کانون مردمی بافق شناسی با هدف شناسایی و شناساندن آثار و ظرفیت های فرهنگی، تاریخی ، مذهبی، اجتماعی و معنوی در این شهرستان راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ نشست برنامه ریزی و تصویب اساسنامه کانون مردمی بافق شناسی با حضور امام جمعه و فرماندار بافق، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان در محل دفترامام جمعه برگزار شد.

کانون مردمی بافق شناسی به منظور شناسایی و شناساندن آثار و ظرفیت های فرهنگی، تاریخی ، مذهبی، اجتماعی و معنوی در این شهرستان راه اندازی می شود.

فرماندار بافق در این نشست بر ضرورت شناسایی ظرفیت های فرهنگی ،اجتماعی و تاریخی و برنامه ریزی جهت شناساندن آن به سایر نقاط تاکید کرد و اظهارداشت: شهرستان بافق ظرفیت و پتانسیل متعددی در زمینه های مختلف دارد که باید با برنامه ریزی و ساماندهی این ظرفیت ها در راستای شناساندن و حفظ آن تلاش شود.

سید مهدی طلایی مقدم افزود: شهرستان بافق داشته های فرهنگی و معنوی دست نخورده و بکری دارد که در کشور بی نظیر است و این ظرفیت ها ریشه در تمدن و تاریخ این منطقه دارد و باید نظامند شود و مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه بافق در ادامه این نشست بر ضرورت انجام کار تخصصی و بهره گیری از افراد توانمند در این زمینه تاکید کرد و گفت: باید مسئولان این کانون تلاش کنند تا تاریخ گذشته و وقایع و رویدادها به صورت صحیح و برمبنای واقعیت مطرح و ثبت شود.

محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: هرجامعه ای هویت تاریخی و فرهنگی دارد که می تواند چراغ راه آیندگان و باعث رشد و تعالی جامعه شود و میطلبد در راستای حفظ و انتقال میراث معنوی و تاریخی به نسل های آینده گام های موثری برداشته شود.

در ادامه این جلسه حاضرین به بیان نظرات و پیشنهادات خود در رابطه به راه اندازی کانون مردمی بافق شناسی در این شهرستان پرداختند.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا