اوباما در میان هوادارانش در شیکاگو حضور یافت و سخنرانی پیروزی را ارائه کرد و از رقیب خود، رامنی و ستاد تبلیغاتی او تشکر کرد و گفت: در نظر دارم به زودی با رامنی ملاقات کنم تا برای آینده برنامه ریزی کنیم. خانواده رامنی خدمات بزرگی را برای آمریکا داشتند. رامنی برای خدمت به آمریکا تلاش زیادی کرد و علت اختلاف میان دو کاندیدا، تفاوت دیدگاه ها برای خدمت به ملت آمریکا بود

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند

یزدفردا :ایرانی ها خاطره خوبی از بعد از انتخابات ریاست جمهوری خود ندارند و برای همین در ایندوره از انتخابات آمریکا با دقت حرکات فرد برنده و بازنده انتخابات را رصد می کنند تا ببینند غربی ها پس از برد و باخت در انتخابات چه برخوردی با هواداران و رقبا دارند .

جالب بود که رامنی با حضور در جمع هوادارانش اعلام کرد که قبل از حضورش تلفنی پیروزی اوباما را تبریک گفته و پس از تشکر از هواداران و ستاد انتخاباتی خود از تلاش ستاد انتخاباتی اوباما هم تقدیر کرد و اوباما چه گفت را در خبر زیر دنبال کنید :

سخنرانی پیروزی اوباما: تشکر از همه ملت آمریکا و تقاضای همکاری با رامنی- اوباما 303 - رامنی 206

براساس نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، باراک اوباما پیروز انتخابات شد.

 میت رامنی با سخنرانی در جمع هوادارانش در بوستون شکست در انتخابات و پیروزی اوباما را پذیرفت.

 رامنی همچنین در تماس تلفنی با اوباما، پیروزی در انتخابات را به وی تبریک گفت.

 رامنی در سخنرانی اش در در میان هواداران خود در بوستون ضمن پذیرش شکست و تبریک به اوباما گفت: هم اکنون زمان چالش های بزرگ برای آمریکاست و امیدوارم رئیس جمهور در رهبری ملت ها موفق باشد.

 رامنی سپس در حالی که همسر و 5 فرزندش بر روی سن حاضر شده بودند در میان تشویق هواداران، تریبون سخنرانی را ترک کرد.

 اندکی پس از رامنی، اوباما نیز در میان هوادارانش در شیکاگو حضور یافت و سخنرانی پیروزی را ارائه کرد و از رقیب خود، رامنی و ستاد تبلیغاتی او تشکر کرد و گفت: در نظر دارم به زودی با رامنی ملاقات کنم تا برای آینده برنامه ریزی کنیم. خانواده رامنی خدمات بزرگی را برای آمریکا داشتند. رامنی برای خدمت به آمریکا تلاش زیادی کرد و علت اختلاف میان دو کاندیدا، تفاوت دیدگاه ها برای خدمت به ملت آمریکا بود.

 اوباما با اعلام اینکه آینده ای بهتر را برای آمریکا می بیند گفت: ملت هایی وجود دارند که مانند ملت ما برای حق انتخاب ، تلاش می کنند.

 او همچنین از همه ملت آمریکا ، معاونش جو بایدن ، ستاد تبلیغاتی اش، هواداران و همه ملت آمریکا که در انتخابات شرکت کرده و به یکی از کاندیداها رای داده اند تشکر کرد.

 همچنین به گزارش بی بی سی، اوباما اضافه کرد: اگر تلاش کنیم، چه پیر باشیم چه جوان، چه معلول باشیم چه سالم، چه فقیر باشیم چه غنی، با تلاش وکوشش می‌توانیم خوشبخت شویم. با وجود تمام مشکلاتی که داشتیم، هیچگاه به اندازه اکنون امیدوار به آینده نبوده‌ام.

 به گزارش عصر ایران،وی اضافه کرد: آمریکا بیشترین ثروت دنیا را دارد اما آنچه ما را ویژه می سازد قدرت اتحاد در مقابل سختی‌ها با وجود تفاوت‌هایمان است. ما به آمریکای سخاوتمند و صلح طلبی اعتقاد داریم که صلح و آزادی برای همه دنیا بیاورد. با وجود اختلاف نظرهایمان، اکثر ما آرزوهای مشابه برای آمریکا داریم، که کودکانمان زندگی برابری داشته باشند. چه طرفدار اوباما بودید چه طرفدار رامنی، صدای خود را به گوش همه رساندید و تغییر ایجاد کردید.

 برای نخستین بار، باراک اوباما در صفحه توئیتر خود اعلام کرد برنده انتخابات شده و برای 4 سال دیگر رئیس جمهور ایالات متحده خواهد ماند.

 این دومین بار پس از جنگ دوم جهانی است که یک رییس جمهور دموکرات برای بار دوم به کاخ سفید راه می یابد . بیل کلینتون رییس جمهوری اسبق آمریکا نخستین دموکراتی بود که توانست در انتخابات سال 1996 برای بار دوم به کاخ سفید راه یابد.

 با انتشار خبر پیروزی ، هواداران اوباما در شیکاگو ستاد مرکزی تبلیغات او ، به شادی می پردازند و شعار می دهند" 4 سال دیگر" اما هوادران رامنی در ستاد مرکزی او در بوستون در سکوت کامل به سر می برند.

 تاکنون 80 درصد از آرا شمرده شده است و مشخص شده اوباما تنها با اختلاف یک درصد توانست پیروز انتخابات باشد.

 همچنین شماری از هواداران اوباما با تجمع مقابل کاخ سفید در واشنگتن دی سی ، به جشن و شادی می پردازند.

 پس از آن ، اوباما نیز در جمع هوادارانش در شیکاگو حاضر می شود و سخنرانی پیروزی را ارائه خواهد کرد.

 براساس اطلاعات رسمی، تا این لحظه ، اوباما 303 رای الکترال کسب کرده است.

 در مقابل، میت رامنی 206 رای الکترال کسب کرده است. رامنی در ایالت اوهایو نتوانست پیروز شود و همچنان سنت شکست جمهوریخواهان در این ایالت و همزمانی ناکامی آنها در انتخابات به جای خود باقی مانده است. تا کنون در تاریخ انتخابات آمریکا هیچ نامزد جمهوریخواهی بدون کسب آرای اوهایو نتوانسته است به کاخ سفید راه یابد.

 همچنین اوباما توانست در دو ایالت کلیدی دیگر برای جمهوریخواهان یعنی نیوهمشایر و ویکانسین ، رامنی را شکست دهد . یکی از دلایلی که رامنی پاول رایان را نامزد معاونت خود کرده بود کسب آرای ایالت ویسکانسین بود. رایان نماینده مردم این ایالت در مجلس نمایندگان آمریکا است. ایالت ویکانسین در انتخابات سال 2008 نیز به اوباما رای داده بود.

 هر کاندیدایی که بتواند حداقل 270 رای الکترال کسب کند به کاخ سفید راه خواهد یافت .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا