یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳

 


 

 
 
 

 

معرفی محصول جدید سایپا ،چانگان ایدو

سدان ایدو توسط مرکز طراحی ایتالیایی این شرکت چینی طراحی شده است. ویژگیهای آن چراغ‌های تیز و اسپرت و برجستگی‌های کاپوت و صندوق عقب نسبتاً کوتاه می‌باشد که ترکیبی پویا و جالب به آن داده است.
Video Player
Error loading this resource

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 به گزارش دنیای خودرو،شرکت چانگان، برخلاف بسیاری از شرکت‌های چینی دیگر، سابقه ای طولانی مدت دارد. ۱۵۲ سال پیش چانگان با تولید اسلحه شروع به کار کرد و البته ساخت خودرو را در دهه ۵۰ میلادی و با مونتاژ جیپ آغاز نمود. در سال ۲۰۰۹ چانگان جدید با اتحاد هافی و چانگی به وجود آمد و در سال ۲۰۱۰ با تولید بیش از ۲.۳ میلیون خودرو، تبدیل به چهارمین خودروساز بزرگ چین شد. محصولات فورد و مزدا بخش عمده ای از خودروهای چانگان را تشکیل می‌دهند. در سال ۲۰۱۲، چانگان به دو پاره چانگان فورد و چانگان مزدا تقسیم شد.

سدان ایدو توسط مرکز طراحی ایتالیایی این شرکت چینی طراحی شده است. ویژگیهای آن چراغ‌های تیز و اسپرت و برجستگی‌های کاپوت و صندوق عقب نسبتاً کوتاه می‌باشد که ترکیبی پویا و جالب به آن داده است. با این حال مثل هر طرح چینی، می‌توانید انبوهی از شباهت‌ها به سایر خودروهای مطرح را در این خودرو نیز بیابید. اگر جلوپنجره این خودرو را با سوناتا تغییر دهید، بسیاری را به اشتباه خواهید انداخت. متأسفانه اندازه کوچک چرخ‌ها نشان دهنده یک خودروی تقلبی و ضعیف در زیر پوسته ای قدرتمند است.

طراحی این مدل مربوط به سال ۲۰۱۲ است و اخیراً مدلهای هاچ بک و هیبریدی آن با فیس لیفت به نمایش درآمده‌اند.

ابعاد ایدو، ۴۶۲۰×۱۸۲۰×۱۴۹۰ طول و عرض و ارتفاع است. فاصله بین محورهای جلو و عقب هم ۲۶۶۰ میلی متر است. بنابراین با یک سدان متوسط و کمی جمع و جور طرفیم.

پیشرانه چانگان ایدو یک موتور ۱.۶ لیتری ۱۲۴ اسبی و ۱۶۰ نیوتن متری است. این ارقام چندان بد به نظر نمی‌رسند. برای انتقال نیرو هم از گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته تیپ ترونیک استفاده می‌شود.

با وجود قیمت پایه ۷۳۹۰۰ یوان (۱۱۹۰۰ دلار) و قیمت فول ۹۴۹۰۰ یوان (۱۵۳۲۰ دلار) این خودرو را باید در برابر رقبایی چون جیلی امگرند EC7 و برلیانس H530 قلمداد نمود.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳

 


 

 
 
 

 

تولید ۶۰ هزار خودروی لیفان در ایران

شانگ یو گفت: همزمان با تقویت تحقیق و توسعه در ایران به سمت داخلی سازی و تولید قطعات با تکیه بر توان صنعت قطعه سازی ایران حرکت خواهیم کرد.

شرکت خودروسازی لیفان چین در نظر دارد در راستای توسعه همکاری با شریک ایرانی خود، ۶۰ هزار دستگاه انواع خودروهای ساخت این خودروسازی را سال آینده در بازار خودروی ایران تولید و عرضه کند.

به گزارش  ایرنا، مدیرعامل خودروسازی لیفان که هم اکنون در ایران حضور دارد، در خصوص برنامه این شرکت برای افزایش داخلی سازی تولیدات در ایران که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می شود، گفت: سیاست کلی لیفان حرکت در راستای سیاست دولت ایران است به‌طوری که در حال حاضر هم شاهد درصد قابل توجهی از داخلی سازی محصولات لیفان در ایران هستیم.

شانگ یو (SHANG YOU) با بیان اینکه همزمان با تقویت تحقیق و توسعه در ایران به سمت داخلی سازی و تولید قطعات با تکیه بر توان صنعت قطعه سازی ایران حرکت خواهیم کرد، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با تکیه بر همین رویکرد و با برنامه ریزی های صورت گرفته، سال آینده رتبه نخست برندهای خارجی حاضر در بازار ایران را به خود اختصاص دهیم.

شانگ یو، با تاکید بر اینکه لیفان از سال ۲۰۰۸ میلادی تا کنون همکاری و مشارکت همه جانبه ای با کرمان موتور داشته است، ادامه داد: لیفان برنامه بلندمدت و جامعی برای افزایش داخلی سازی محصولات خود در ایران را دنبال می کند که با آغاز پروژه مونتاژ موتور خودروهای سواری در کرمان موتور، شاهد آن خواهیم بود.

وی با اشاره به تجربه موفق همکاری با یک خودروساز بخش خصوصی در ایران، اضافه کرد: در آخرین جلسه با مدیرعامل کرمان موتور مقرر شد تا در سال آینده شاهد تولید و عرضه ۶۰ هزار دستگاه خودروی لیفان در بازار ایران باشیم.

همچنین، دوو لی مدیر تضمین کیفیت شرکت لیفان، با اشاره به دغدغه مصرف کنندگان ایرانی نسبت به کیفیت خودروهای چینی، اضافه کرد: تجربه لیفان ۵۲۰ هوش بالای مصرف کنندگان ایرانی در رابطه با موضوع کیفیت را برای ما به اثبات رساند و توانستیم با تلاش مهندسان کرمان موتور در عرضه لیفان ۶۲۰ و ایکس۶۰ بخش قابل توجهی از مشکلات کیفی را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه تا زمان رفع کوچکترین مشکلات کیفی هیچ خودرویی را در بازارهای صادراتی عرضه نمی کنیم، افزود: استراتژی فعلی این شرکت دستیابی به کیفیت مطلوب تولید و سپس عرضه خودرو است و امروز در عرضه انبوه لیفان ایکس۶۰ به این هدف نائل شده ایم و موفقیت این خودرو در اقصی نقاط دنیا اعم از آمریکای جنوبی، شمال آفریقا، خاورمیانه، آسیای مرکزی، اروپای شرقی و جنوب شرقی آسیا، موید این مسئله است و در ادامه این روند می توان عرضه لیفان۷۲۰ و ۸۲۰ را نقطه عطف کیفیت در تولیدات شرکت دانست.

به گفته لی، شرکت یادشده با تعریف ۱۲ فرآیند کنترل کیفیت از طراحی تا خروج کامل خودرو از خطوط تولید، نظارت صحیح بر قطعات تولیدی، تست عملکرد خودروها در جاده های چین و دیگر کشورها، تجهیز آزمایشگاه مرکز کنترل کیفیت با ۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری و … موضوع کیفیت را بصورت جدی دنبال و پیاده کرده است.

وی در پایان با اشاره به سرمایه گذاری های این شرکت در بخش ارتقا کیفی خودروها، خاطرنشان کرد: این مجموعه علاوه بر تجهیز آزمایشگاه ها و مرکز کنترل کیفیت لیفان در کشور چین، عملکرد خودروهای مونتاژ شده در بازارهای صادراتی را نیز به دقت مورد ارزیابی قرار داده و همین امر مبنای توسعه محصول در این مجموعه به شمار می رود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا