یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

بهره برداری از نیمه شمالی خط ۳ مترو

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از افتتاح طولانی ترین خط متروی خاورمیانه با حضور رئیس جمهور خبر داد.
بهره برداری از نیمه شمالی خط ۳ مترو

گیل آبادی رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان این که از رییس جمهور برای حضور در بهره برداری این خط دعوت شده است، گفت: این خط روز سه شنبه ۳۱شهریور ماه به بهره برداری می رسد.

خط ۳ مترو بزرگترین و طولانی ترین خط ریلی خاورمیانه محسوب می شودکه با ۳۷ کیلومتر طول جنوبی ترین نقطه پایتخت را به شمالی ترین نقطه متصل می کند.

پروژه ۱۸کیلومتری بخش شمالی خط۳ متروی تهران از نظر حجم عملیات فنی، اجرایی و مالی بزرگ‌ترین پروژه سال مدیریت شهری است که با اتصال آن به بخش جنوبی در حال بهره‌برداری این خط، طولانی‌ترین خط مترو خاورمیانه به طول ۳۷کیلومتر، ظرفیت جابه‌جایی مسافر در ناوگان متروی تهران را یک میلیون نفر افزایش خواهد داد.

به گفته مدیرعامل مترو تهران ایستگاه قائم جزو رکوردهای مترو در زمینه کار عمرانی است و ظرف ۱۴ماه در میان تلی از خاک، ایستگاهی بزرگ و با ظرفیت برای استفاده شهروندان ساخته شد.

این ایستگاه که در شمال شرقی شهر قرار دارد قرار است در کمتر از یک ساعت شهروندان را تا ایستگاه آزادگان در جنوب غربی شهر جابه‌جا کند. این ایستگاه به‌علت عبور از خیابان ولیعصر می‌تواند جایگزین مناسبی برای سفرهای شهری باشد که با وسایل نقلیه شخصی تردد در آن مشکل است.

فاصله بین ایستگاه‌ها به‌طور متوسط یک کیلومتر است؛ اما در فاصله ۲ ایستگاه محلاتی و اقدسیه که مراحل ساخت را طی می‌کند، فاصله به ۲۲۰۰متر می‌رسد.

بر اساس گزارش سایت شهرنوشت، ۴ ایستگاه شهید بهشتی- تقاطعی با خط یک- نوبنیاد، شهید زین الدین و قائم(عج) از نیمه شمالی خط۳ آماده بهره برداری است.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

پرچمدار مقابله با آلودگی هوای تهران

معاون سیاسی استاندار تهران با اشاره به اینکه طبق آمارها آلودگی هوا قاتل بی‌سروصدا بوده و جامعه را تهدید می‌کند، تصریح کرد: در رابطه با مسئله آلودگی هوا همه نهادها وظیفه دارند با این حال امیدواریم پرچم حرکت این مسئله وزارت بهداشت باشد.
پرچمدار مقابله با آلودگی هوای تهران

سید شهاب‌الدین چاووشی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی استان تهران، اظهار داشت: لازم است وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه نسبت به موضوع پارازیت‌ها اهتمام داشته باشد و تأثیر پارازیت بر سلامت افراد را در معرض افکار عمومی روشنگری کند.

وی افزود: اگر موضوع پارازیت‌ها و تأثیر آن بر سلامت افراد قرار است رسیدگی شود عزم عمومی در نظام برای آن وجود دارد.

معاون سیاسی استاندار تهران تأکید کرد: دولت برای سلامت مردم احساس مسئولیت می‌کند بنابراین پیش‌قراول مسئله تأثیر پارازیت بر سلامت افراد باید وزارت بهداشت باشد.

چاووشی ادامه داد: در رابطه با مسئله آلودگی هوا همه نهادها وظیفه دارند و مسئولیت رفع آن برعهده یک بخش خاص نیست با این حال امیدواریم پرچم حرکت این مسئله وزارت بهداشت باشد.

وی با اشاره به اینکه طبق آمارها آلودگی هوا قاتل بی‌سروصدا بوده و جامعه را تهدید می‌کند، تصریح کرد: در مجموع همه دستگاه‌ها باید با هم تلاش کنند و علت اینکه گاهی مشکلاتی در جهت رفع مسائل وجود دارد در واقع حلقه مفقوده آن عدم انسجام در عرصه مدیریتی است که باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی استاندار تهران در پایان ابراز امیدواری کرد: دولت بتواند بعد از غلبه و فشارهای تحریم بتواند مشکلات را رفع و سرمایه‌های اجتماعی را به کشور بازگرداند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا