یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

 


 

 
 
 

 

 

 

طراحی برنامه چت سفارشی برای خودروها

فورد موتور سرگرم مذاکره با تنسنت هولدینگز است تا برنامه محبوب وی چت این شرکت را برای استفاده راحت در خودروهایش در چین عرضه کند.

فورد موتور سرگرم مذاکره با تنسنت هولدینگز است تا برنامه محبوب وی چت این شرکت را برای استفاده راحت در خودروهایش در چین عرضه کند.

به گزارش دنیای خودرو به نقل از ایسنا، رقیبانی مانند دایملر و نیسان موتور به دنبال یافتن راه‌هایی هستند که به رانندگان در چین امکان دهد بدون استفاده از دست، به برنامه‌های موبایلی دسترسی داشته باشند.

وی چت با داشتن حدود نیم میلیارد کاربر ماهانه، محبوب‌ترین برنامه چت موبایلی در چین است.

دیوید هوانگ، مهندس ارشد مسئول واحد خدمات ارتباطی آسیا اقیانوسیه فورد به رویترز گفت: مردم می‌خواهند متصل، مطلع و سرگرم بمانند حتی زمانیکه مشغول رانندگی هستند. این خودروساز سرگرم مذاکره با تنسنت است تا برنامه این شرکت در خودروهای فورد عرضه شود.

در شرایطی که غول‌های دنیای فناوری مانند گوگل و اپل درصدد گسترش نفوذ در صنعت خودرو هستند، چین ممکن است خط مقدم نبرد برای داشتن سهم بازار بیشتر شود زیرا مصرف کنندگان چینی که برای اولین بار خودرو می‌خرند، خواستار استفاده از امکانات ارتباطی و سرگرمی هستند.

فورد می‌خواهد به رانندگان امکان دهد تلفنشان را با سیستم نرم افزاری خودرو سینک کنند و بتوانند از بعضی از امکانات وی چت که از سوی تنست انتخاب می‌شوند و از سوی فورد به عنوان یک گزینه ایمن تایید می‌شوند، با استفاده از فرمان‌های صوتی یا استفاده محدود از دکمه‌ها استفاده کنند.

با فراهم کردن استفاده راحت و مطمئن از وی چت و برنامه‌های موبایلی دیگر برای رانندگان، خودروسازان می‌توانند سهم بازارشان در چین را که با کاهش رشد فروش خودرو روبرو شده افزایش دهند.

بسیاری از چینی‌ها از برنامه چت موبایلی وی چت برای تماس تلفنی بویژه هنگام رانندگی استفاده می‌کنند که ممکن است مانع رانندگی ایمن شود اما اگر سیستم نرم افزار خودرو با وی چت سینک شود در این صورت می‌تواند به صورت مفیدی مورد استفاده قرار بگیرد.

بر اساس این گزارش، جنرال موتورز و تنسنت در اوت پلتفرمی برای دارندگان خودروهای این شرکت عرضه کردند که به آنها امکان می‌داد با استفاده از وی چت نزدیکترین نمایندگی خودرو را پیدا کرده یا مکان خودرویشان را به دوستانشان ارسال کنند. خودروسازان دیگری مانند نیسان و دایملر هم درصدد استفاده از این برنامه در خودروهایشان هستند.

 


 

 

 

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ -

 


 

 
 
 

 

 

 

رشد ۵۶ درصدی تولید خودرو

وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی آمار ۱۰ ماهه تولید محصولات سواری خودروسازان کشور را اعلام کرد که طبق آن، غول‌های جاده مخصوص در مجموع با تولید ۷۱۵ هزار و ۸۶۰ دستگاهی خود، رشدی ۵۶.۱ درصدی را تجربه کردند.
رشد ۵۶ درصدی تولید خودرو

بنابر آمار منتشر شده، ایران خودرو با تولید ۴۲۲ هزار و ۹۱۷ دستگاهی، رشدی ۷۸.۱ درصدی را به خود می‌بیند و سایپا و پارس خودرو نیز به ترتیب ۱۷.۳ و ۸۵.۶ درصد افزایش تیراژ را در ۱۰ ماه امسال به ثبت رسانده‌اند. در بازه زمانی مذکور، سایپایی‌ها ۲۰۳ هزار و ۵۷۴ دستگاه محصول سواری را به تولید رسانده‌اند و پارس خودرویی‌ها نیز تیراژی ۸۹ هزار و ۳۶۹ دستگاهی را از خود به جا گذاشته‌اند. براساس آمار موردنظر، پراید همچنان پرتیراژترین خودرو داخلی به شمار می‌رود و پس از آن، پژوپارس توانسته لقب دومین خودرو پرتیراژ کشور را به خود اختصاص دهد. از دیگر نکات آمار تولید ۱۰ ماهه می‌توان به آغاز دوباره مونتاژ رنو ساندرو و همچنین تداوم توقف تولید خودروهایی مانند قشقایی و مگان اشاره کرد. از سوی دیگر، بیشترین رشد تولید را پژو ۲۰۶ با صعود بیش از ۲۰۱ درصدی، به خود اختصاص داده و رانا نیز تنها خودرویی به حساب می‌آید که آمار تولید ۱۰ ماهه امسال آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، منفی شده است. اگرچه تولید ۱۰ ماهه خودروسازان از «رشد» حکایت دارد، اما طبق آمار، «نرخ رشد» تولید خودرو برای دومین بار پیاپی طی سال‌جاری، افت کرده است. بر این اساس، سه خودروساز کشور که نرخ رشد تولید ۹ ماهه امسال آنها در مقایسه با تولید هشت ماهه، افت کرده بود، در آمار ۱۰ ماهه نیز این «افت» را بار دیگر تجربه کرده‌اند. غول‌های جاده مخصوص در ۹ ماه امسال و نسبت به ۹ ماه سال گذشته، ۵۸.۴ درصد رشد تولید داشتند، اما آمار ۱۰ ماهه نشان می‌دهد آنها در مقایسه با ۱۰ ماه سال ۹۳، معادل ۵۶.۱ درصد افزایش تیراژ را به خود دیده اند؛ با این حساب، نرخ رشد خودرو در ۱۰ ماه امسال، ۲.۳ درصد نسبت به نرخ رشد ۹ ماهه، افت کرده است. اهمیت این موضوع از آن جهت است که خودروسازی نقش زیادی در رشد اقتصادی کشور طی سال جاری داشته و طبعا کم و زیاد شدنش، روی این «رشد» اثر قابل‌توجهی خواهد گذاشت.

  پرواز پارس
اما سری به آمار بزنیم و ببینیم جاده مخصوصی‌ها در ۱۰ ماه امسال چه افت و خیزی را در تولید تجربه کرده‌اند. براساس آمار منتشره، محصولات پژویی ایران‌خودرو باز هم با رشد تولید قابل‌توجهی در ۱۰ ماه امسال روبه‌رو شده‌اند، به‌نحوی‌که همه آنها افزایش تیراژ بالایی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به خود می‌بینند. در این بین اما بیشترین رشد را پژو ۲۰۶ تجربه کرده؛ به‌‌نحوی‌که تولید این محصول به ۸۵ هزار و ۳۹۲ دستگاه در ۱۰ ماه امسال رسیده و این عدد از رشد بیش از ۲۰۱ درصدی تولید ۲۰۶ نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته حکایت دارد.  دیگر پژویی ایران‌خودرو که در ۱۰ ماه امسال با رشد تولید روبه‌رو شده، پژو ۴۰۵ است، خودرویی که علاوه‌بر تهران، در سایت خراسان نیز به تولید می‌رسد. ایران‌خودرویی‌ها در مجموع ۹۵ هزار و ۷۸ دستگاه پژو ۴۰۵ را در ۱۰ ماه امسال تولید کرده‌اند که این آمار نشان‌دهنده رشد ۸۴.۷ درصدی تیراژ این خودرو نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته است. پژوپارس نیز که حالا دومین خودرو پرتیراژ داخلی به شمار می‌رود، در ۱۰ ماه امسال افزایش تولیدی ۵۴.۶ درصدی را به خود می‌بیند و ایران خودرویی‌ها تا پایان دی ۱۲۳ هزار و ۲۷۰ دستگاه از این محصول را به تولید رسانده‌اند. پارس در تمامی سایت‌های فعال داخلی ایران خودرو به تولید می‌رسد و طبق آمار، جاده‌ مخصوصی‌‌ها توانسته‌اند در تولید این محصول از شهرستانی‌ها پیشی بگیرند. تیراژ بالای پارس نشان می‌دهد ایران خودرویی‌ها تمایل زیادی به این محصول دارند و اگر همین‌طور ادامه دهند، (با توجه به قصد سایپا برای کاهش تولید پراید)، پارس روزی به پرتیراژترین خودرو تولید داخل تبدیل خواهد شد. از پارس که بگذریم، ایران‌خودرویی‌ها در تولید سمند نیز با رشد تیراژ روبه‌رو شده و توانسته‌اند ۸۳ هزار و ۸۶۳ دستگاه از این محصول را در ۱۰ ماه امسال به تولید برسانند. سمند که در سایت‌های تهران و مازندران ایران خودرو تولید می‌شود، در مقایسه با ۱۰ ماه سال گذشته، ۷۰.۴ درصد رشد تیراژ را تجربه کرده است. در بین دیگر محصولات ایران‌خودرو اما سوزوکی گرندویتارا (تنها محصول شاسی‌بلند ایران‌خودرو) نیز، بالاخره افزایش تولید را به خود دید. ویتارا که در ایران خودرو خراسان مونتاژ می‌شود، طی ۱۰ ماه امسال تیراژی ۵۳۲ دستگاهی را به نام خود ثبت کرده و این آمار متضمن رشد ۷.۳ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

  کاهش تولید رانا
به سراغ دنا و رانا برویم، محصولات ملی ایران خودرو که اولی با فقدان آمار تولید ۱۰ ماهه روبه‌رو است و دومی نیز افت تیراژ را به خود می‌بیند. بر این اساس، ایران‌خودرویی‌ها تا پایان دی ماه امسال ۲۲ هزار و ۸۰۵ دستگاه رانا را به تولید رسانده‌اند که این موضوع از افت ۳.۶ درصدی تولید دومین محصول ملی ایران خودرو حکایت می‌کند. گویا ایران خودرویی‌ها چندان تمایلی به افزایش تولید رانا ندارند. رانا یکی از جدیدترین و لوکس‌ترین محصولات ایران‌خودرو به حساب می‌آید و گویا قرار نیست تیراژ چندان بالایی داشته باشد. افت تولید رانا در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت آمار تولید ۱۰ ماهه دنا را اعلام نکرده و بنابراین مشخص نیست ایران خودرویی‌ها در بازه زمانی موردنظر، چه تعداد دنا را تولید کرده‌اند. البته طبق آمار وزارت صنعت، در دی ماه امسال ۶۷۴ دستگاه دنا به تولید رسیده و این در شرایطی است که در مدت مشابه سال گذشته تنها ۹ دستگاه از این محصول به تولید رسیده بود.

  بازگشت ساندرو
به گزارش دنیای خودرو، سایپایی‌ها در دی ماه امسال مونتاژ رنو ساندرو را از سر گرفته و توانسته‌اند دو دستگاه از این خودرو را مونتاژ کنند. با این حساب، در مجموع ۱۴ دستگاه ساندرو طی ۱۰ ماه امسال به تولید رسیده و این نشان می‌دهد این محصول هنوز در «جاده مخصوص» جا نیفتاده است. سایپایی‌ها همچنین در بازه زمانی موردنظر یک هزار و ۶۸ دستگاه سراتو را مونتاژ کرده‌اند، سراتویی که محصول کیاموتورز کره به شمار می‌رود و مدل‌های دنده‌ای و اتومات آن به ترتیب ۷۵ و ۹۵ میلیون تومان در بازار قیمت دارند. سایپا اما در تولید پراید باز هم با رشد روبه‌رو شده، به نحوی که طی ۱۰ ماه امسال، ۲۰۶ هزار و ۷۵۱ دستگاه از این محصول در کشور به تولید رسیده است. پراید علاوه‌بر سایپا، در پارس خودرو نیز به تولید می‌رسد، به نحوی که طبق آمار، ۷۴ هزار و ۸۹۶ دستگاه از پرایدهای تولیدی طی ۱۰ ماه امسال، سهم این شرکت (پارس خودرو) محسوب می‌شود. دیگر محصول سایپا یعنی تیبا نیز طی بازه زمانی موردنظر با افزایش تیراژ مواجه شده، به نحوی که تا پایان دی ماه امسال، تولید این محصول ۱۲۸.۲ درصد رشد کرده است. سایپایی‌ها در مجموع ۷۰ هزار و ۵۲۹ دستگاه تیبا را طی ۱۰ ماه امسال در دو سایت تهران و کاشان خود به تولید رسانده‌اند. دیگر خودرویی که سایپایی‌ها در ۱۰ ماه امسال به تولید رسانده اند، S300 نام دارد، محصولی چینی که در سایت ساوه (بن‌رو) سایپا مونتاژ می‌شود و در بازه زمانی موردنظر تیراژی ۱۲۲ دستگاهی را از خود به جا گذاشته است.

  تندر سرعت گرفت
اما سری هم به تندر-۹۰ بزنیم، خودرویی که در ۱۰ ماه امسال با رشد تیراژ ۴۵.۶ درصدی روبه‌رو شده است. براساس آمار، ایران خودرو و پارس خودرو روی هم رفته ۲۳ هزار و ۴۵۳ دستگاه تندر-۹۰ را در بازه زمانی موردنظر به تولید رسانده‌اند که ۱۴ هزار و ۴۲۶ دستگاه آن سهم پارس خودرو است و ۹ هزار و ۲۷ دستگاه دیگر را نیز ایران خودرویی‌ها تولید کرده‌اند. آمار نشان می‌دهد که ایران خودرویی‌ها با رشدی ۱۱۷.۸ درصدی در تولید تندر-۹۰ مواجه شده‌اند و پارس خودرونیز توانسته تولید این محصول را طی ۱۰ ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۰.۶ درصد افزایش دهد.

 


 


 

بهمن 93

ساخت قدرتمندترین خودروی هیبریدی جهان در چین

 

شرکت خودروسازی چینی BYD به معرفی قدرتمندترین خودروی هیبریدی جهان با قدرت ۵۰۵ اسب بخار و نام تانگ پرداخته است.

 

به گزارش دنیای خودرو،شرکت خودروسازی چینی BYD به معرفی قدرتمندترین خودروی هیبریدی جهان با قدرت ۵۰۵ اسب بخار و نام تانگ پرداخته است. 

 

429499_222

 

کارخانه خودروسازی BYD یکی از مشهورترین خودروسازان چینی است که به ساخت خودروهای متفاوت شناخته می شود. برای مثال، می توان از خودرویی با نام ولوو XC۹۰ T۸ با موتور هیبریدی و ۴۰۰ اسب بخار نام برد. اکنون این کارخانه خودروسازی چینی از خودروی هیبریدی قدرتمندی با نام «تانگ» رونمایی کرده که از آن با عنوان «قدرتمندترین خودروی هیبریدی» جهان یاد می شود. 

 


 

این خودرو دارای موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری است که ۲۰۵ اسب بخار نیرو تولید می کند. در کنار این موتور، دو موتور با نیروی ۱۵۰ و ۱۴۷ اسب بخار قرار دارند که می توانند بیش از پیش به سرعت این خودرو بیافزایند. مجموع قدرت این سه موتور به عددی در حدود ۵۰۵ اسب بخار خواهد رسید که قدرت شگرفی را برای این خودروی شاسی بلند فراهم می کند. این خودرو صفر تا صد را در ۴.۹ ثانیه می تواند بپیماید.

 

429501_997

 

منبع:مهر

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا