خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲

آزادی تمام کارگران بازداشتی «چادرملو»
یزدفردا"گروه معادن: >سنگ آهن - فرماندار اردکان اعلام کرد: با پیگیری‌های صورت یافته، تمام کارگران بازداشت شده‌ مجتمع معدنی چادرملو آزاد شدند.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" "احمد کمالی" با اشاره به آزادی کارگران بازداشت شده مجتمع صنعتی معدنی چادرملو به دنبال شکایت کارفرما در روزهای اخیر، افزود: وقایعی که این روزها تا حدودی فضای مجموعه چادرملو را ناآرام ساخته و اعتراض جمعی از کارگران این معدن را به دنبال داشته است، در واقع باعث بروز خلل در اقتصاد و تولید استان و شهرستان است که در این میان هیچ یک از طرفین کارگر و کارفرما منتفع نخواهند بود و آنچه سود و انتفاع هر دو طرف را به دنبال دارد، رفع این مشکلات و ادامه کار و افزایش تولید و بهره‌وری در محیط آرام و تعامل است.

وی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان مسئولی که از ابتدا تاکنون در جریان اعتراضات کارگران بوده‌ام به همه زحمت‌کشان این مجموعه که در جریان تولید و حرکت چرخ‌های اقتصاد نقش موثر ایفا می‌کنند، اطمینان داده و می‌دهم که هیچ کس نخواهد گذاشت کوچکترین حقی از کارگران این مجموعه تضییع شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر قانون نظام جمهوری اسلامی ایران به کارگران این اجازه را داده است که به دور از هرگونه تنشی، مطالبات قانونی خود را دنبال کنند که اصلاً فلسفه تشکیل کمیسیون کارگری هم همین است.

کمالی با تقدیر از زحمات کمیسیون کارگری استان و شهرستان درخصوص پیگیری برای حل مشکلات پیش آمده در چادرملو، افزود: با تفاهمات و تعهداتی که از سوی نمعادن و صنايع معدني"ده کارگران شب گذشته صورت گرفت، کارفرما نیز از شکایت خود صرف‌نظر کرده و افراد بازداشت شده آزاد و به محل کار خود بازگشتند.

وی تاکید کرد: هم‌چنین پیگیری‌های لازم از سوی این کمیسیون برای رفع کامل مشکلات کارگران ادامه دارد.

فرماندار در پایان با تبریک ایام الله دهه فجر، تصریح کرد:این ایام فرصتی است که همه مجموعه‌ها با مجهز شدن به ابزار اعتماد و همدلی بیش از پیش برای دستیابی به اهداف متعالی نظام اسلامی تلاش کنند و با سرلوحه ساختن قانون و شرع از بروز مسائلی که باعث سوءاستفاده دشمنان نظام می‌شود، پرهیز کنند
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا