مدیرکل دفترامور بانوان وخانواده استانداری گفت : امروز زمان احیاء و انتقال فرهنگ قناعت و مدیریت صحیح مصرف آب به نسل های آینده است .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، روز یک شنبه ششم تیرماه ، همایش نقش بانوان در مدیریت مصرف آب و تجلیل از بانوان کم مصرف با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری ، مشاور اطلاع رسانی و روابط عمومی استاندار ، مدیرکل شرکت آب و فاضلاب و جمعی از مسئولان استان در سالن شهید عباسپور یزد برگزار شد.
مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواه استانداری یزد در این همایش با اشاره به نقش حائز اهمیت بانوان درانتقال فرهنگ بهینه مصرف آب به نسل های آینده اظهار داشت: رییس سازمان محیط زیست، زنان را پرچم دار انقلاب مبارزه با بحران آب دانسته است که این گفته به درستی اهمیت جایگاه زنان در مدیریت مصرف را تبیین می کند .
" فخرالسادات خامسی هامانه " افزود: خوشبختانه  استان یزد از انگاره های ذهنی، پشتوانه های غنی وجایگاه بالای اندیشه های مذهبی و دینی در خانواده ها درخصوص مصرف بهینه آب برخوردار است .
وی ادامه داد : یزد به عنوان شهر قنات ، قنوت و قناعت شناخته می شود که به معنای این است که پیشینیان ما به درستی و با سختکوشی آب را از دل زمین به سطح زمین می آوردند ، شکرگزار بوده و با قناعت و ساده زیستی مصرف آب را مدیریت می کردند .
خامسی هامانه با اشاره به نامگذاری امسال به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " گفت : اقتصاد مقاومتی یک مسئولیت دینی و اجتماعی برای هر یک از افراد جامعه  است و معنایی جز مدیریت صحیح مصرف ندارد.
وی نقش زنان در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را  راهرو بودن ، رهجو بودن و راهبری دانست و بیان کرد : راهرو بودن یعنی اقتصاد مقاومتی را باور داشته باشیم ، رهجو یعنی مسیر اقتصاد مقاومتی را بشناسیم ، نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کنیم و تهدیدهای این مسیر را بررسی کنیم .
مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری اظهار داشت : نقش راهبری زنان نیز به معنای معرفی مسیر و راه اقتصاد مقاومتی به خانواده و فرزندان است .
وی در پایان سخنان خود یکی از مهم ترین سیاست های اقتصاد مقاومتی را که برگرفته از آموزه های دینی است ، اعتدال و میانه روی عنوان کرد و خواستار نگاه آینده نگرانه ، مسئولیت گرایانه و با برنامه ریزی صحیح نسبت به حوزه آب شد .
 گفتنی است در پایان این همایش از تعدادی از بانوان استان در حوزه مدیریت صحیح مصرف آب با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا