استاندار يزد پیش از ظهر جمعه 11 تیرماه در راهپيمايي روز جهاني قدس گفت: حضور گسترده و پرشور مردم نمايش اراده و ایمان آنها ، اقتدار ایران و جهان اسلام است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، راهپيمايي پرشور روز جهاني قدس با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، استاندار يزد، معاونان و مشاوران استاندار، مدیرکل حوزه استاندار، مديران كل ستادي استانداري ، مديران كل دستگاههاي اجرايي استان و اقشار مختلف مردم دارالعباده یزد برگزار شد و مردم پس از راهپيمايي براي اقامه نمازجمعه  در مسجد ملااسماعيل يزد حضور يافتند.
استاندار يزد در راهپيمايي روز جهاني قدس با قدردانی از حضور باشکوه مردم استان اظهار داشت :حضور گسترده و پرشور مردم نه تنها در ايران اسلامي بلكه در جهان اسلام پشتوانه بزرگي براي حمایت از مردم فلسطين و آرمانهای قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمانان است.
"سيدمحمد ميرمحمدي " ادامه داد: حضرت امام خميني (ره) نه تنها بنيانگذار انقلاب اسلامي بلكه بنيانگذار روز جهاني قدس بودند و امروز اين روز به يك نهضت جهاني و موج وسیع در جهان اسلام برای مقابله با ظلم و ستم استکبار جهانی و صهیونیسم تبديل شده است.
وي افزود: خوشبختانه با اين بنيادي كه امام راحل(ره) در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان بنا نهادند نجات فلسطين و احیای حقوق مردم مظلوم فلسطین براي همه جهان اسلام به عنوان يك هدف مورد توجه قرار گرفته است.
عالی ترین مقام اجرائی استان تصریح کرد: پیام روز جهانی قدس که از قداست خاصی برخوردار است اتحاد و همبستگی مسلمانان می باشد و دراین روز مردم ایران و کشورهای اسلامی افکار عمومی جهان را نسبت به ظلم، ستم و تجاوز استکبار و صهیونیسم به مردم فلسطین آگاه و بیدار می کنند.
ميرمحمدي با اشاره به حمایت استکبار جهانی از گروههای تروریستی و تکفیری گفت: اين همبستگي و اتحاد مردم، مسلمانان جهان و آزاديخواهان دنيا، استكبار جهاني را به انفعال كشيده است و با اينكه براي مقابله با جهان اسلام گروههاي تروريستي طالبان، القاعده، داعش و ساير گروههاي تفكيري را تدارك ديده اند اما توطئه ها و ترفندهاي آنها در برابر اراده ملت بزرگ ايران ناكام مانده است و مسلمانان ايران و جهان در دفاع از آرمانهاي اسلامي و الهي خود تا پاي جان ايستاده اند.
استاندار یزد در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد : به لطف پروردگار متعال و به بركت حضور گسترده و پرشور مردم مسلمان روزه دار در سراسر دنیا، سرزمین فلسطین و قدس از شر صهيونيسم اشغالگر نجات يابد.
در ادامه مراسم راهپيمايي روز قدس استاندار یزد، معاونان استاندار، مسئولان و مردم روزه دار استان با حضور در مسجد ملااسماعيل يزد به اقامه نمازجمعه به امامت امام جمعه يزد "آيت الله محمدرضا ناصري" پرداختند و قطعنامه 10 بندی راهپيمايي روز قدس در حمايت از مردم فلسطين توسط قائم مقام شوراي هماهنگی تبليغات اسلامي استان قرائت گرديد.


دولت و ملت ایران حامی مظلومان جهان


نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد در خطبه هاي نمازجمعه  با بیان اینکه روز قدس یادگار حضرت امام خمینی (ره) و روز اسلام است  گفت : مظلومان جهان و مردم فلسطین ايمان و اعتقاد دارند كه ملت و دولت جمهوري اسلامي ايران حامي آنهاست.
آيت الله ناصري با اشاره به دستاوردهای ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد : برطرف کردن تفرقه ها و کدورتها، قوی کردن اراده، مقابله با سختیها و مشکلات ، خوش رفتاری و حضور در نماز جمعه و جماعت و مساجد ازمهم ترین دستاوردهای ماه مهمانی خداست و شایسته است در سایر ماهها نیز به این موارد و اصول اخلاقی پایبند باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا