یزدفردا"فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: نوجوان اهل کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری که هفته گذشته مورد حمله خرس قهوه‌ای قرار گرفته بود، بر اثر شدت جراحت درگذشت. 

 
مرتضی زمان‌پور تآکید کرد: این نوجوان 15 ساله با خرس قهوه ای در ارتفاعات گردنه شاه منصوری بخش دوآب صمصامی در شهرستان کوهرنگ درگیر شد و از ارتفاعات سقوط کرد و به شدت آسیب دید. 
 
او گفت: پس از این حادثه، مصدوم بلافاصله به بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد منتقل شد و تحت مداوا و درمان قرار گرفت، اما به رغم تلاش پزشکان بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت. 
 
گردنه شاه منصوری در 190 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
 
نماد حیات وحش استان؛تمبر خرس قهوه‌ای کهگیلویه‌وبویراحمد رونمایی شد
 یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ -
در آیینی در در یاسوج، تمبر خرس قهوه‌ای کهگیلویه‌وبویراحمد رونمایی شد.

 مراسم رونمایی از این تمبر ظهر یکشنبه و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: خرس قهوه ای به عنوان گونه شاخص حیات وحش جانوری محیط زیست استان معرفی شده است.

اسدالله هاشمی بیان داشت: استفاده از نماد خرس قهوه‌ای بر روی تمبرها فرصت خوبی برای معرفی این گونه جانوری است.

وی افزود: این امربه فرهنگ‌سازی در راستای حفاظت از محیط زیست و گونه های نادر جانوری حیات وحش کمک می کند.

هاشمی اظهار داشت: پارک ملی دنا یکی از زیستگاه‌های  مهم خرس قهوه ای در ارتفاعات استان است.

وی اظهار داشت: حفاظت از گونه های مختلف جانوری در استان یکی از وظایف مهم محیط زیست است.

هاشمی افزود: رونمایی از این تمبر نیز در راستای شناخت بهتر مردم از حیات وحش و لزوم حمایت از حیات وحش استان توسط مردم انجام شد.

وی یادآور شد: گونه های مختلف حیات وحش استان در خطر شکار توسط شکارچیان هستند و خرس قهوه ای نیز گاهی به دست شکارچیان کشته می شود.


در سال 93 هدر خبر ها داشتیم "خرس قهوه‌ای خشمگین پس از حمله به اهالی یک روستا در رودبار با شلیک محیط‌بانان کشته شد 

 

 

تصویر: خرس قهوه ای گرفتار در تله سیمی کشاورزان روستای پارودبار

به دنبال تماس اهالی با اداره محیط زیست، نیروهای محیط زیست شهرستان رودبار و اداره کل محیط زیست استان گیلان عازم روستا شده و حدود ساعت ۱۱ شب به محل گرفتار شدن خرس می رسند.

محیط بانان بوسیله پرتاب دارت بیهوشی سعی می کنند حیوان را که از ناحیه پای چپ درون تله گیر کرده بود بیهوش کنند اما خرس با وجود اصابت دارت بیهوش نمی شود.

 

محیط بانان به دلیل تاریک بودن هوا، نیزار بودن محل به دام افتادن خرس و عدم دید کافی، بلند بودن سیم تله و در نتیجه تحرک و تقلای زیاد حیوان تا روشن هوا صبر کرده و سپس صبح دیروز مجددا برای بیهوش کردن خرس تلاش می کنند.

صبح روز گذشته (یکشنبه ۹۳/۸/۱۸) چند دارت بیهوشی دیگر نیز به خرس شلیک می شود، اما خرس که بسیار خشمگین و پر استرس بوده بیهوش نمی شود.

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا