جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی با حضور فرماندارمیبد، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان و اعضای این شورا در شهرستان میبد برگزار شد.

در این جلسه راهکارهای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی و افزایش درصد سواد بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، فرماندارمیبد در این جلسه با تبریک ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات با اعضای این شورا با اشاره به اهمیت سواد گفت: امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که بدون دانایی و سواد و دانش نمی‌توانیم از تکنولوژی و فناوری‌های عصر ارتباطات در زندگی روزمره خود استفاده کنیم.

حسین فلاح با تأکید بر ارتقاء شعور اجتماعی و تأثیر آن در زندگی افزود: پی گیری باسوادی در جامعه کاری ارزشمند است و این مقوله را باید آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های ذی‌ربط چهره به چهره و عمیق دنبال کنند تا به آمار دقیق دست‌یابیم.

فلاح نقش مهاجرین و مناطق روستایی را در افزایش آمار بی‌سوادی مهم خواند و گفت: شهرستان میبد به‌عنوان شهر صنعتی و آموزش عالی و حوزوی در دو دهه اخیر موردتوجه اتباع و افرادی غیربومی قرارگرفته است که این خود آمار بی‌سوادی را در شهرستان را تحت تأثیر قرار داده است.

وی بر مدیریت مهاجرین در شهرستان تأکید کرد و افزود: افزایش سطح سواد و آگاهی این قشر در جامعه از ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مهم است.

معاون شورای پشتیبانی سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان بابیان اینکه آموزش‌وپرورش به‌تنهایی قادر به ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در سطح جامعه نیست.

مرآت امین الرعایا افزود: بر همین اساس جشنواره‌ای‌ را در سطح شهرستان‌ها و استان در پیش داریم تا از دستگاه‌های برتر که در امر سوادآموزی فعالیت خوبی دارند تجلیل و آن‌ها را به‌عنوان الگویی برای سایر دستگاه‌ها به جامعه معرفی کنیم؛ تا زمینه برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی که دامن‌گیر بعضی از شهرستان‌ها و استان شده است برچیده شود.

وی گفت: بر اساس سرشماری 1390، شهرستان میبد از شهرهای برتر استان در شاخص سواد است.

 

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا