یادگار سومین شهید محراب گفت : جوهره انقلاب اسلامی ایران مبارزه با ظلم و ستم بوده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، روز جمعه 11 تیرماه، راهپیمائی روز جهانی قدس در استان یزد و سراسر ایران اسلامی برگزار شد.
"حجت الاسلام والمسلمین محمد صدوقی" فرزند امام جمعه فقید یزد و یادگار سومین  شهید محراب در راهپیمائی روز قدس و در مصلی شهرستان اردکان اظهار داشت:  در طول تاريخ رنج كشيده ترين كشورها كشور ايران است  و ايران عزيز از درون درگير خودكامگي و استبداد بوده و از بيرون با جنگ و تحريم مبارزه کرده است.
وی ادامه داد: شايد كمتر كشوري چون ملت ايران معناي زير بار ظلم بودن را با پوست و گوشت خود بفهمد و اين ملت بزرگ كوشيد تا در مسيرى گام بردارد كه درد ديرين خود يعنى استبداد را با انقلاب شكوهمند اسلامى به رهبري حضرت امام خمينى (ره) از پيشانى خود پاك كند.
حجت الاسلام صدوقی افزود: انقلاب مردم ايران در راستاي آزادى و آزادگى و نفى هر نوع خشونت ، ديكتاتورى و استبداد بود و توانست الهام بخش و اميد بخش همه آزادى خواهان دنيا باشد.
یادگار سومین شهید محراب تصریح کرد: ملت بزرگ ايران و رهبران آن از آنجا كه معنى استبداد ، مظلوميت  در عرصه جهانى تنها ماندن و تنها جنگيدن را به خوبي لمس و حس كرده اند، شايد بيش از ساير ملتها اهميت دفاع و حمايت از آزادي خواهان جهان را درك كنند.
 وی اظهار داشت: نه تنها حمايت از مسلمين و شيعيان ، بلكه حمايت از تمام مظلومين دنيا را اصول خود قرار داده ایم زیرا معتقديم ولقد كرمنا بني آدم ، خداوند به تمام آدميان كرامت بخشيده ، مسلمان و غير مسلمان، شيعه و سنى، از هر نژاد و قوم و رنگى كه باشند و زير بار ظلم روند با كرامتى كه خدا به انسان بخشيده مغاير است .
حجت الاسلام صدوقی ادامه داد: جوهره روز قدس يعنى مبارزه با ظلم و ستم جهانى ، اسرائيل را همه دنيا بزرگترين ستمگر مي دانند ، دنياى امروز دنياى بهم پيوسته اي است  و آنها که مخالف روز قدس هستند آيا مى پذيرند اگر روزي به ما ستمى شد هيچكس به ياد ما و كمك حال ما نباشد؟ آيا قبول مي كنند كه اگر دشمنان ما روزى به ما تجاوز كنند هيچكس به فكر مظلوميت ما نباشد؟
فرزند امام جمعه فقید یزد تصریح کرد :ما نمي گوييم حقوق بشر در همه زمينه ها در كشور ما خوب است اما مي كوشيم آن را به بهترين شكل ممكن برسانيم زیرا بن مايه حكومت اسلامى و شيعى حقوق بشر و رعايت حقوق همه افراد است اما كشورهايي كه در عرصه هاى مختلف از جمله جنگ ايران و عراق با عمل يا سكوت خود ننگى بر تاريخ نهادند و حقوق بشر را نابود كردند نمي توانند با اين بهانه ايران را محكوم كنند.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بزرگداشت روز قدس يعني دفاع از ايران، اگر ما مدعى هستيم كه جانمان فداى ايران است كه بايد هم چنين باشد ، نمي توان امنيت ايران را ناديده گرفت، امنيت ايران در سايه عظمت آن است و ايران امن ايرانى است كه خارج از مرزهايش امنيتش تضمين شود.
حجت الاسلام صدوقی افزود: وقتى ما از مظلومين جهان حمايت مي كنيم آنها هم از ما دفاع مي كنند و دشمنان را مي ترسانند تا نزديك ايرانى شوند كه از مرزهايش صدها كيلومتر دور تر از مرزهاى جغرافيايى آن حفاظت مي شود.
 یادگار سومین شهید محراب اظهار داشت: امام راحل (ره) فرمودند" روز قدس، روز اسلام است " و در اين سالها بيش از همه دورانها مفهوم اين جمله معلوم مي شود.
 وی خاطرنشان کرد: طرح داعش، طرح اسرائيلى است و از زمانى كه مبارزه با اسرائيل كمرنگ شد و كشورهاى اسلامى به فكر نزديكى با آن افتادند، داعش پديدار شد تا اسرائيل نفس بكشد.
 حجت الاسلام صدوقی ادامه داد: وقتى بجاى اصل دين ظاهر آن خالي از تفكر و تعقل ملاك باشد به اين روز می افتیم ، امروز متأسفانه كشورهاى اسلامى كمتر سر جنگ و مخالفت با اسرائيل دارند و در طول دهه اخير بيشترين كشته شدگان منطقه مسلمانها بودند و اين مسلمانان بودند كه رويا روى هم قرار گرفتند تا مبادا اتحادشان اسرائيل را تضعيف كند.
وی در پایان سخنان خود تصریح کرد : روز قدس روز اسلام است، روز اسلام بايد زنده نگه داشته شود تا مسلمان كُشى جاى خود را به فشار بر اسرائيل براى دست برداشتن از جور و ستم دهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا