یزدفردا"شگفتی‌های زیادی در ایسلند وجود دارد که پس از درخشش این تیم در یورو 2016 بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفتند.


 

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از مارکا، شگفتی‌سازی ایسلند در یورو 2016، اروپا را تحت تاثیر قرار داده است. پس از موفقیت‌های ورزشی بزرگ ایسلند در سال‌های اخیر، این کشور دوشنبه شب توانست انگلیس را در یک هشتم نهایی یورو با نتیجه دو بر یک حذف کند. این اتفاق پرونده جدیدی را در تاریخ فوتبال این کشور باز کرد. ایسلندی‌ که تنها 120 فوتبالیست حرفه‌ای دارد، شگفتی‌های دیگری نیز در کشورش دارد که به فوتبال هم مربوط نمی‌شوند. در زیر به برخی از آنها اشاره می‌شود.

کمترین جمعیت‌ حاضر در مرحله حذفی
تاکنون تیمی با چنین جمعیت کمی به مرحله حذفی تورنمنت بزرگی همچون یورو راه پیدا نکرده است. آخرین  رکورد به ترینیداد و توباگو اختصاص داشت و این کشور آفریقایی با یک میلیون و 200 هزار نفر در سال 2006 در جام جهانی آلمان حضور یافت. ایسلند با 333 هزار و 559 نفر، نام خود را در تاریخ فوتبال جهان به ثبت رساند.

جشن‌های خاص تیم‌های ایسلندی
تیم استیاران ایسلند در سال 2011 روش جدیدی را برای جشن گرفتن به کار برد و این نوع خوشحالی از طریق شبکه‌های اجتماعی به شهرت جهانی دست یافت.


کوه‌های آتشفشانی بیشتر از تعداد فوتبالیست‌ها
در حالی که به نظر باور نکردنی به نظر می‌رسد اما تعداد فوتبالیست‌های این کشور 23 هزار نفر است که تنها 120 بازیکن آن حرفه‌ای هستند. هیچ یک از 23 بازیکن حاضر در تیم ‌ملی ایسلند در یورو در لیگ کشور خود بازی نمی‌کنند.  آمار جالبی در این رابطه وجود دارد که تعداد آتشفشان‌های ایسلند، بیشتر از تعداد بازیکنان حرفه‌ای این کشور است. 126 کوه آتشفشانی در ایسلند وجود دارد.


هشت درصد جمعیت ایسلند به فرانسه رفتند
هشت درصد جمعیت ایسلند برای تشویق تیم‌شان در یورو به فرانسه رفتند تا در ورزشگاه‌ها از تیم خود حمایت می‌کنند.


تعداد گوسفندها، بیش از جمعیت مردم است
ایسلند سرزمین گوسفندها است. در همه نقاط به خصوص در کوه‌ها و کناره رودها، گوسفند دیده می‌شود. همچنین در ایسلند یک افسانه وجود دارد که گوسفندها سه تا سه تا حرکت می‌کنند. به جز این نکته شگفت انگیز آمار جالبی در رابطه با تعداد گوسفندان وجود دارد. در ایسلند 600 هزار گوسفند وجود دارد یعنی دو برابر جمعیت این کشور.


«کوه» مهم‌ترین هوادار تیم ‌ملی
هافتور بورنسون، قدرتمندترین مرد جهان و یکی از بازیگران برجسته سریال تاج و تخت (گیم آو ترونز) پیش از دیدار پرتغال برابر ایسلند در مرحله گروهی یورو، پیام کنایه‌آمیزی برای کریستیانو رونالدو فرستاد و به نظر می رسید آن پیام تاثیرگذار بود چون رونالدو در این بازی گلی به ثمر نرساند.


در ایسلند مورچه وجود ندارد
ایسلند یکی از معدود نقاط جهان است که مورچه در آن وجود ندارد. هنوز دلیل علمی برای آن پیدا نشده است. شاید سرما یکی از دلایل آن باشد.


هدایت تیم ‌ملی ایسلند توسط یک دندانپزشک
مطبوعات انگلیسی روز بعد از باخت برابر ایسلند، آن را خجالت آورترین شکست تاریخ عنوان کردند. به نوشته نشریات انگلیسی، این شکست به این خاطر دردناک‌ است که سرمربی حریف، یک دندانپزشک است.

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا