تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

 

فراری قهرمان مسابقات سنگاپور

سباستین فتل همان‌گونه که مسابقه را از خط یک آغاز کرده بود، به پایان رساند. فتل با این قهرمانی خود را به رکورد آیرتون سنای فقید رساند.

سباستین فتل همان‌گونه که مسابقه را از خط یک آغاز کرده بود، به پایان رساند. فتل با این قهرمانی خود را به رکورد آیرتون سنای فقید رساند. چهل و دومین قهرمانی فتل، او را در مکان سوم و مایکل شوماخر و آلن پروست البته با فاصله زیاد قرار داده است. این سومین پیروزی فتل در این فصل بود. اما کاملاً با مسابقات مالزی که برد فراری به علت تایرهای بهتر و توقف کمتر بود و مسابقه مجارستان که به علت مشکلات همیلتون رخ داد متفاوت بود. در سنگاپور، فراری برای اولین بار سریع‌ترین تیم حاضر بود.

vette

vette

Singapore

Singapore

Vettel

Vettel

دنیل ریکاردو از تیم ردبول هم سرعت بالایی داشت و توانست رتبه دوم را با شایستگی به دست آورد. کیمی رایکونن نیز از تیم فراری در رده سوم قرار گرفت.

Rosberg

Rosberg

 

لوئیس همیلتون پیشتاز مسابقات این فصل به علت از دست دادن قدرت پیشرانه در دور ۲۶ نتوانست مسابقه را به اتمام برساند. هم‌تیمی او نیکو رزبرگ هم رتبه‌ای بهتر از چهارم کسب نکرد اما با همین رتبه، فاصله امتیازی خود را با همیلتون به ۴۱ امتیاز کاهش داد.

فرناندو آلونسو، جنسن باتن و فیلیپه ماسا از دیگر رانندگانی بودند که نتوانستند مسابقه را به اتمام برسانند. البته این موضوع لااقل برای تیم مک لارن در این فصل دیگر عادی شده است.
سنگاپور از سال ۲۰۰۸ افتخار میزبانی از مسابقات فرمول یک را دارد و مسابقه دیشب، یکی از جذاب‌ترین مسابقات این کشور بود. ۸۰ هزار تماشاگر شاهد برگزاری این مسابقه زیر نور چراغ‌ها بودند.
از عجایب این مسابقه ورود یکی از تماشاگران به درون پیست خیابانی مارینا بای بود که در دور ۳۶ باعث ورود خودروی ایمنی به پیست برای بار دوم شد.

در مجموع شش مسابقه دیگر و ۱۵۰ امتیاز باقی مانده که می‌تواند سرنوشت قهرمانی را تعیین کند. فتل اکنون با ۸ امتیاز اختلاف در پشت سر نیکو رزبرگ در مکان سوم قرار دارد و این می‌تواند هیجان مسابقات باقی‌مانده فصل را افزایش دهد.

جدول امتیازات مسابقه سنگاپور

 

منبع :پدال


تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

 

تاخت و تاز اسب گران‌قیمت و سرکش منصوری

منصوری، تیونر معروف خودروهای لوکس و فوق لوکس امسال با دست پری به نمایشگاه فرانکفورت آمده است.

اخبار خودرو -مراقب باشید با دیدن این محصول، حملهٔ قلبی به شما دست ندهد! منصوری، تیونر معروف خودروهای لوکس و فوق لوکس امسال با دست پری به نمایشگاه فرانکفورت آمده است. این تیون‌کار حرفه‌ای با یکی از محصولات جدید خود، سعی دارد که شوک سنگینی به مخاطبین وارد کند و اوج هنرش را به رخ رقبا بکشد. این محصول چیزی نیست جز یک بنتلی کانتیننتال جی‌تی کانورتیبل با ۹۸۶ اسب‌بخار قدرت!

Bentley-GTC-6-526x351

ایدهٔ این پکیج برای این خودروی فوق لوکس، فوق‌العاده بوده و واقعاً تکان‌دهنده است؛ اما شاید وجود تنها یک رنگ آن هم نارنجی متالیک، به مذاق برخی خوش نیاید. البته ما با توجه به آشنا بودن با سبک تیون‌های زرق و برق‌دار منصوری، سعی می‌کنیم تا با این مسئله کنار بیاییم. بعلاوه، این محصول در واقعیت واقعاً دیدنی‌تر و جذاب‌تر شده است و همین رنگ نارنجی متالیک که چندان برای برخی خوشایند نیست، در ترکیب با قطعات فیبر کربنی اطلس نما که در جاهای مختلف بدنه گنجانده شده است، دل هر بیننده‌ای را به سمت خود می‌کشد.

 

Bentley-GTC-2-526x351 Bentley-GTC-7-526x351

این برنامهٔ تیونینگ همچنین به ارائه مجموعه قطعات آئرودینامیک برای این خودرو می‌پردازد که برای این خودرو بسیار مفید بوده است؛ اما آن چیزی که باعث شده به‌طور خاص، این بنتلی بیدادگر و خشن جلوه کند، قدرت بی‌رحمانه آن است.

 

Bentley-GTC-3-526x351 Bentley-GTC-4-526x351

منصوری با استفاده از مواردی نظیر سیستم اگزوز جدید برای قدرت بالاتر، پیستون و میله پیستون‌های جدید، تجدیدنظر روی میل بادامک‌ها، توربوشارژر جدید، نصب اینترکولر و همچنین نصب یک سیستم جدید انتقال با یک مدیریت جدید، توانسته یک قدرت خارق‌العادهٔ ۹۸۶ اسب‌بخاری در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه و همچنین گشتاور عظیم ۱۲۰۰ نیوتون متری را از دور موتور ۲۱۰۰ دور در دقیقه‌ای در اختیارتان قرار دهد.

Bentley-GTC-1-526x351

آری این هیولای جدید منصوری با مشخصات ذکر شده قادر است خود را در عرض ۳.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (۶۲ مایل) برساند و می‌تواند تا حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت، پاسخگوی نیاز شدید شما به سرعت زیاد باشد.

 

Bentley-GTC-12-526x351 Bentley-GTC-10-526x351

کابین این خودرو نیز در برخورد اول، در مطابقت کامل با خشونت مطلق این خودرو بر طبق آمار و ارقام، واقعاً تکان‌دهنده است. منصوری با ارائهٔ یک الگوی صحیح برای کابین این خودرو، موفق به ساخت یک اتاق بی‌عیب و نقص به معنای حقیقی کلمه شده است. از بی‌نظیر بودن مواد به کار رفته در این الگوی صحیح فقط در این حد بگویم که در بازسازی حتی طاقچهٔ عقب هم از یک چوب با کیفیت عالی و نقش و نگارهای بی‌نظیر استفاده شده است. البته در اینجا جا دارد که به نظر برخی از افراد اشاره کنم که: ” این کابین بی‌همتا بود اگر رنگ‌آمیزی داخل آن نارنجی نبود!”

منبع:پدال

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا