هتل داد میزبان سینماگران و هنرمندان شرکت کننده در همایش یزد بستر تمدن باستانی و مظهر گفتگو
یزدفردا  - حسن زارعی : روز 24 مهرماه 1387 روزی فراموش نشدنی برای یزد خواهد بود. همایش همایش یزد بستر تمدن باستانی و مظهر گفتگو  به دعوت سید محمد خاتمی، رییس جمهور پیشین کشور، فارغ از مسائل سیاسی، اتفاق بسیار فرخنده و مبارکی است که خود بهانه ایی برای تجلیل از اندیشمند و متفکر خلاقی است که نام ایران را در سراسر جهان با نوع دوستی، انسانیت و تمدن پیوند زده است. احترام و جایگاه خاتمی به حدی است که بسیاری از  چهره های سرشناس و مطرح جهان که خود همراه با خاتمی از پیشگامان گفتگوی تمدن ها و صلح جهانی می باشند به دعوت وی به تهران آمده و در برنامه بزرگداشت وی در یزد نیز شرکت می نمایند.
در بین مدعوین و شرکت کنندگان در این برنامه شاید در کنار رجل سیاسی، بیشترین توجه معطوف سینماگران برجسته کشور باشد که به یزد سفر خواهند نمود. گروه اول این هنرمندان سه شنبه شب 23 مهرماه با هواپیمای اختصاصی وارد یزد و سپس هتل داد خواهند شد. از سرشناس ترین مدعوین حاضر در این گروه به این افراد می توان اشاره نمود : محمد مهدی عسکر پور  از مدیران برجسته سینمای کشور در حوزه های مختلف، رییس پیشین سازمان تفریحی – فرهنگی شهرداری تهران بزرگ که در زمان تصدی این سمت تحولات فرهنگی شگرفی در شهر تهران اتفاق افتاد  و  رییس فعلی خانه سینما که همواره علاوه بر فعالیت در سطوح مدیریتی از فعالیت در زمینه فیلمسازی غافل نشده است. قدمگاه و اقلیما از مشهورترین آثار وی به شمار می رود؛ داریوش ارجمند بازیگر توانای سینمای ایران که نه تنها در بازیگری بلکه در حوزه اجرای برنامه های تلوزیونی مختلف نیز فعال بوده است. چندی پیش مستندی با عنوان سنگ نگاره های تیبره با اجرا و حضور وی از تلوزیون پخش گردید؛ ایرج راد و محمود پاک نیت که هر دو از بازیگران زبده و قدیمی به شمار می روند؛ محمد رضا سکوت  مدیر فیلمبرداری با دانش و توانای سینمای ایران که چندی پیش فیلم مینای شهر خاموش ساخته امیر شهاب رضویان را روی پرده داشت؛ دکتر جلال الدین کزازی و دکتر قطب الدین صادقی اساتید سرشناس ادبیات فارسی که نقشی ماندگار در ادبیات ایران خواهند داشت. همچنین چهره های سرشناس ورزشی مانند محمد رضا طالقانی، آرش             میر اسماعیلی و سعید مظفری زاده نیز به یزد سفر خواهند نمود.
اما گروه دیگری از چهره ای سرشناس سینمای ایران چهارشنبه صبح 24 مهرماه 1387 وارد یزد  و هتل داد خواهند شد. نام استاد عزت الله انتظامی عزت و آقای بازیگری و سینمای ایران که خود فعالیت های ارزشمندی در همکاری با یونسکو داشته است؛ ابراهیم حاتمی کیا که این روزها فیلم پرفروش دعوت را بروی پرده دارد، کمال تبریزی که پخش سریال شهریار وی چندی پیش از تلوزیون به پایان رسید و فیلم همیشه پای یک زن در میان است وی بازی متفاوت رضا کیانیان و مهران مدیری و همچنین نقش آفرینی گلشیفته فراهانی را به همراه داشت؛ فاطمه معتمد آریا که تبدیل به بانوی سینمای ایران شده است؛ رخشان بنی اعتماد به همراه همسرش جهانگیر کوثری که هر دو از سینماگران پیشرو محسوب می گردند و امین تارخ، حمید فرخ نژاد، مینو فرشچی و حبیب احمد زاده در این بین به چشم می خورد.
علاوه بر هنرمندان، خبرنگاران و سایر فعالان فرهنگی کشوری و جهانی نیز در این برنامه حضور خواهند داشت.
ویژه برنامه هایی از سوی هتل داد جهت استقبال و میزبانی کامل از این هنرمندان و میهمانان تدارک دیده شده است.
یزدفردا
 
 
 
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا