یزدفردا:تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۴=بازار خودروهای وارداتی بسیار نگران کننده است

در شرایط فعلی بازار بسیاری از سرمایه گذاران و واسطه ها به دلیل وضعیت کنونی بازار به تدریج از گردونه خرید و فروش بازار خودرو خارج شدند.
بازار خودروهای وارداتی بسیار نگران کننده است

کاظم محمدی نیکخواه ، حذف سرمایه گذاران را جریان مناسبی برای بازار خودرو ندانست و اظهار داشت : به لحاظ اقتصادی زمانی که در بازار سرمایه گذاران نباشند ، به تدریج بازار صدمه خواهد دید این در حالی است که بسیاری از شرکتها نیاز شدیدی به نقدینگی دارند .

وی در ادامه به آرامش حاکم بر بازار خودرو پرداخت واظهار داشت : بازار خودرو در هفته اخیر هر چند آرامش داشت اماهمچنان با رکود در خرید و فروش همراه بود به طوری که متقاضیان تنها بنا به ضرورت به بازار مراجعه می کنند.

وی افزود : البته با وجود رکودی که بازار خودرو حاکم است در هفته اخیر قیمت ها تغییر و تحولی نداشت و اغلب خودروها با قیمت کارخانه در بازار معامله می شوند.

این فعال بازار خودرو با اشاره به کاهش قیمت برخی از خودروها در چند هفته گذشته خاطر نشان کرد : اغلب خودروهایی که در این مدت زیر قیمت کارخانه معامله می شدند اغلب خودروهای پلاک شده بودند که گاها چند درصد زیر قیمت کارخانه خرید و فروش می گردید اما با اتمام خودروهای پلاک شده در کف بازار، در حال حاضر قیمت ها در بازار تقریبا ثابت است.

نیکخواه در ادامه در خصوص بازار وارداتی ها گفت : متاسفانه بازار خودروهای وارداتی بسیار نگران کننده تر از بازار خودروهای داخلی است و رکود در این بازار شدید تر و جدی تر شده است.

وی همچنین به آغاز عرضه خودروهای مدل ۲۰۱۶ به بازار اشاره کرد و اظهار داشت : با عرضه خودروهای ۲۰۱۶ قطعا این موضوع بر قیمت خودروهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ که همچنان در بازار وجود دارند تاثیر خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد : در شرایط فعلی و رکود حاکم بر بازار ، گاها قیمت برخی از خودروهای وارداتی تا حدود ۲۰ درصد زیر قیمت معامله می شود.

 


 

 

 

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۴

 

 

 

۵ برابر شدن جاده سازی در کشور

معاون ساخت و توسعه راه‌ها با اشاره به اینکه سالانه ۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه شبکه آزادراهی و بزرگراهی کشور هزینه می شود، گفت: به نسبت ترافیک موجود، رشد جاده سازی در کشور باید ۵ برابر شود.
۵ برابر شدن جاده سازی  در کشور

خیراله خادمی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده شامل آزادراهی، بزرگراهی، جاده های اصلی، جاده های فرعی و جاده‌های روستایی در کشور داریم، گفت: عمده این راه‌ها راه روستایی با ۱۲۰ هزار کیلومتر طول است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد ترافیک بر روی حدود ۳۵ هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی کشور است، افزود: حدود ۱۵ هزار کیلومتر بزرگراه از این ۳۵ هزار کیلومتر در کریدورهای اصلی شمال به جنوب شرق به غرب و کردیورهای منطقه ای قرار دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اعلام اینکه ۲ هزار کیلومتر آزادراه داریم که شبکه اصلی کریدوری کشور است، افزود: اگر بخواهیم شبکه جاده‌ای موجود را به بزرگراه تبدیل کنیم حدود ۱۷ هزار کیلومتر جاده موجود باید به بزرگراه تبدیل شود بنابراین برای عملیات اجرایی این پروژه‌ها برنامه ریزی شده است.

خادمی با تاکید بر اینکه  ۸ هزار کیلومتر در اولویت قرار دارد و عملیات اجرایی در حال انجام است، اظهار داشت: مطالعات مابقی ۹ هزار کیولمتر در حال انجام است و ما برای عملیات اجرایی ۸ هزار کیلومتر بزرگراه ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی ادامه داد: سالانه تقریبا ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این بخش و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش آزادراهی تزریق می‌شود، گفت: در مجموع ۲ هزار میلیارد تومان برای شبکه آزادراه و بزرگراه هزینه می شود. همچنین سالانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه به بهره برداری می‌رسد.

عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: این رقم به نسب توسعه ترافیکی کشور بسیار کم است و حداقل باید رشد جاده سازی را ۵ برابر کنیم تا نیازهای فعلی ترافیکی کشور تامین شود.

 


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا