یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

 


 

 
 
 

 

چین به داد پژو رسید

خودروساز فرانسوی پژو سیتروئن به کمک فروش قوی در چین و کاهش هزینه که نتایج این شرکت را بهبود بخشید، ضرر کوچک‌تری درسال ۲۰۱۴ داشت.

به گزارش  ایسنا، ضرر خالص پژو سیتروئن از ۲.۲۳ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۳ به ۵۵۵ میلیون یورو (۶۳۳.۴ میلیون دلار) در سال ۲۰۱۴ رسید در حالیکه درآمد این شرکت طی همین مدت از ۵۳.۰۸ میلیارد یورو به ۵۳.۶۱ میلیون یورو افزایش یافت.

کارلوس تاوارس، مدیرعامل پژو در بیانیه‌ای اعلام کرد نتایج مالی سال ۲۰۱۴ دال بر پیشرفت روند بازسازی بنیان‌های مالی این خودروساز است.

پژو که سال گذشته در شرایط مالی وخیمی بود و ناگزیر شد سه میلیارد یورو سرمایه از دولت فرانسه و شرکت چینی دونگ فنگ دریافت کند، در تلاش برای بازگشت به سودآوری است.

تاورس که سال گذشته مدیرعامل پژو شد، یک برنامه بازسازی سه ساله را طراحی کرده تا این شرکت را از ضررهای شدید عبوردهد. وی با کاهش میزان مدل‌های تولیدی از ۴۵ به ۲۶، افزایش قیمت خودروها و کاهش هزینه تحقیق و توسعه اقدام به کاهش هزینه کرده است.

این خودروساز که در سال‌های پیش متحمل ضرر شده بود پس از اجرای برنامه بازسازی تاحدودی بهبود نشان داده و درآمد عملیاتی ۶۳ میلیون یورو را در مقایسه با ضرر عملیاتی ۱.۰۵ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۳ گزارش کرد.

با اینهمه این خودروساز همچنان با حاشیه سود عملیاتی دو درصدی تا سال ۲۰۱۸ فاصله دارد. حاشیه سود عملیاتی پژو ۰.۲ درصد در سال ۲۰۱۴ بود.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، پژو انتظار دارد تقاضا در سال ۲۰۱۵ در اروپا یک درصد و در چین هفت درصد رشد کند با اینهمه پیش‌بینی می‌کند تقاضا در آمریکای لاتین ۱۰ درصد و در روسیه ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت.

میزان فروش خودروهای سواری و کامیون‌های سبک پژو ۴.۳ درصد در سال ۲۰۱۴ رشد کرد و به ۲.۹۴ میلیون دستگاه در مقایسه با ۲.۸۲ میلیون در سال ۲۰۱۳ رسید.

تقاضا برای کراس اوورهای ۲۰۰۸ و ۳۰۰۸ و همچنین هاچ بک ۳۰۸ به افزایش فروش این شرکت کمک کرد با اینهمه میزان فروش این خودروساز حدود ۱۸ درصد پایین‌تر از رکورد سال ۲۰۱۰ است که طی آن ۳.۶ میلیون خودرو فروخته بود.

خودروهای ۲۰۰۸ و ۳۰۰۸ پژو، معرفی سدان ۴۰۸ و سی الیزه برند سیتروئن به رشد ۳۴ درصدی فروش پژو در چین در سال ۲۰۱۴ کمک کرد.

میزان فروش این گروه در اروپا با موفقیت خودروی شاسی بلند سیتروئن C4 کاکتوس و پژو ۳۰۸ که در نمایشگاه ژنو خودروی اروپایی برگزیده سال انتخاب شد، هشت درصد افزایش یافت و به ۱.۷۶ میلیون دستگاه رسید. فروش پژو در فرانسه ۶۳۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه بود.

 

 

 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳

 


 

 
 
 

 

اختصاصی دنیای خودرو

خودروی برقی جیلی بزودی در بازار

خودروی جیلی EC7 در کشور ما خودروی شناخته شده ای است. حال جیلی تصمیم گرفته تا نسخه ی برقی آن را عرضه کند.

به گزارش دنیای خودرو بر طبق برنامه ریزی ها نسخه ی برقی این خودرو در ۳ماهه ی اول ۲۰۱۵ عرضه خواهد شد . نام این خودرو هم برگرفته از نام خودروی اصلی بعلاوه ی پسوند الکتریکی یعنی EC7-EV  خواهد بود.

خودروی برقی جیلی بزودی در بازار

خودروی برقی جیلی بزودی در بازار

 

EC7 EV با یک موتور الکتریکی ۱۲۹ اسب بخاری  و گیربکس دو سرعته و باتری های پیشرفته قادر است به طور متوسط ۱۵۰ کیلومتر و حداکثر ۲۵۸ کیلومتر مسافت را طی کند. این در حالیست که شتاب صفر تا صد آن کمتر از ۱۲  ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز بیش از ۱۳۰ کیلومتر اعلام شده است

 

قیمت این خودرو از حدود ۳۰۰ هزار یوان شروع خواهد شد. البته این قیمت قبل از آن است که دولت مرکزی و دولت های محلی در چین برای آن یارانه پرداخت کنند. یارانه پرداختی به آن هم در حدود ۹۰هزار یوان (۱۴۶۴۰ دلار) می باشد. بنابراین قیمت نهایی به میزان ۲۱۰هزار یوان (۳۳۸۳۰ دلار) خواهد بود.

خودروی برقی جیلی بزودی در بازار

خودروی برقی جیلی بزودی در بازار

طراحی داخلی آن زیباست. کیفیت مواد به کار رفته در کابین خوب است. مخصوصا قسمت میانی و انتخابگر دنده کیفیت مناسبی دارند. نمایشگر بزرگ در کنسول وسط با رنگ زمینه ی آبی ، زیبایی بهتری به نمای داخلی داده است. تنها نقطه ی ناهماهنگ آن را شاید بتوان در جای قطب نما دانست که در یک خودروی برقی خیلی خاص به نظر نمی رسد.


خودروی برقی جیلی بزودی در بازار

EC7-EV اولین خودروی تولید انبوه جیلی خواهد بود. اگرچه جیلی در زمینه ی خودروهای برقی کمی دیر وارد شده است ولی شنیده ها حاکی از آن است که خودروهای برقی بیشتری از این شرکت در راه است . اکثر خودروسازان چینی شروع به تولید انواع خودروهای الکتریکی کرده اند و تا جایی که بتوانند آن را انجام می دهند.

آیا بازار خودروهای برقی چین به مرحله ی خیزش خود رسیده است؟ آیا این خودرو به ایران هم وارد خواهد شد؟ کدام شرکت دومین خودروی تمام برقی را در بازار کشورمان عرضه خواهد کرد؟ آیا خودروهای برقی بعدی کشورمان رقیب جدی رنو فلوئنس  Z.E ( اولین خودروی تمام برقی وارد شده به کشور) خواهند بود؟

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا