یزدفردا:تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴-مقاومت مترو تهران در برابر زلزله هشت ریشتری

معاون امور ایستگاه‌های شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: مترو تهران با داشتن ساخت عرضی تونل‌ها در برابر زلزله ۸ ریشتری دارای مقاومت است
مقاومت مترو تهران در برابر زلزله هشت ریشتری

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی عبد الله‌پور ضمن گرامیداشت ۷ مهرماه روز آتش نشان و ایمنی با بیان اینکه ‌مترو تهران نسبت به سایر وسایل حمل و نقل عمومی از ضریب بسیار بالای ایمنی برخوردار است اظهار داشت: این امنیت نه تنها در مقایسه با سایر سیستم‌های حمل و نقل عمومی داخلی بلکه در قیاس با سیستم‌های ریلی و مترو‌ها در دیگر نقاط جهان نیز نمره بالایی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت ایمنی مسافرانی که از سطح خیابان وارد مترو می‌شوند تا لحظه ایی که از مترو خارج شوند مهم‌ترین دغدغه مسئولان مترو است افزود: محیط مترو با وجود حجم زیاد مسافر در سکوهای محدود و پله‌های شلوغ، پله برقی‌ها، آسانسور‌ها فرصت هایمتعددی را برای رخ دادن وقایع نامطلوب فراهم می‌کنند، اما با توجه به تجهیزات ایمنی با مترو این حوادث نسبتاً کم هستند.

جانشین فنی مدیر عامل در ادامه با اشاره به اینکه سیستم‌های کنترل در قطار وجود دارد که مانع برخورد قطار‌ها می‌شود گفت: در صورت اختلال اگر قطار‌ها با یکدیگر برخورد هم داشته باشند به دلیل مقاومتی که در بدنه قطار و جود دارد کمترین میزان جراحت را خواهیم داشت.

عبدالله‌پور افزود: تجهیزات کنترل کننده حریق در ایستگاه‌ها مانند جعبه‌ها و کپسولهای آتشنشانی در قسمت‌های مختلف ایستگاه از قبیل سکو‌ها، دسترسی‌ها، سالن فروش بلیت و داخلقطار‌ها وجود دارد، این در حالی است که در مترو تجهیز قابل اشتعالی نیست و اگر آتش سوزی اتفاق بیفتد دو سیستم تخلیه دود و سیستم اطفا حریق برای جلوگیری از گسترش آتش وجود دارد همچنین در کل مسیر تونل نیز لوله‌های خشک هست که از سطح خیابان به تانکر‌های آتش نشانی وصل می‌شوند.

معاون امور ایستگاه‌های شرکت بهره برداری مترو تهران همچنین از ایمنی تجهیزاتی مانند آسانسور پله برقی خبر داد و گفت: دگمه توقف اضطراری و صحبت در آسانسور‌ها نیز در دسترس افراد در مواقع ضروری قرار دارد.

وی در پایان به ایمن بودن ایستگاه‌ها در برابر زلزله ۸ ریشتری اشاره و خاطرنشان کرد: در صورتی که زلزله بیش از ۸ ریش‌تر رخ دهد به دلیل شیوه و جدا بودن مسیر‌های ساخت و در عرض ساخته شدن تونل‌ها، مشکل جدی در ایستگاه‌ها پیش نخواهد آمد.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

معاون مالی و اقتصادی گروه بهمن خبر داد :

سودسازی قرارداد مجدد مزدا۳ در «بهمن»

« خبهمن » قرارداد سالانه خود را با شرکت مزدا تمدید کرد . با فرض این که اگراین قرارداد در ۶ ماه دوم سال منجر به تولیدات مزدا۳ شود و در تیر ماه ۹۵ ثبت سفارش داشته باشیم ، سود آوری ناشی از آن به صورت های مالی منتهی به سال ۹۴ نمی رسد .
سودسازی قرارداد مجدد مزدا۳ در «خبهمن»

به گزارش ایمسیکو، معاون مالی و اقتصادی گروه بهمن  با ذکر این مطلب گفت : گروه بهمن همچون سال های گذشته قرارداد خود را با شرکت مزدا برای تولید خودرو مزدا ۳ تمدید کرده است .
سعید موحد ادامه داد: مدت زمان انعقاد قرارداد برای شرکت های خودروساز با شرکای تجاریشان اغلب به صورت یک  یا ۲ ساله  است . همچنین باید به این موضوع اشاره داشت که انعقاد قرارداد خودروسازی از ضوابط خاصی تبعیت دارد.
وی در ادامه افزود : گروه بهمن خودرو قرارداد های گذشته خود را به خصوص در دوران تحریم خودروسازی کشور ، در چارچوب و بر اساس قوانین نظام بانکی کشور منعقد می کند . علاوه بر این قراردادهای آتی شرکت در بودجه سال ۹۴ پیش بینی شده است .
این مقام مسئول، سودآوری حاصل از انعقاد قرارداد با شرکت مزدا را برای سال مالی۹۵ دانست و تصریح کرد: با فرض این موضوع که در ۶ماه دوم سال تولید ات خودرو مزدا ۳ آغاز شود و در تیر ماه ۹۵ ثبت سفارش داشته باشیم ، سودآوری ناشی از آن به صورت های مالی منتهی به سال ۹۴ نمی رسد .
موحد روند فروش محصولات زیر مجموعه های گروه بهمن را با توجه به غول های خودروسازی کشور خیلی نامطلوب ندانست و افزود :با در نظر داشتن به این موضوع که تولیدات گروه خودرو سازی بهمن برای اقشاری خاص است ، رکود بازار صنعت خودرو در وضعیت کنونی خوب نباشد،بد هم نیست.

 


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا