نشست نخبگان، فعالین اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، هنری و ورزشی شهرستان میبد با حضور آیت‌الله اعرافی، فرماندار و نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، در این دیدار که هرساله در ماه مبارک رمضان در مصلی آیت‌الله اعرافی برگزار می‌شود؛ امام‌جمعه میبد گفت: اسلام، ارزش‌های الهی، انقلاب اسلامی و نگاه امام و رهبری خط قرمزهای ماست و بر سر آن‌ها معامله نمی‌کنیم.

حضرت آیت‌الله اعرافی با اشاره به نقش همه این قشرها در توسعه و آبادانی و رشد جامعه گفت: در حل مسائل اجتماعی باید نگاه‌های ما جامع باشد و نشاط، پیشرفت جامع و سلامت را به جامعه ارائه دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه شنیدن حرف‌های دل نخبگان و قشرهای مختلف فعال در شهر خوب است و مسئولین باید پاسخگو باشند افزود: یکی از این مسائل، مشکلات بانوان است که باید فضا را برای سلامت خانواده ازجمله ورزش فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: دستگاه اداری باید با فصل جدیدتری از کار و فعالیت و بیش از گذشته قوی‌تر و تحرک بیشتری از خود نشان دهند.

امام‌جمعه میبد پاسخگویی به مسائل را وظیفه مسئولین دانست و تأکید کرد: باید حرف‌ها از سوی مسئولین شنیده شود و با تأمل به رسانه‌ها احترام بگذارند و با آن‌ها همکاری کنند.

حضرت آیت‌الله اعرافی با اشاره به جایگاه فرهنگ در جامعه گفت: فرهنگ نیاز به این دارد که همه در آن فعال شوند و عفاف، حجاب، اصالت‌های خانواده و پایگاه‌های معنوی چیزی است که همه باید در آن نقش ایفا کنیم.

وی بابیان اینکه تفاوت افکار را باید تأمل کرد افزود: البته باید در تصمیم‌گیری‌های کلان فرهنگی خط قرمزهایی باید باشد تا تصمیم‌های نهایی و اثرگذار در جامعه گرفته شود.

عضو شورای عالی انقلاب اسلامی با تأکید به اینکه در پیشبرد پروژه‌ها نباید به اعتبارات دولتی دل بست افزود: این اعتبارات افق روشنی ندارند و باید برای پشتوانه حرکت‌های فرهنگی ظرفیت‌سازی شود.

امام‌جمعه میبد با اشاره به ظرفیت‌های بالای هنری ازجمله فیلم و تئاتر درمیبد هم گفت: هنر در این شهر زمینه‌های خوبی دارد و برای اینکه هنر را در شهر با معیارهای مردمی، اسلامی و انقلابی ارتقا دهیم باید خیلی تلاش کنیم.

وی برگزاری 216 نماز جماعت در ماه مبارک با 50 زار نفر شرکت‌کننده، مؤسسات خیریه فعال فرهنگی و جوانان پرشور انقلابی و وجود آموزش عالی را از نقاط قوت این شهرستان بیان کرد و افزود: انتظار داریم 20 قشر برجسته شهرستان کنار هم بنشنید و با ایجاد قرارگاه فرهنگی نسبت به رفع مشکلات جامعه راهکارهای اساسی بیندیشند.

امام‌جمعه میبد با تأکید بر کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: اگر از درون تهی شویم پایه‌های علم مجد و عظمت ما را درهم خواهند پاشید.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم امنیت و سلامت را دو نعمت بزرگ در جامعه خواند و افزود: این دو نعمت را مدیون ایثارگری‌های شهدا و امام و امروز شهدای مدافعان حرم هستیم.

دکتر کمال دهقانی فیروزآبادی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم بابیان اینکه خیلی از مشکلات در جامعه به مدیریت برمی‌گردد افزود: برای انجام هر کاری باید مطالعه، برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های میبد در حوزه فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و گردشگری گفت: در بخش‌های مختلف زمینه‌های بسیار مساعد برای فعالیت و رشد داریم که باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی از این فرصت‌های استفاده کرد.

فرماندارمیبد هم گفت: با همدلی و همگرایی که در بین مسئولین و اقشار مختلف در شهرستان در طی سال‌های اخیر شکل‌گرفته است؛ حرکت‌های خوبی در حوزه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و عمرانی در شهرستان انجام‌گرفته است.

حسین فلاح بابیان اینکه باید نگاه‌ها عوض شود و تجزیه‌وتحلیل‌ها به واقعیت‌ها نزدیک باشد گفت: با حرف و شعار کاری پیش نمی‌رود بنابراین باید با قرار گرفتن در کنار هم، منشور امام‌جمعه در توسعه شهرستان را به‌صورت اقدام عملی پیش ببریم.

وی با اشاره به توفیقات شهرستان در حوزه ورزش، میراث فرهنگی و صنعت و آموزش عالی گفت: برای اقدامات عملی باید هزینه کنیم.

قبل از صحبت‌های مسئولین نمایندگان گروه‌های مختلف به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود کردند و با انتقاد از برخی نارسایی‌ها در شهرستان، خواستار تعامل هرچه بیشتر مسئولین با قشرهای مختلف و راهکار مناسب برای حل این مسائل شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا