تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳


 
 

 

جزئیات ۳ بخشنامه جدید خودرویی گمرک

یزدفردا:گمرک ایران در بخشنامه ای به ناظرین، مدیران کل و مدیران گمرکات اجرائی با ارسال پرایس لیست سواری های BENZ مدل ۲۰۱۵، خواستار تعیین ارزش گمرکی خودروهای لوکس وارداتی در این بخش شد.

 گمرک ایران در بخشنامه ای به ناظرین، مدیران کل و مدیران گمرکات اجرائی با ارسال پرایس لیست سواری های BENZ مدل ۲۰۱۵، خواستار تعیین ارزش گمرکی خودروهای لوکس وارداتی در این بخش شد.

در بخشنامه گمرک امده است: در اجرای تبصره ۶ قانون خودرو و براساس مفاد صورتجلسه شماره ۵۴۹ مورخ ۹۳.۰۷.۰۹ کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت پرایس لیست انواع سواری های BENZ مدل ۲۰۱۵ ساخت آلمان ارسال می گردد. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری سواری های بنز وارداتی مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده با در نظر گرفتن کرایه حمل و بیمه انجام گیرد.
تصویر بخشنامه گمرک درباره ارزش گذاری بنز
6y5dz5uiob9akant0ls9.jpg

همچنین در بخشنامه دیگری نیز درباره اعلام ارزش سواری ALFAROMEO Giulietta سال ۲۰۱۴ آمده است: در اجرای تبصره ۶ قانون خودرو و براساس مفاد صورتجلسه شماره ۵۴۸ مورخ ۹۳.۰۷.۰۱ کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش سواری آلفارومئو مدل جولیتا سال ۲۰۱۴ ساخت ایتالیا ارسال می گردد. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری سواری وارداتی مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده با در نظر گرفتن بیمه انجام گیرد.
تصویر بخشنامه گمرک درباره آلفا رومئو
j0w2h5uolvhg8gzo60p.jpg
در قالب بخشنامه دیگری نیز به منظور اعلام ارزش سواری چینی BESTURN مدل B50F سال ۲۰۱۴ آمده است: در اجرای تبصره ۶ قانون خودرو و براساس مفاد صورتجلسه شماره ۵۴۷ مورخ ۹۳.۰۶.۲۵ کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش سواری چینی مارک BESTURN مدلB50F سال ۲۰۱۴ ساخت چین ارسال می گردد. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری سواری وارداتی مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده با در نظر گرفتن کرایه حمل و بیمه انجام گیرد.
تصویر بخشنامه گمرک درباره خودروهای چینی

mz1f8w8j5wao9utczr1n.jpg

 

 

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۴


 
 
 

گرانترین خودروی وارداتی در مردادماه

بر اساس آمار گمرک در مرداد ماه BMW و i8 صدر نشین گرانترین خودروهای وارداتی به ایران شدند.

،بر اساس آمار گمرک در مرداد ماه سال جاری خودورهای ب ام و و هایi8 باز هم گوی سبقت را از سایر خودورها ربودند و صدر نشین گرانترین خودورهای وارداتی شدند. بر اساس این گزارش؛ یک دستگاه ب ام و و i8 نو ساخت ۲۰۱۵ به رنگ نقره‌ای رتبه نخست گرانترین خودورهای وارداتی را به خود اختصاص داد.

ارزش این ب ام و ۲۰۴ هزار و ۳۲۷ دلار برآورد شده و از امارات متحده عربی به کشور وارد شده است.رتبه دوم گرانترین خودروهای وارداتی نیز متعلق به ب ام و و i8 هیبریدی است که قیمت این خودرو ۲۰۱ هزار و ۲۶۶ دلار برآورد شده و از کشور امارات متحده عربی به ایران وارد شد.

در رتبه سوم هم ب ام و و های‌i8 هیبریدی قرار دارند که دو دستگاه از این خودرو به ارزش ۲۰۰ هزار و ۲۳ دلار از آلمان به ایران وارد شد.این گزارش می افزاید؛ در مردادماه سه هزار و ۵۸۴ خودرو سواری به ارزش ۸۱ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۷۳۸دلار به کشور وارد شد.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا