یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

پیش فروش پیکان جدید در وایبر و واتس آپ !

پیکان جدید شایعه ای که این روزها باز هم در شبکه های اجتماعی پیچیده و ویراژ می دهد.
پیش فروش پیکان جدید در وایبر و واتس آپ !

به گزارش دنیای خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران، اگر اهل فضای مجازی از نوع وایبر و واتس آپ و… باشید، احتمالا تصویری نچسب و کاریکاتور گونه از “پیکان جدید” را دیده اید، پیکانی که کاربران شبکه های اجتماعی، آن را تولید و حتی پیش فروش هم کرده اند! در تصاویر و مطالبی که کاربران نشر داده اند، طراحی بدنه پیکان تفاوت کرده و ظاهرا امکاناتی مانند کولر و کیسه هوا و ترمز ضدقفل نیز روی آن نصب شده است.

به ادعای کاربران، قیمت “پیکان جدید” ۱۴ میلیون تومان تعیین شده و در حال حاضر امکان پیش خرید این محصول جدید در نمایندگی های ایران خودرو نیز وجود دارد.

با این همه، آیا واقعا “پیکان جدید” در راه است؟ برای پاسخ به این پرسش باید چند سالی به عقب برویم و دفتر خاطرات “کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص” را مرور کنیم.

اردیبهشت ۸۴ بود که پس از کلی کش و قوس و جنجال میان ایران خودرو و نهادهایی مانند سازمان محیط زیست و وزارت صنایع و معادن، بالاخره آبی های جاده مخصوص کوتاه آمده و پذیرفتند که در قبال دریافت ۲۲۰ میلیون دلار از وزارت نفت، گاو شیرده شان را سر بریدند.

حذف پیکان از خط تولید ایران خودرو اما دو پیامد منفی برای بزرگترین خودروساز خاورمیانه داشت؛ اولین پیامد منفی این بود که ایران خودرو بازار خودروهای ارزان را دو دستی تقدیم رقیبش سایپا کرد و عملا یکی از مزیت های بزرگ خود را به واسطه رفتن پیکان، از دست داد.

همزمان با مرگ گاو شیرده ایران خودرو، سایپایی ها تیراژ پراید را که محصولی جدیدتر و دارای امکانات بیشتر نسبت به پیکان، بود، بالا برده و رفته رفته این خودرو را به سلطان بازار تبدیل کردند.

ایران خودرو هنوز از شوک این اتفاق بیرون نیامده بود که دومین پیامد منفی حذف پیکان نیز رخ داد و آن چیزی نبود جز “بروز مشکلات مالی”.

این اتفاق البته چندان تعجبی هم نداشت، چه آنکه پیکان محصولی پرفروش و پرسود برای ایران خودرو به شمار می رفت و طبیعی بود با رفتن آن به موزه، بزرگترین خودروساز ایران در گرداب نقدینگی بیفتد.

ایران خودرویی ها به هوای تولید تندر ۹۰ (خودرویی که قرار بود تنها هفت -هشت میلیون تومان قیمت داشته باشد)، راضی به کنار گذاشتن پیکان شدند، اما تندر آنقدر در پیچ حاشیه ها پیچید، که حالا خودرویی ۴۰ میلیون تومانی به حساب می آید.

ناکامی ایران خودرو در تولید تندر ارزان، هوای تولید خودرویی چینی را در سر این شرکت انداخت، اما این پروژه نیز شکست خورد تا آبی های جاده مخصوص همچنان شاهد یکه تازی پراید در بازاری باشند که روزگاری در قرق پیکان بود.

تحمل این موضوع برای ایران خودرویی ها بسیار سخت بود و ازآنجاکه آنها نمی توانستند ویراژ پراید را در لاین پیکان ببینند، اواسط سال ۸۷، بی سر و صدا به سراغ پیکان شان رفتند تا دستی به سر رویش کشیده و دوباره روانه بازارش کنند. تصویری که کاربران شبکه های اجتماعی از “پیکان جدید” منتشر کرده اند، دقیقا همانی است که ایران خودرو در قالب پروژه “نیو پیکان” طراحی کرده است.

در واقع، طراحی “نیو پیکان” توسط ایران خودرو واقعیت دارد و این شرکت قصد داشته به واسطه نونوار کردن پیکان، مدلی جدیدتر و به روزتر از این خودرو را تولید کنند تا هم بازار از دست رفته شان را تا حدی پس بگیرند و هم مشکلات نقدینگی خود را حل کنند.

ایران خودرویی ها می دانستند که بخشی از مشتریان ایرانی همچنان دل در گرو پیکان دارند و حتی آن را به پراید ترجیح می دهند و از همین رو گمان می بردند “نیو پیکان” منجی شان خواهد شد. آبی های جاده مخصوص، سرمست از طراحی “پیکان جدید”، شال و کلاه کرده و به خیابان سمیه رفتند تا شاهکارشان را برای وزیر صنایع و معادن وقت به اصطلاح پرزنت کنند! این در حالی بود وزیر وقت (علی اکبر محرابیان) توی ذوق ایران خودرویی ها زد و به آنها گفت حق تولید پیکان جدید را ندارند، تا به همین راحتی، کاخ آرزوهای بزرگترین خودروساز ایران بر سرش خراب شود.

حالا پس از شش هفت سال، کاربران شبکه های اجتماعی، پرونده نیو پیکان را از بایگانی “جاده مخصوص” بیرون کشیده اند و این در شرایطی است که به گفته مسوولان ایران خودرو، این شرکت برنامه ای برای تولید پیکان جدید ندارد.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

رونمایی از پیکاپ تنومند ایسوزو در شیراز

پیکاپ تنومند و قدرتمند ایسوزو برای اولین بار در نمایشگاه شیراز توسط بهمن موتور رونمایی شد .

به گزارش دنیای خودرو ، بازار سنتی وانت های ایران سال هاست که بارش را بر دوش وانت های تاریخ گذشته ای همچون وانت نیسان و وانت پیکان می کشد . این در حالی است که جهان به سمت کامیونت ها برای امنیت بیش تر خودرو در عین حمل بار با حجم بیش تر پیش رفته است و پیکاپ های تنومند به بازار معرفی شده اند که در عین حمل باری با ظرفیت حدود یک تن ، عملکردی مشابه خودروهای شاسی بلند دارند و ابهت مشخصات فنی آن ها هر مسیر آفرودی را به چالش می کشد . بازار خودرو ایران که تا کنون از حضور چنین خودروهایی بی بهره بوده است میدان رقابت را به پیکاپ های کوچک چینی واگذار کرده است که عمدتا عملکرد حمل بار و آفرود در آن ها به حد قابل قبولی نمی رسد . در حالی که قانون منع واردات خودرو های بالای ۲۵۰۰ سی سی بنزینی در ایران حکمفرماست ، گروه بهمن مهمان تنومندی را برای عرضه بازار ایران اماده کرده است که می تواند بزرگترین سنت شکن بازار پیکاپ های ایران باشد . این پیکاپ جدید ایسوزو D-MAX نام دارد و ضمن بهره گیری از برندی ژاپنی ، مشخصات فنی و هندسی آمریکایی را در پس چهره اش مخفی کرد است . D-MAX از سال ۲۰۰۲ به خطوط تولید ایسوزو پیوست و از آنجا که قرار بود این وانت کشش را بیش از قدرت در مشخصات فنی اش بگنجاند ، ایسوزو به سراغ توسعه پیشرانه های دیزلی رفت که گشتاور به مراتب بیش تری در مقایسه با خودروهای بنزینی تولید می کنند و گشتاور بیش تر به معنی کشش بهتر به خصوص برای خودرویی در این کلاس است.
گروه بهمن به واسطه عرضه موفق کامیونت های ایسوزو و استقبال بی سابقه مشتریان ، در راستای توسعه محصولات این برند معتبر ژاپنی ، پیکاپ ایسوزو D-MAX را با موتور قدرتمند ۳ لیتری بنزینی در دستور کار آینده قرار داده است . این پیکاپ تا کنون در دو نسل به تولید رسیده است که نسل جدید آن را سال ۲۰۱۱ روانه بازار شده است اما مدل مورد نظر بهمن موتور برای تولید و عرضه در بازار ایران ، نسل اول این خودرو است که تا کنون در ۱۳ کشور جهان به تولید رسیده و در زمره پرفروش ترین پیکاپ های جهان قرار دارد.
ایسوزو D-MAX به پیشرانه ۳ لیتری توربو دیزل مجهز است که حداکثر توان این پیکاپ تنومند را به ۱۶۳ اسب بخار می رساند در حالی که D-MAX از دور موتور ۱۸۰۰ تا ۲۸۰۰ بیش ترین گشتاور ممکن یعنی ۳۶۰ نیوتون متر را تولید می کند که از نظر کشش رقمی حدود دو برابر یک پیکاپ استاندارد بازار ایران مانند نیسان وانت است.تمامی این اعداد و ارقام به کمک یک گیربکس ۵ سرعته دستی به محور عقب منتقل می شوند تا این پیکاپ ۱۸۹۰ کیلوگرمی را به حرکت در بیاورند . بر خلاف ناوگان وانت بارهای فعلی ایران که آلایندگی زیادی دارند این خودرو موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو ۴ شده و به سیستم تشخیص عیوب مجهز شده است. در سیستم تعلیق این پیکاپ در جلو از نوع مستقل جناغی دوبل با فنر پیچشی است و در عقب برای افزایش ظرفیت بار و استقامت خودرو از فنر تخت استفاده شده است . ترمزهای D-MAX در جلو از نوع دیسکی و در عقب کفشکی است و به صورت استاندارد از سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بهره می برد .
پیکاپ D-MAX با بهره گیری از دو کابین برای سرنشینان ، ظرفیت حمل ۵ نفر را دارد و مجموع بار قابل حمل با آن به علاوه وزن سرنشینان حدود یک تن است .
فرمان هیدرولیک ، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو ، چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ، رینگ های ۱۶ اینچ ، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر ، سیستم تثبیت کننده سرعت خودرو Auto Cruise و آینه های جانبی برقی مجهز به گرم کن و با قابلیت تا شوندگی از مهم ترین آپشن های نصب شده در این خودرو هستند .
گروه بهمن به عنوان نماینده محصولات ایسوزو در ایران تا کنون موفق به عرضه کامیونت ها با ظرفیت بار متنوع در سراسر کشور شده است و کیفیت این محصولات که در کشورمان به تولید می رسد زبانزد مشتریان خودروهای کار سبک و نیمه سبک است . بهمن موتور در راستای توسعه محصولات ایسوزو ، پیکاپ قدرتمند این برند را برای بازار ایران در نظر گرفته است که از پلت فرم مشترک با پیکاپ های شورولت بهره می برد و تکنولوژی دیزل آن در خودروهای امریکایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد . تا کنون اطلاعات بیشتری از زمان و قیمت عرضه این پیکاپ توسط بهمن موتور اعلام نشده است .

13940323120525530975113 13940323120518494975113 13940323120514500975113 13940323120507387975113 13940323120539804975113 13940323120537979975113 13940323120533174975113

منبع:عصر خودرو

 


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا