یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

صادرات محصولات ایران خودرو به تاجیکستان آغاز می شود

با تبادل تفاهم نامه میان گروه صنعتی ایران خودرو و گروه توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری تاجیکستان، صادرات محصولات ایران خودرو به بازار آن کشور آغاز می شود.
صادرات محصولات ایران خودرو به تاجیکستان آغاز می شود

به گزارش اخبار خودرو ،معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو با بیان این مطلب،گفت:در راستای توسعه بازار صادراتی ایران خودرو در تاجیکستان، در مرحله نخست ۵۰۰ دستگاه محصولات مختلف ایران خودرو به بازار تاجیکستان صادر می شود.

سعید تفضلی افزود: در صورت موفقیت در این مرحله، طرح توجیهی تهیه و شرکت مشترک با سرمایه گذار تاجیک برای مونتاژ محصولات ایران خودرو در آن کشور تاسیس می شود.

بر اساس این توافق، سرمایه گذاری سایت تولیدی و خط مونتاژ توسط شریک تاجیک انجام می شود و ایران خودرو دانش فنی، خدمات مهندسی و قطعات سی. کی. دی. را می دهد.

تفضلی این سایت تولیدی را نخستین خودروسازی تاجیکستان خواند که می تواند پایگاهی برای برای صادرات محصولات ایران خودرو به کشورهای همسایه تاجیکستان نیز باشد.

علاقه دولت تاجیکستان به محصولات ایران خودرو
نعمت ا… امام زاده سفیر تاجیکستان در تهران نیز با بیان این که دولت متبوعش از عرضه محصولات ایران خودرو در آن کشور حمایت می کند.، گفت: ایران خودرو بسیار مقتدر و توان تولیدی آن بی نظیر است.

وی سطح فن آوری تولید و نیروی انسانی مجرب را از امتیازهای ایران خودرو دانست که موجب شده محصولات این کشور در سطح جهانی قابل رقابت باشد.

امام زاده ایران خودرو را یک افتخار بزرگ برای ایران دانست و گفت: با وجود مشکلات و تحریم های مالی و اقتصادی، این شرکت نه تنها فعالیت خود را متوقف نکرد، بلکه پیشرفت هم کرد؛ به طوری که بیش از ۹۰ درصد قطعات و مجموعه های مورد نیاز تولید، در داخل تولید می شود که دستاورد بزرگی برای مردم ایران است.

سفیر تاجیکستان در تهران، هر گونه پیشرفت ایران خودرو را برای تاجیک ها هم موجب افتخار دانست و گفت: همکاری های ایران خودرو با تاجیکستان از سال ها قبل شکل گرفته بود، اما با پیشامد برخی مشکلات متوقف شد.

امام زاده نسبت به تداوم همکاری با ایران خودرو اظهار خوش بینی کرد و گفت: محصولات ایران خودرو در شرایط آب و هوایی گوناگون و در چهار فصل سال هزاران کیلومتر بدون مشکل حرکت می کنند و امیدواریم هر چه زودتر در خیابان ها و جاده های تاجیکستان به حرکت در آیند.

سفیر تاجیکستان نزدیکی، هم زبانی و اشتراک فرهنگی را زمینه های مهمی برای موفقیت ایران خودور در بازار آن کشور دانست و گفت: این اشتراک ها موقعیت خوبی برای توسعه بازار در آن کشور به شمار می رود.

سفیر تاجیکستان در دیدار از ایران خودرو علاوه بر تسلیم دعوت نامه وزارت صناعت آن کشور از مدیرعامل ایران خودرو، از سالن های پرس، بدنه سازی و مونتاژ ایران خودرو دیدن کرد.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور

 


 

 
 
 

 

برای اولین بار در کشور صورت گرفت

تولید مخازن سی‌ان‌جی که منفجر نمی‌شود

یک تولید کننده مخازن سی ان جی از خودکفایی صددرصدی در تولید این مخازن خبر داد و گفت: برای اولین بار مخازن سی ان جی در کشور تولید می‌شود که منفجر نمی‌شوند.
تولید مخازن سی‌ان‌جی که منفجر نمی‌شود

به گزارشاخبار خودرو به نقل از تسنیم ،کیومرث ناصری در نشست خبری یادآور شد: در دوگانه‌سوز کردن خودروها یکی از مهمترین نیازمندی‌ها و در عین حال گرانترین آنها سامانه دوگانه‌سوز کردن مخازن سی ان جی است.

وی با بیان اینکه تولید یکپارچه و بدون درز مخازن سی ان جی یکی از مولفه‌های بسیار مهم در این حوزه است، گفت: از همان ابتدا نیاز کشور به مخازن سی ان جی از طریق واردات تامین شد اما در ادامه با تعیین یک استراتژی بلندمدت گام‌هایی برای ایجاد کارخانجات تولید مخازن سی ان جی کشور برداشته شد.

مدیر عامل شرکت آسیا ناما در ادامه با بیان اینکه با مشارکت مستقیم یک بانک داخلی بزرگترین پروژه تولید مخازن سی ان جی در خاورمیانه ساخته شد، یادآور شد: در طول ۵ سال گذشته حدود ۲۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد کارخانه مکانیزه تولید مخازن سی ان جی در استان قزوین سرمایه‌گذاری شده است.

ناصری با بیان اینکه یک سال از بهره‌برداری این کارخانه می‌گذرد، بیان کرد: خطوط بهره‌برداری از این کارخانه با چالش تولیدی مخازن مواجه شدیم چرا که بزرگترین سهم تولید مخازن  مواد اولیه آن است.

وی با بیان اینکه بین ۶۰ تا ۷۰ درصد یک مخزن مربوط مواد اولیه است گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته طرح خودکفایی صفر تا ۱۰۰ در تولید مخازن سی ان جی در دستور کار قرار گرفت. در این راستا توانستیم با کمک دو شرکت داخلی مواد اولیه به روش ورق را تولید داخل کنیم.

مدیر عامل شرکت آسیا ناما با اعلام اینکه هم‌اکنون در تولید مخازن سی ان جی به خودکفایی کامل رسیده‌ایم یادآور شد: دیگر نیازی به واردات مواد اولیه از چین نداریم. پیش از این با توجه به اینکه بزرگترین ناوگان سی ان جی دنیا (۳۸۰۰۰۰۰ هزار دستگاه خودرو) را در کشور داشتیم بیش از ۸۵ درصد از مخازن از خارج وارد شده بود.

ناصری با یادآوری اینکه برای واردات این مخازن حدود ۵۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج شد، تصریح کرد: شرکت ما ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار مخزن سی ان جی را دارد که با توجه به تقاضا در سال اول ۱۵۰ هزار مخزن سی ان جی تولید می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش تسنیم که کیفیت این مخازن در چه استانداری است بیان کرد: این مخازن به هیچ عنوان منفجر نمی‌شوند چرا که در ۳ مرحله از آنها بازرسی به عمل می‌آید.

وی گفت: در مرحله اول از روند تولید مخازن بازرسی به عمل می‌آید، در مرحله دوم آزمون کنترل کیفی غیرمخرب را برای این مخازن انجام می‌دهیم و در مرحله سوم آزمون کنترل کیفی مخرب را روی نمونه‌های تولیدی با حضور نمایندگان مقیم موسسه استاندارد انجام می‌گیرد.

ناصری تاکید کرد: به همین دلیل علاوه بر استاندارد اجباری که برای تولید این مخازن صورت می‌گیرد ما با

بازرسی‌های ۳ گانه مخازن سی ان جی را با عالی‌ترین کیفیت تولید می‌کنیم به طوریکه هیچ ‌گاه منفجر نمی‌شوند.

 
 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا