یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

لیفان ۸۲۰ به روایت تصویر

چندی پیش لیفان با برگزاری مراسمی تحت عنوان “شب لیفان” در نمایشگاه بین المللی چانگ گینک چین، پرچمدار پر سروصدای خود یعنی مدل ۸۲۰ را رسما راهی بازار کرد.

دنیای خودرو -چندی پیش لیفان با برگزاری مراسمی تحت عنوان “شب لیفان” در نمایشگاه بین المللی چانگ گینک چین، پرچمدار پر سروصدای خود یعنی مدل ۸۲۰ را رسما راهی بازار کرد. در این مراسم که با حضور سفیران و کنسول های ۱۸ کشور خارجی و همچنین مقامات دولتی چین برگزار شد، از مدل ۸۲۰ و قیمت و قابلیت های فنی آن پرده برداری شد.

Lifan 820
لیفان ۸۲۰ سدانی متوسط است که مسولان لیفان خیلی علاقه دارند که آن را با تویوتا کمری مقایسه کنند. البته اگر نگاهی به ظاهر و مشخصات ۸۲۰ بیندازیم متوجه شباهت های فراوان آن با تویوتا کمری خواهیم شد. از جمله اینکه فاصله محوری این خودرو دقیقا با کمری برابر است و حتی یک میلیمتر هم اختلاف ندارند! یا اینکه اگر در داخل ۸۲۰ بنشینیم با داشبورد آشنای کمری مواجه خواهیم شد که شباهت های آن ها قطعا چندان هم اتفاقی نبوده است!

  • 2015_6_10 400-4
  • 2015_6_10 400-7

این خودرو محصولی استراتژیک برای لیفان محسوب می شود و پیش فروش آن در ایران تا چند ماه دیگر آغاز خواهد شد. در نتیجه تصمیم گرفتیم تا آن را با استفاده از زبان گویای تصاویر برای خوانندگان سایت معرفی کنیم.

Lifan 820

نمای خارجی:
تویوتا کمری تنها خودرویی نیست که با دیدن ۸۲۰ به یاد آن خواهید افتاد! در نمای خارجی ۸۲۰ به نظر ترکیبی از سرآمد های طراحی خودروست. در جلو می توانیم جلو پنجره فورد تاروس را ببینیم و چراغ های آئودی A6 که با ابرویی خاص محصولات BMW همراه شده است.

Lifan 820
در نمای کنار فارغ از طرح رینگ ها و خطوط روی بدنه، شباهت زیادی بین ۸۲۰ و محصولات BMW می توان دید.

Lifan 820
و در نمای عقب هم ترکیبی از هیوندای سوناتا و چراغ های آئودی A8 را داریم که وقتی روشن می شوند طرح قرینه چراغ های تویوتا آریون را تشکیل می دهند.

Lifan 820
اما با این وجود طراحی این خودرو بسیار هماهنگ و متناسب است و به بیننده احساس کپی برداری صرف را نمی دهد. می توان گفت که طراحان لیفان به طور هنرمندانه ای نقاط قوت طراحی بزرگترین طراحان جهان را در کنار یکدیگر قرار داده اند تا محصولی جذاب و خوش استایل را خلق کنند.

Lifan 820
رینگ های ۱۶ اینچی با طراحی زیبا که هرچند اگر کمی بزرگتر بودند چهره ای اسپرت تر و جذاب تر به نمای جانبی ۸۲۰ می دادند.

Lifan 820
و صندوق عقبی با حجم ۵۱۰ لیتر که در این کلاس عدد بزرگی به حساب می آید و بزرگتر از تویوتا کمری (۴۳۶ لیتر) و هیوندای سوناتا (۴۶۴ لیتر) می باشد که برای مسافرت های خانوادگی بسیار مناسب است.

Lifan 820
نمای داخلی:
در نمای داخلی دو نکته بیش از هر چیز جلب توجه می کند: یکی شباهت زیاد داشبورد این خودرو به تویوتا کمری و دیگری طراحی لوکس و جنس متریال مناسب و بسیار فراتر از یک خودروی ۲۰ هزار دلاری چینی!

Lifan 820
طراحی کابین ۸۲۰. لازم به ذکر است که این خودرو با دو تریم داخلی طوسی و سفید هم عرضه می شود و هنوز معلوم نیست که کدامیک از تریم های موجود به ایران وارد شوند.

  • Lifan 820
  • b6
  • lifan-820-048

صندلی های چرمی با قابلیت تنظیم در ۶ جهت به همراه گرمکن صندلی های جلو.

  • Lifan 820
  • Lifan 820

نمایشگر کیلومتر نه چندان هیجان انگیز اما زیبا و قابل قبول.

  • Lifan 820
  • Lifan 820

مانیتور ۸ اینچ دارای پورت USB، AUX، رهیاب GPS و MP5.

مشخصات فنی:
سیستم تعلیق جلو McPherson و سیستم تعلیق عقب چند اتصاله.

Lifan 820
لیفان خودروسازیست که معمولا موتور خودروهایش را خودش با همکاری ریکاردو انگلستان طراحی و تولید میکند. برای ۸۲۰ هم سه گزینه برای قوای پیشرانه در نظر گرفته شده است. ۱۸۰۰ سی سی، ۲۴۰۰ سی سی و ۲۰۰۰ سی سی توربوشارژ با تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت. لازم به ذکر است که در ابتدا تصور میشد موتور ۲۴۰۰ سی سی از محصولات میتسوبیشی باشد، اما در نهایت لیفان کد LF489Q را برای آن اعلام کرد که مشخصات آن به صورت زیر است:
حجم دقیق ۲۳۷۳ سی سی و ماکزیمم توان ۱۶۵ اسب بخار در دور موتور ۵۷۰۰ و گشتاور ۲۲۶ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه.

Lifan 820
گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک ساخت DSI استرالیا

Lifan 820
شاسی با طراحی MIRA انگلستان.

Lifan 820
ایمنی:
مسولان لیفان مدعی هستند که طراحی ۸۲۰ به گونه ایست که توانایی گرفتن ۵ ستاره از موسسه ایمنی EURO-NCAP را دارد. البته تا کنون هیچ نتیجه ای از تست های تصادف این خودرو منتشر نشده است و نمیتوان در مورد این موضوع به ظور قطعی اظهار نظر کرد.

Lifan 820
البته لازم به ذکر است که محصولات لیفان با کسب گواهی E mark از مراجع هلندی، مجوز حضور در کشور های عضو اتحادیه اروپا را کسب کرده اند.

Lifan 820
بدنه و درهای این خودرو برای مقاومت هر چه بیشتر در برابر ضربه و تصادف به وسیله میله های فولادی مقاوم سازی شده اند. همچنین این خودرو از ۶ سیستم ایمنی ABS، ESP، EBD، TCS، BAS، و HBA نسخه ۹ بوش بهره می برد.

Lifan 820
در داخل خودرو نیز ۶ ایربگ(جلو، جانبی و پرده ای) وظیفه محافظت از سرنشینان در برابر ضربه را بر عهده دارند.

Lifan 820
سیستم TPMS به نمایش میزان باد لاستیک ها نیز میتواند راننده را در مواقع پنچری و کم بادی لاستیک آگاه کند.

Lifan 820
همچنین با با وجود ۴ سنسور پارک در عقب و ۲ سنسور در جلو راننده می تواند به تمامی نقاط کور اطراف ماشین تسلط داشته باشد.

Lifan 820
امکانات رفاهی:
این خودرو لیست بلند بالایی از امکانات و آپشن های رفاهی را ارائه می کند. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کامپیوتر سفری

Lifan 820
کروز کنترل

Lifan 820
باز شدن درب صندوق عقب با بردن پا با سمت زیر سپر

Lifan 820
سیستم صوتی و تصویری دارای مانیتور، دوربین عقب و رهیاب GPS

Lifan 820
سیستم استارت بدون کلید

Lifan 820
استفاده از شبکه کنترل کامپیوتری CAN BUS در این خودرو

Lifan 820
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ساخت Valeo فرانسه و فیلتر کربنی با قابلیت فیلتر کردن ذرات PM2.5

Lifan 820
قیمت و مشخصات در ایران:
طبق اعلام کرمان موتور ثبت نام این خودرو در سال جاری آغاز خواهد شد. در حال حاضر چند عدد از این خودرو برای تست فنی و نمایش به ایران آمده اند. هنوز اطلاعات رسمی و دقیق در مورد مدل مونتاژی در ایران اعلام نشده اما احتمالا نمونه ای که به ایران وارد می شود با موتور ۲۴۰۰ سی سی و گیربکس ۶ دنده اتومات خواهد بود. طبق شنیده ها ظاهرا مدل کم امکانات با قیمت حدود ۸۰ میلیون تومان به ایران وارد خواهد شد که احتمالا امکانات زیر را داشته باشد. (اطلاعات ذکر شده قطعی نیستند و ممکن است نسخه ای که به ایران وارد می شود با قیمت و امکانات رفاهی متفاوتی عرضه شود).

موتور ۲۴۰۰ سی سی
گیربکس اتومات ۶ دنده با تیپ ترونیک
۲ ایربگ برای راننده و سرنشین جلو
سیستم هایESP, HBA, TCS ،ABS+EBD, BA
سیستم ضد سرقت
سنسور پارک جلو و عقب
سانروف
آینه جمع شونده برقی به همراه گرمکن آینه
صندلی ۶ جهته برقی + تنظیم دستی گودی کمر
استارت دکمه ای
مانتیور و سیستم مولتی مدیا دارای ۶ بلندگو به همراه دوربین عقب
کروز کنترل
TPMS با نمایش اطلاعات در پشت آمپر
سیستم تهویه اتوماتیک با فیلتر ذرات ریز
پاور ویندوز و پاور سانروف
روکش صندلی چرمی

Lifan 820
جمع بندی و نتیجه گیری:
لیفان ۸۲۰ تلاش مهم لیفان برای تبدیل شدن به خودروسازی خوشنام است که صرفا محصولات ارزان قیمت نمیسازد. در مورد اینکه چقدر لیفان در رسیدن به این هدف موفق بوده است نمی توان تا قبل از ورود این خودرو به بازار قضاوتی انجام داد. اما قطعا این خودرو فاصله زیادی با سایر محصولات لیفان دارد و یک گام بزرگ رو به جلو برای این کمپانی محسوب می شود.

  • Lifan 820
  • Lifan 820
  • Lifan 820
  • Lifan 820
  • Lifan 820
  • Lifan 820

در کشور ما پس از توقف تولید نیسان تیانا و سوزوکی کیزاشی، هنوز هیچ خودروی سدان متوسطی از خطوط تولید مونتاژکاران وطنی راهی بازار نشده است و ارزان ترین گزینه های صفر موجود در این کلاس هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و تویوتا کمری هستند که از قیمت های نجومی برخوردارند. در نتیجه فقدان شدید این کلاس در بین خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان به چشم می خورد و به نظر می رسد در صورتی که این خودرو با قیمت مناسب و امکانات بالا و البته کیفیت خوب عرضه شود می تواند اقبال زیادی را به خود جلب کند.

 

منبع:پدال

 

 

 

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

موج جدید محصولات ارزان فولکس واگن در راه است

فولکس والگن، دومین خودروساز بزرگ جهان، درصدد است تا سال ۲۰۱۸ سری جدیدی از محصولات خانوادگی را معرفی کند.
موج جدید محصولات ارزان فولکس واگن در راه است

این خانواده جدید محصولات ارزان قیمت در راستای رقابت با برخی خودروهای مشابه اروپایی و ژاپنی و با تمرکز بر بازار چین تولید خواهد شد.

آقای مارتین وینترکورن، مدیر فولکس واگن، در مصاحبه ای با روزنامه Bild am Sonntagآلمان از تولید خودروهای خانوادگی ارزان قیمت در قالب شاسی بلند، سالن و هاچ بک سال ۲۰۱۸ خبر داد. اگر چه این شرکت مدت ها است که به فکر تولد چنین محصولی است ولی این مسئله نمی تواند با کاهش فروش در چین بی ارتباط باشد.

در واقع  به نظر می رسد فولکس واگن که بخشی از بازار چین را به دلیل عرضه شاسی بلندهای ارزان قیمت خودروسازان چینی از دست داده به فکر راهکاری برای خروج از این وضعیت است و لذا تولید این خودروها که به گفته وینترکورن در چنین تولید در چین تولید شده و قیمتی بین ۸ تا ۱۱ هزار یورو خواهند داشت می تواند باعث افزایش فروش فولکس واگن و توسعه فعالیت تولیدیش در منطقه شوند.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا