاکستانی برادر عبدالمالک را تحویل گروه ایرانی کنند و آنها با یک هواپیمای اختصاصی برادر عبدالمالک و تعدادی دیگر این گروه را به ایران بیاورند.

گفته مي شود، در حال حاضر مهم‌ترين منبع مالي ريگي در ايران، برخي صاحبان جايگاه‌هاي عرضه سوخت هستند که مبالغ هنگفتي براي وي ارسال مي‌کنند.

اين جايگاه‌داران با قاچاق گازوئيل و تباني با برخي مسئولان محلي، سهميه گازوئيل را به نام افراد جعلي و موهوم دريافت مي‌کنند و شبانه اين محصول به وسيله ماشين‌هاي تويوتاي مخصوص که بشکه‌هاي بيست و سي ليتري در آنها تعبيه شده است، از مرز خارج کرده و در شهرهاي افغانستان و پاکستان که اقدام به کشت خشخاش مي‌شود، به فروش مي‌رسانند و گروهک تروريستي ريگي نيز در برابر اين خوش‌خدمتي جايگاه‌داران، اقدام به حفاظت فيزيکي از محموله‌هاي قاچاق آنها کرده، سوخت‌هاي قاچاق را سالم به مقصد مي‌رساند.

گفتني است، با وجود قيمت تقريبا برابر بنزين و گازوئيل در سطح جهان، در ايران قيمت گازوئيل حدود يك‌پنجم است كه اين امر، در كنار سهميه‌بندي بنزين و عرضه با كارت هوشمند سوخت توجيه اقتصادي قاچاق گازوئيل را نسبت به بنزين افزايش مي‌دهد.

اعترافات تکان دهنده برادر تروریست عبدالمالک ریگی


برادر عبدالمالک ریگی گفت: علت ورود من به گروهک تروریستی مالک، نداشتن آگاهی و سواد کافی، نیاز مبرم مالی بود و برادرم از من سوءاستفاده کرد.

عبدالحمید ریگی  در گردهمایی سران قبایل و طوایف در سالن اجتماعات جوانان هلال احمر زاهدان اظهار داشت: من به علت نداشتن سواد و آگاهی، نیاز مبرم مالی و نبود علمایی که مرا هدایت کنند، وارد این گروهک تروریستی شدم.
وی افزود: من متولد زاهدان و عاشق وطن و سرزمینم هستم، اما به خاطر مشکلات مالی از برادرم کمک خواستم که او آنچه را که در ذهنش بود به من القا، دیکته و با تفاسیر دروغ از قرآن، از بی سوادی من سوء استفاده کرد.
برادر مالک ریگی از خود به عنوان چراغ خاموشی که نیاز به روشنایی دارد، یاد کرد و از علما و معتمدان خواست در هدایت جوانانی مانند او که از سواد و آگاهی لازم برخوردار نیستند، بیشتر تلاش کنند تا با قرار گرفتن در موقعیت های مختلف هر چه شنیدند را باور نکنند و در غفلت تمام، اغفال نشده و مرتکب جنایت نشوند.
وی گفت: من در راهبندان جاده چابهار در سال 86، توسط دولت پاکستان دستگیر شده و مدت یک سال زندانی بودم و پس از آن به پلیس ایران تحویل داده شدم.
عبدالحمیدریگی ادامه داد: امروز به درخواست خودم در این همایش و گردهمایی شرکت کردم تا پیامی به جوانان کشورم بدهم تا در مقابل توطئه های مختلف آگاهی لازم را پیدا کنند.
برادر عبدالمالک ریگی افزود: منابع درآمدی گروه، هزینه های سفرهای عبدالمالک و سیستم های ماهواره ای، تجهیزات نظامی تأمین مربی و استاد برای آموزش، ایجاد پایگاه و دفاتر در دبی، امارات، لندن و آمریکا، ماهواره های خبری و پوشش های ماهواره ای ، گوشی های ماهواره ای و شارژ آنها به دلار رایگان و سایر امکانات مستقیما از آمریکا تامین می شد.
وی اخاذی و گروگانگیری از مردم عادی، فروش مواد مخدر و خرید و فروش زمین در پاکستان را نیز از دیگر منابع تامین مالی گروهک برشمرد.
برادر مالک ریگی، علت اصلی پیوستن خود به گروه برادرش را مشکل مالی بیان کرد و گفت: وقتی در پاکستان به سراغ او رفتم، او مدتی طولانی با تفاسیر کذب ذهن خود از قرآن، برایم نقل و قول از چند مولوی که خود آنها را می شناخت، کرد که « جهاد فرض است و نماز فرض و تو باید در جهاد شرکت کنی و کشتن شیعه را حلال بدانی».
وی ادامه داد: بالاخره او این چراغ خاموش را با اراجیف خود روشن کرد و در من هم این باور ایجاد شد که او کلمه خدا و رسولش را به ما انتقال می دهد.
عبدالحمید ریگی در گفته های خود مکرراً ابراز ندامت و پشیمانی، توبه و استغفار به درگاه خداوند می کرد و از مردم پوزش می طلبید.
وی معترف شد که عبدالمالک از طریق مذهب و دین اهدافش را عملی می کند زیرا خود اغفال شده و منحرف شده از طرف اجانب است.
عبدالحمید گفت: جواب چراها و سئوال های مرا که باید علمای خودمان در کشورم بدهند، مالک می داد و وقتی می گفتم چرا این صحبت ها را علما در کشور نمی کنند، او با تزویر و دروغ می گفت: آنها می ترسند و ترسو هستند.
وی از معتمدان، بزرگان، ریش سفیدان و علما حاضر در جلسه خواست تا برای جوانان ناآگاه که در ورطه نابودی قرار دارند، دل بسوزانند و آنچه را که صحبت می کنند دلسوزانه و از ته دل باشد تا آنها به تباهی دچار نشوند.
عبدالحمید ریگی به تشریح بسیاری از جنایاتی که در عملیات های آن شرکت می کرد و رهبری گروه را داشت، پرداخت و گفت: در فاجعه تاسوکی، دارزین، پی سوران، قتل همسر خودم و چند عملیات دیگر مشارکت داشته ام.
وی اضافه کرد: در سال 1385 که عبدالمالک در اسلام آباد با آمریکایی ها ملاقات کرد، آنها به او گفتند که شما مردم بلوچستان چگونه هستید و چه مشکلاتی دارید و چرا می گذارید به شما ظلم و ستم شود و بالاخره از آن زمان امکاناتی را در اختیار عبدالمالک قرار دادند.
عبدالحمید بیان کرد: عبدالمالک، تشکیل گروهک های دیگر با نام های مختلف و همچنین انجام عملیات در خارج از استان سیستان و بلوچستان برای اینکه در اذهان عمومی و مردم دنیا این باور ایجاد شود که نارضایتی ها در گروهک های دیگر و خارج از استان نیز وجود دارد را به ما دستور داد.
وی خاطرنشان کرد: در کشور و نظامی که هزاران مسجد و مدرسه احداث شده و در دورترین نقاط صعب العبور و روستاها ی دورافتاده استان، کلاس درس بنا شده که همه را به نماز و تحصیل وادار می کنند، مردم باید شکرگزار باشند که بدون مشکل و دغدغه به زندگی خود مشغول هستند.
برادر مالک ریگی ادامه داد: چرا باید عده ای جوان ناآگاه مانند من منحرف شوند تا دست به اعمال ننگین بزنند که دشمنان اسلام سوءاستفاده کرده و بین مسلمانان تفرقه بیندازند.
وی از علما خواست قرآن را کامل و واضح برای جوانان تفسیر و به دستورات آن عمل کنند تا تفرقه و برادرکشی اتفاق نیفتد.
عبدالحمید ضمن ابراز ندامت و استغفار افزود: با وجود اینکه حرف نخست را در جامعه ما علمای دین می زنند و مردم از آنها تبعیت می کنند، چرا باید جوانان سی دی های مالک را تهیه و از آنها استفاده کنند.
وی گفت: چرا باید بعد از هر جنایت مولوی ها فقط ابراز همدردی کنند و تسلیت بگویند و اقدامات لازم در زمینه هدایت جوانان را به کار نگیرند.
برادر مالک ریگی خطاب به علما و بزرگان قبایل ادامه داد: برای ارشاد جوانان و روشن کردن این چراغ های خاموش کدام جلسه را تشکیل داده تا آنها را از انحراف باز دارند، چرا جوان باید عملیات انتحاری انجام دهد که با این کار دین و دنیا و آخرت خود را تباه کند به راستی چه کسی باید او را هوشیار و بیدار کند تا جواب سئوالات خود را دریابد. این عضو گروهک تروریستی افزود: اکنون که من آگاهی لازم را در دین و مذهبم پیدا کردم، بسیار پشیمان و نادم هستم و از درگاه الهی طلب عفو و بخشش می کنم و از خود می پرسم چرا باید به آیه شریفه " لا تفرقوا " عمل نکنیم و به جای تحکیم وحدت مسلمانان سبب تفرقه بین آنها شویم
.

والدين همسر عبدالحميد ريگي: عبدالمالک ريگي جنايتکاري بي رحم است

زاهدان_ پدرخوانده و مادر "فائزه و شهاب منصوري" (همسر و برادر همسر عبدالحميد ريگي برادر سرکرده گروهک تروريستي ريگي) گفتند: عبدالمالک ريگي همانند اربابانش آمريکا و انگليس جنايتکاري بي رحم است که حتي براي خانواده اش ارزشي قائل نيست.

پدر و مادر شهيدان فائزه و شهاب منصوري (همسر و برادر همسر عبدالحميد ريگي)
به گزارش ايرنا، سيد "محمد موسوي" پدرخوانده همسر عبدالحميد ريگي که به همراه مادر فائزه و شهاب منصوري براي ديدار با دامادشان به زاهدان سفر کرده اند در گفت وگو با خبرنگاران رسانه هاي ارتباط جمعي به تشريح نحوه آشنايي با اين جنايتکار و همچنين ديدار اخيرشان با وي پرداختند.
بر اساس اعترافات عبدالحميد ريگي،"فائزه منصوري" همسر عبدالحميد ريگي برادر سرکرده گروهک تروريستي مالک چندي پيش به درخواست عبدالمالک ريگي و توسط عبدالحميد در خواب با شليک گلوله جان باخت.
" شهاب منصوري" برادر فائزه نيز توسط عبدالمالک ريگي سربريده شد و فيلم آن نيز از طريق شبکه العربيه پخش شد و عبدالحميد نيز به اين مسايل اعتراف کرده است.
پدرخوانده همسر عبدالحميد ريگي با تشريح نحوه آشنايي خانواده اش با اين جنايتکار گفت: چند سال پيش همسر و دخترم براي خريد به زاهدان آمده بودند که در خيابان جواني نادان به آنان اهانت کرد.
وي افزود: حميد ريگي که در همان زمان در حال عبور از اين محل بوده با فرد مزاحم برخورد کرده و از همسر و دخترم براي خريد از فروشگاه لوازم آرايشي و عطر و ادکلن خويش دعوت مي کند.
او ادامه داد: همين مساله زمينه آشنايي خانواده ما با وي را فراهم کرد و پس از مدتي عبدالحميد ريگي از همسرم درخواست کرده بود براي خواستگاري دخترم به تهران بيايد.
وي بيان کرد: با موافقت من اين فرد به تهران آمد و چند روز به عنوان ميهمان در منزل ما بود و پاسخ به درخواست وي را منوط به تحقيقات لازم از اوضاع زندگي و اجتماعي او کرديم.
موسوي گفت: از آنجايي که حميد ريگي در بازار چهارراه رسولي زاهدان داراي مغازه فروش لوازم آرايشي بود، تحقيقات را از طريق همسايگان و کسبه محل انجام داديم که همه آنان وي را تاييد کردند و گفتند فردي درستکار و قابل اعتماد است.
او اظهار داشت: يکي از افتخاراتم اين است که مجموعه مذاهب اسلامي را در يک راستا مي بينم و چون حميد مسلمان اهل سنت و ايراني بود با ازدواج وي با دخترم موافقت کردم.
وي افزود: نخستين حرکت غير اخلاقي حميد پس از عقد او با دخترم انجام شد بطوريکه بعد از عقد بدون اجازه من و همسرم، دخترم را به حالت فرار از تهران به زاهدان آورد.
او بيان کرد: با توجه به اينکه هر دو نفر با هم محرم شده بودند و چند نفر از نزديکان حميد نيز وساطت کردند، از اين خطاي وي گذشت کرديم و با زندگي آنان در زاهدان مخالفتي نکرديم.
موسوي اضافه کرد: در چند سال گذشته ارتباط ما با حميد و برخي اعضاي خانواده وي خوب بود و حتي اين زن و شوهر جوان با امکاناتي که برايشان فراهم کرده بودم مدتي را در تهران زندگي کردند اما دوباره به زاهدان برگشتند.
وي با اشاره به اينکه حميد و دخترم داراي سه فرزند (يک پسر و دو دختر دو قلو) هستند، افزود: هنگامي که دخترم براي زايمان دو قلوها به تهران آمد و حميد نيز به گروهک تروريستي ملحق شده بود چند بار در تماس هاي متعدد از وي خواستم تا به تهران بيايد و با امکاناتي که برايش فراهم مي کنم زندگي راحت و بدون مشکلي داشته باشد، اما قبول نکرد.
او گفت: پس از زايمان دخترم ، حميد تماس تلفني گرفت و تاکيد کرد که همسر و فرزندانش را به مرز بفرستيم تا او در نزديکي مرز آنان را تحويل بگيرد و با خود به پاکستان ببرد.
وي افزود: با توجه به اينکه محل زندگي اش را پاکستان انتخاب کرده بود تمايلي براي فرستادن دختر و نوه هايم نداشتيم اما حميد تهديد کرد که اگر همسرش را نفرستيم تمام اعضاي خانواده ما را به قتل مي رساند.
پدرخوانده همسر عبدالحميد ريگي اظهار داشت: در تماسي که با حميد گرفتيم قرار شد پسرم "شهاب"، خواهرش (فائزه) و سه فرزندش را تا مرز پاکستان همراهي کند و در مرز تحويل حميد ريگي دهد.
موسوي افزود: پس از عزيمت فرزندانم به زاهدان و مرز پاکستان، پسرم تماس گرفت و گفت چون حميد براي تحويل خواهرم نيامده من خودم آنان را تا محل استقرار حميد همراهي مي کنم و بعد از چند روز مجددا بر مي گردم.
وي اضافه کرد: مدتها از پسر و دخترم خبري نداشتيم تا اينکه يک روز حميد تماس گرفت و گفت پسرتان با موتورسيکلت تصادف کرده و جنازه اش را در مرز مي توانم تحويلتان دهم.
او ادامه داد: در حين گفت وگوي من با حميد، گوشي را عبدالمالک ريگي از وي گرفت و بدون مقدمه گفت که فردا شب فيلم سربريدن پسرت را از شبکه العربيه تماشا کن.
وي افزود: پسرم بدون هيچ گناهي و فقط به صرف شيعه بودن توسط مالک ريگي جنايتکار بي رحم با قصاوت تمام سربريده شد.
موسوي اضافه کرد: شهاب فردي بسيار ساده، امين، صادق و کارگري جزء در تهران بود و حتي در ذهنش هم نمي گنجيد که با نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي تماس بگيرد چه رسد به اينکه با آنان همکاري کند.
او بيان کرد: مالک ريگي جنايتکار ادعا کرده بود که فرزندانم جاسوس هستند و با نيروهاي امنيتي ايران ارتباط دارند درحالي که نه تنها نحوه ارتباط با نيروهاي انتظامي و امنيتي را نمي دانست بلکه در مکاني که سکونت داشتند هيچ امکان ارتباطي وجود نداشت.
وي افزود: در آخرين ديداري که دو روز پيش با عبدالحميد داشتم خودش اعتراف کرد و سوگند خورد که مطمئن بودم شهاب و فائزه هيچ گناهي ندارند زيرا در منطقه اي که در پاکستان سکونت داشتند امکان ارتباط با بيرون وجود نداشت و شهاب نيز اصلا راه و رسم ارتباط گرفتن با دستگاههاي انتظامي و امنيتي را نمي دانست.
او اضافه کرد: حميد ريگي در اين ديدار قسم مي خورد که چون بشدت تحت تاثير القائات عبدالمالک قرار گرفته بود دست به چنين جنايتي زده و همسر و مادر سه فرزندش را در خواب کشته است.
وي اظهار داشت: حميد مي گفت آنچنان تحت تاثير گفته هاي مالک قرار داشتم که اگر مي گفت برف سياه است قبول مي کردم و هيچ گاه اعتراضي به سخنان وي نمي کردم.
موسوي با تشريح ديدار دو روز پيش با عبدالحميد ريگي گفت: با توجه به محبتهايي که به حميد کرده بوديم در اين ديدار بشدت شرمنده بود و وقتي همسرم از او سووال کرد که به چه گناهي دو فرزندم را از ما گرفتيد با اظهار شرمندگي و ندامت گفت آنچنان تحت تاثير القائات مالک بودم که نمي دانستم چه اشتباهاتي را مرتکب مي شوم.
وي افزود: حميد در اين ديدار گفت اکنون که با حقايق آشنا شدم و فهميدم که آنچه مالک به ما ديکته و تلقين مي کرد خواسته هاي آمريکا و انگليس و حب جاه طلبي و دنيا پرستي خودش بود، اگر به من اجازه دهند و مالک را نيز پيدا کنم به خدا قسم مي خورم که قطعه قطعه اش مي کنم.
پدرخوانده همسر عبدالحميد ريگي بيان کرد: من و همسرم از دستگاه قضايي اشد مجازات و قصاص را براي عبدالحميد و مالک ريگي و ساير کساني که در جناياتشان دخيل بودند، درخواست کرده ام و هيچگاه آنان را نمي بخشيم.
وي افزود: از دولت پاکستان مجدانه مي خواهيم در زمينه دستگيري مالک ريگي و ساير جنايتکاران همدست وي و همچنين بازگرداندن سه نوه ام "محمد متين ، مونا و مينا چهار ساله اقدام کند.
او ادامه داد: اکنون از سرنوشت سه نوه ام بي خبرم و اگر اقدامي براي بازگرداندن آنان نشود مطمئن هستيم که عبدالمالک شيطان آنان را منحرف و از محمد متين شيطان ديگري همچون خودش خواهد ساخت.
وي اضافه کرد: موضوع بازگرداندن نوه هايم و همچنين دستگيري و مجازات مالک شيطان را از طريق نيروي انتظامي و دستگاه قضايي جمهوري اسلامي ايران و پليس بين الملل اينترپل پيگيري و شکايت کرده ام و اميدواريم دولت پاکستان که در جنايت عليه فرزندانم مقصر است در اين زمينه همکاري کند.
او ادامه داد: اگر دولت پاکستان بعد از قرباني کردن پسرم اقدامي کرده بود امروز دختر و نوه هايم در کنار ما بودند اما متاسفانه با وجودي که دنيا از قتل پسرم آگاه شده بود دولت پاکستان اقدامي نکرد.
به گزارش ايرنا، در طول مصاحبه پدرخوانده همسر عبدالحميد ريگي با خبرنگاران رسانه ها، مادر شهاب و فائزه گريه و زاري مي کرد و به طور دائم بر مالک و حميد و ساير جنايتکاران تروريست عضو گروهک ملحد تروريستي لعنت مي فرستاد.
عبدالحميد ريگي برادر سرکرده گروهک تروريستي مالک چندي پيش، پس از راهبندي محور چابهار - ايرانشهر و ربودن 22مسافر و آتش زدن هشت دستگاه خودرو به همراه گروگانها به پاکستان متواري شده بود.
با همکاري پليس ايران و اقدام سريع پليس پاکستان، محل تردد اين گروهک شرور و تروريستي محاصره و پس از درگيري مسلحانه، عبدالحميد ريگي به همراه مزدوران تحت امر خود دستگير و گروگانها آزاد شدند.
با پيگيريهاي انجام شده گروگانها در همان زمان تحويل جمهوري اسلامي ايران و پس از مدتي عبدالحميد ريگي به همراه 13 شرور ديگر تحويل ايران شدند.
برادر سرکرده گروهک تروريستي ريگي در دادگاهي که براي رسيدگي به جرايم وي و ديگر اعضاي اين گروهک تروريستي در زاهدان تشکيل شده بود به جنايات خود اعتراف کرد.
راهبندي تاسوکي و شهادت 25نفر از هموطنان بي گناه و زخمي کردن تعدادي ديگر راهبندي دارزين کرمان و شهادت 11نفر از مسافران بي گناه و آتش زدن تعداد خودرو، شهادت شماري از نيروهاي انتظامي، قتل ، سرقت مسلحانه، قاچاق عمده موادمخدر، شرارت، اقدامهاي تروريستي، بمب گذاري و غيره از جمله اتهام هاي عبدالحميد ريگي و 12 مزدور تحت امر وي و عضو گروهک تروريستي مالک است.
بر اساس حکم صادره از سوي دادگاه انقلاب اسلامي، اين افراد به اعدام محکوم شدند که حکم صادره پس از تاييد مراجع عالي قضايي، بزودي قرار است در زاهدان به اجرا در آيد.
بالاخره ریگی با تلاش سربلزان گمنام آقا امام زمان  دستگیر و در اختیار قانون قرار گرفت و باعث شد تا مردمی که فدای جاه طلبی وی شدند امروز را روز شادی بدانند


منتظر اطلاعات دقیق تر می مانیم .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا