یزدفردا"دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: برخی از رژیم‌ها و حکومت‌های سلطنتی عربی به طور علنی و برای حفظ تخت و تاج خود، به اسرائیل خدمت می‌کنند.


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس با بیان این که از جمله اهداف اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) زنده ماندن قضیه فلسطین بود، گفت: روز جهانی قدس، روزی برای یادآوری درد و رنج ملت فلسطین و زنده نگاه داشتن قضیه فلسطین و برای ترسیم راه و تعیین مسیر و نیز مشخص کردن آشکار مسئولیت‌ها به دور از تعارف‌های دیپلماتیک و سیاسی است.

وی افزود: حق آشکاری که در چنین روزی باید با اقتدار گفته شود، این است که فلسطین سرزمینی اشغال شده و سرقت رفته از اهالی مشروع خود است و زمان مالکیت سرزمینی را که به سرقت وغارت رفته است، به سارق نمی دهد؛ حتی اگر همه جهانیان هم آن را به رسمیت بشناسند. اسرائیل رژیمی اشغالگر و سارق و غارتگر است که نباید آن را به رسمیت شناخت بلکه باید از میان برداشته شود تا حق به صاحبانش بازگردد.

سیدحسن نصرالله اظهار داشت: هر سخن دیگری صرفاً ظلم و ریا و باطل و فریب و به منزله نادیده گرفتن حقایق دین و اخلاق است. در بدترین شرایط و موارد، برخی از ملت ها احساس می کنند که ضعیف هستند. در بدترین شرایط، ضعف شاید اجازه نرفتن به جنگ را بدهد اما هرگز مجوز به رسمیت شناختن دشمن و گام برداشتن در مسیر عادی‌سازی روابط با آن و برقراری روابط تجاری و دیپلماتیک و امنیتی با آن را نمی‌دهد.

وی افزود: بیشترین توطئه‌ای که اکنون با این دشمن صورت می‌گیرد، آن چیزی است که اکنون در سطح برخی از کشورهای عربی انجام می‌شود و برخی از آن‌ها در یکی از کمیته‌های مهم در شورای امنیت به اسرائیل رأی می‌دهد. آیا تو به اندازه ای ضعیف هستی که رای می‌دهی و چهره اسرائیل را پاک می کنی؟

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: در روز قدس، خطاب به همه این‌ها می گوییم که اسرائیل را به رسمیت نشناسید و به آن مشروعیت نبخشید. این مساله را به نسل‌های آینده و آیندگان واگذار کنید؛ چرا که خداوند قومی را خواهد آورد که آن‌ها را دوست خواهند داشت. برخی از حکام از این نسل اگر ضعیف و ناتوان بودند، خداوند بندگان عذاب دیده خود در فلسطین و سرزمین فلسطین و مقدسات آن را برای مفسدان رها نخواهد کرد بلکه این نسل، با نسلی دیگر جایگزین خواهد شد که آماده است تا این غده سرطانی را از پیکره منطقه از بین ببرد.

سیدحسن نصرالله مقاومت و پایداری ولو برای مدت طولانی را تنها راه مبارزه ملت فلسطین و ملت های منطقه دانست که رژیم اسرائیل به اراضی آن چشم طمع دوخته است.

وی بیان کرد: مذاکرات موجب به رسمیت شناختن اسرائیل شد و زمینه را برای برخی از عرب‌ها برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل فراهم کرد. راه معلوم است و به هیچ شرح و استدلالی نیاز ندارد زیرا واقعیت‌هایی که از پیش از سال ۱۹۴۸ تاکنون درآن زندگی کرده‌ایم، این مفهوم را تایید می‌کند.

سیدحسن نصرالله همچنین گفت: طرح مقاومت در لبنان و فلسطین که ستون آن جمهوری اسلامی ایران است، دستاوردها و پیروزی‌های واقعی را در لبنان و فلسطین و در سطح منطقه به دنبال داشته است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین تاکید کرد که پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحولی بزرگ در اوضاع منطقه ایجاد کرد.

وی یادآور شد: در اوج پیشروی مقاومت در سطح امت اسلامی و در راستای تحولات بزرگ، درمی‌یابیم که برخی‌ها با اقتدار و با هدف به شکست کشاندن این طرح وارد عمل شدند و از دو راه وارد شدند؛ یکی سوق دادن منطقه به سوی جنگ و فتنه تحت عناوین و پوشش‌های دروغین مانند آزادی و دموکراسی و به کارگیری امکانات مالی قوی با هدف ضربه زدن به فرهنگ مقاومت و اراده مقاومت که این مورد همچنان در سوریه، یمن و عراق به کار گرفته می‌شود و تلاش برای جنگ‌افروزی و فتنه‌انگیزی از بحرین تا لیبی ادامه دارد و راه دوم، باز کردن درها به سوی اسرائیل و گشایش روابط با آن با هدف فراهم کردن زمینه معرفی این رژیم به عنوان دوست یا هم‌پیمان است.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: مسأله قابل توجه این است که همان رژیم‌ها بلکه همان خاندان‌های حاکم که برای گشایش راه به روی آمریکا و انگلیس با هدف تشکیل رژیم اسرائیل تلاش کردند، همچنان با هر نوع امکانات مقاومت چه در سوریه و یا عراق می‌جنگند تا در کرسی قدرت باقی بمانند. این‌ها همان کسانی هستند که با اسرائیل نجنگیدند و اجازه جنگ با این رژیم را ندادند و علیه هر کسی که خواهان مبارزه با اسرائیل بود، با عنوان‌ها و بهانه‌هایی غیر از بهانه طایفه‌گری توطئه کردند.

وی تاکید کرد: اگر برخی رژیم‌ها تلاش انسانی و مادی خود را که در سوریه و یمن هزینه کردند، روی فلسطین متمرکز می‌کردند، فلسطین ۱۰ باره آزاد می‌شد.

سیدحسن نصرالله گفت: تصادفی نیست که کسانی که روز قدس را در کشورهای مختلف اعم از یمن و بحرین و سوریه و عراق و ایران و نیجریه گرامی می‌دارند، اگر به پشت‌های آنان نگاه کنید، متوجه آثار و ضرباتی می‌شوید که از سوی نظام سعودی متحمل آن شده‌اند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: پیامی که می‌خواهم به شما برسانم ، این است که همه مزدوران و خادمان آمریکا و اسرائیل در منطقه باید این را درک کنند و از این احتمال که جنبش‌های مقاومت ما از حمایت از قدس و از ملت فلسطین دست بکشند، ناامید شوند.

وی گفت: در یمن یک سال و نیم است که جنگ بی‌وقفه جریان دارد و به نام اسلام و با حمایت و تایید سازمان ملل بزدل، کودکان بی‌گناه کشته می شوند. آن چه در یمن روی می‌دهد، فجیع و خطرناک و رعب‌آور است اما آیا مردم یمن گفتند که به خاطر اسلام و قدس کافر شدیم؟ به هیچ وجه این گونه نبود، آن‌ها فقط گفتند که به قضیه فلسطین و قدس پایبند هستند و همچنین در نیجریه وضعیت این چنین است؛ فقط به این دلیل که آن‌ها درمحور و خط مقاومت قرار دارند.

دبیرکل حزب الله لبنان دربخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: همه مباحثی که در منطقه با عنوان آزادی ودموکراسی جریان دارد، دروغی بیش نیست و هدف از آن نابودی ملت‌ها و جنبشهای مقاومت، برای حمایت از اسرائیل و ادامه حیات این رژیم است.

وی خطاب به رژیم‌های وابسته و مخالفان مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی گفت: این پیامی واضح و مشخص است. با هیچ وسیله‌ای نه سانسور تبلیغاتی یا اقدام‌های تحریک‌آمیز طائفه‌ای، شما نمی‌توانید محور مقاومت را وادار به رها کردن مساله فلسطین و قدس کنید تا اسرائیل در زمین فساد کند.

وی افزود: ترس و نگرانی ناشی از تظاهرات مختلف در پایتخت‌های کشورهای عربی موجب شده رژیم صهیونیستی خود را در معرض خطر ببیند اما چه کسی این تهدید را برای اسرائیل به فرصت تبدیل کرد؟ راه آزادی دشوار نیست بلکه به اراده و تصمیم گیری نیاز دارد.

سیدحسن نصرالله یادآور شد: تلاش‌ها و جانفشانی‌های مردم سوریه و عراق تضمین کننده آزادی فلسطین است. برخی از خدمتکاران اسرائیل مانع مبارزه مردم خود با اسرائیل می‌شوند و موانعی را ایجاد کرده و جنگ در هر زمینه‌ای به جز برای خدمت به فلسطین را مجاز می‌دانند.

وی با تاکید براین که مقاومت امکان‌پذیر است و مردم کشورهای اسلامی باید در برابر کسانی که به ادامه جنگ اصرار دارند، بایستند، افزود: جنگ‌ها و فتنه‌ها را می شود متوقف کرد. می‌توانیم به راه درست و صحیح به درگیری حقیقی وارد و همگی پیروزمندانه از آن خارج شویم.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: متاسفانه در کنفرانس امنیتی هرتزلیا (کنفرانس بررسی میزان امنیت رژیم صهیونیستی) کشورهای عربی نیز مشارکت داشتند و ذلت کشورهای عربی به حدی رسیده بود که در آن فعال بودند و نماینده مخالفان سوری هم زینت‌بخش آن بود. این مسأله هشدار می‌دهد که خط  مشی سوریه‌ای که مخالفان در صدد ترسیم آن هستند، مانند این کنفرانس باشد.

وی تاکید کرد: اسرائیل امروز با اسرائیل سال ۲۰۱۱ که در وضعیت سختی بود، تفاوت دارد. صهیونیست‌ها اکنون از فرصت های جدید به ویژه در ارتباط با سوریه و وضعیت جوامع عربی سخن می گویند و حتی خواهان مشارکت در مبارزه با تروریسم شده‌اند؛ در حالی  که گروه النصره را با سلاح و مواد غذایی حمایت می کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: آن‌ها از نگرانی درباره شکست داعش در سوریه سخن گفتند. چرا از پیروزی محور مقاومت در سوریه و شکست داعش بیمناک هستند؟

وی تصریح کرد: درباره مسأله سوریه با برخی از گروه‌های فلسطینی اختلاف داریم اما در مساله فلسطین هیچ اختلافی وجود ندارد.

سید حسن نصرالله خطاب به صهیونیست‌ها گفت: طبیعی است که شما حجم اطلاعات زیادی درباره ما دارید اما چه کسی در جنگ ۲۰۰۶ میلادی چیزهای غیرمنتظره در چنته داشت؟ شما یا ما؟ مقاومت در سال ۲۰۰۶ میلادی اقدامات و کارهای غیرمنتظره‌ای کرد. مسأله مهم و جدید، حجم اطلاعات ما درباره اسرائیل و نقاط قوت و ضعف آن است. ما از امکانات عظیم شما خبر داریم و شما نیز از امکانات ما مطلع هستید و ما جز شکست بیشتر برای شما و پیروزی بیشتر برای خودمان چیز دیگری را انتظار نداریم.

وی افزود: فکر می‌کنم که کنفرانس هرتزلیا در ارتباط با مسائل مورد اهمیت ما چیز جدیدی ندارد و تغییری ایجاد نمی‌کند. چیزهای جدید نزد ما است. امروز مقاومتی در مقابله با اسرائیل وجود دارد که از اراده نبرد برخوردار است و نه تنها از مقابل شما فرار نمی‌کند بلکه شبانه‌روز برای روبرو شدن با شما آماده شده و هراسی به دل ندارد و از قدرت نظامی و مردمی زیادی برخوردار است.

دبیرکل حزب الله لبنان یادآور شد: امروز به رغم ویرانی شایع در منطقه، قدرت واقعی به نام حزب‌الله در منطقه وجود دارد که دارای اقتدار است و ما تهدید را با تهدید و بازدارندگی را با بازدارندگی پاسخ می‌دهیم و برای مقابله با اسرائیل قاطعیت داریم. 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا