سرویس پارلمانی یزدفردا "نمایندگان مجلس شورای اسلامی به یك فوریت طرحی رای دادند كه در صورت تصویب آن شهرداری‌ها می‌توانند نسبت به مطالبات مالی خود از اشخاص حقیقی و حقوقی اقدامات قانونی لازم را انجام دهند.

به گزارش یزدفردا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در جلسه‌علنی امروز چهارشنبه، یك فوریت طرح قانونی الحاق یك ماده به عنوان ماده 120 به قانون شهرداری‌ها مصوب 1334 با اصلاحات بعدی را بررسی و به تصویب رساندند.

یك فوریت این طرح با 109 رای موافق، 53 رای مخالف و 14 رای ممتنع به تصویب رسید.

مهدی چمران" رییس شورای عالی استان‌ها در ضرورت اجرای این طرح گفت: شهرداری‌ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی به حكم قانون و در راستای حفظ مصالح و منافع عمومی مأمور به انجام خدمات بسیار گسترده و فوق العاده مهمی در حوزه‌های شهری شده‌اند و با توجه به اینكه شهرداری‌ها از سال 1362 از نظر مالی و درآمدی خودكفا اعلام شده‌اند متعهد هستند با اصلاح نظام مالی و درآمدی و سازوكارهای تشخیص و وصول درآمدها به نحوی برنامه‌ریزی نمایند كه هیچگونه وقفه‌ای در ارائه خدمات به وجود نیاید.

وی افزود: لذا طرح قانونی الحاق یك ماده به قانون شهرداری مورد درخواست شهرداری‌های سراسر كشور می‌باشد.

در صورت تصویب نهایی این طرح شهرداری‌ها می‌توانند براساس قوانین و مقررات موضوعه و یا سایر قوانین و مقررات لازم الرعایه از اشخاص حقیقی و حقوقی دارای مطالبات مالی می‌باشند.

همچنین در صورت تصویب طرح مذكور، شهرداری‌ها مجازند نسبت به صدور و ابلاغ اخطار به بدهكار اقدام و مطالبات خود ظرف مدت حداكثر سه ماه از زمان تاریخ صدور ابلاغیه، درخواست نمایند.

همچنین در صورتی كه بدهكاران در ظرف مهلت تعیین شده نسبت به پرداخت و تسویه حساب بدهی خود و یا توافق با شهرداری‌ اقدام ننمایند، شهرداری‌ها مجاز می‌باشند كه از طریق اداره ثبت اسناد و املاك محل نسبت به صدور اجراییه اقدام نمایند.

اداره ثبت اسناد و املاك محل نیز موظف می‌باشد پس از صدور اجرائیه و ابلاغ و طی مراحل قانونی نسبت به وصول مطالبات شهرداری اقدام و كارسازی نماید.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا