یزدفردا"کارشناس هواشناسی از افزایش دما و ادامه گرمای هوا خبر داد.

 
معصومه احمدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: براساس آخرین اطلاعات هواشناسی امروز و فردا همچنان جوی آرام و پایدار همراه با هوای گرم در بیشتر مناطق کشور پیش بینی می شود.
 
وی افزود: انتظار داریم همچنان هوای گرم برای امروز و فردا ماندگار باشد اما از روزهای ابتدایی هفته آینده مقداری از روند افزایش دما و گرمای موجود به خصوص در نیمه شمالی کشور کاسته می شود.
هوا همچنان گرم می‌ماند
 
احمدی با اشاره به اینکه در برخی مناطق کشور نیز شاهد بارندگی خواهیم بود گفت: در بخش هایی از ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز شرقی بارندگی پیش بینی می شود و استان هایی مثل اصفهان، ارتفاعات چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و بخش های شرقی استان مازندران و گیلان در ساعات عصر و اوایل امشب رگبار پراکنده و بارش های خفیف خواهند داشت.
 
کارشناس هواشناسی افزود: در نیمه شرقی به ویژه منطقه زابل در استان سیستان و بلوچستان افزایش سرعت وزش باد، خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا پیش بینی می شود.
 
احمدی گفت: همین شرایط در نوار  غربی به ویژه در دو استان خوزستان و ایلام هم پیش بینی می شود.
 
وی با اشاره به شرایط آب و هوایی در بخش هایی جنوبی کشور افزود: آب های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان با توجه به افزایش سرعت وزش باد در سه روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.
 
احمدی گفت: امروز آسمان پایتخت صاف است و باد نسبتا ملایمی می وزد، همچنین دمای هوای تهران در گرم ترین ساعت به 41 درجه می رسد.
یزد هم در هواشنای ایران جایی ندارد و مثل کره مریخ نه اب دارد نه هوایی که بشود پش بینی کرد و هر سال گرمتر از سال قبل و خشکسالی هم از اول تیرماه به تمام نقاط استان سرایت کرده و مردم از تانکرهای آب آشامیدنی اب برایزندماندنشان تامین می کنند بیچاره گیاهان و درختان روستایان که العطشان هر روز به گوش می رسد
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا