یزدفردا:تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴-پارک خودرو در پیاده رو از نیمه مهرماه مشمول جریمه می شود

مدیر روابط عمومی معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از اعمال جریمه برای خوردوهای پارک شده در پیاده روها از نیمه مهر ماه آتی خبر داد.
پارک خودرو در پیاده رو از نیمه مهرماه مشمول جریمه می شود

سیدمحمد مشتاقیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از عمده ترین نارضایتی های شهروندان پارک خودرو ها در پیاده رو ها است که این امر عامل سد معبر و مانع رفت و آمد شهروندان است.
وی با اشاره به تصویب لایحه اعمال جریمه برای خودروهای پارک شده در پیاده روها از سوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: از نیمه دوم مهر ماه امسال خودروهای پارک شده در پیاده روها مبلغ یک میلیون ریال جریمه می شوند.
مدیر روابط عمومی معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: این جریمه که بر روی عوارض سالانه خودور محاسبه خواهد شد با هدف بازدارندگی از پارک خودرو در پیاده روها اعمال می شود.
وی با اشاره به اطلاع رسانی این موضوع در سطح شهر و برگزاری نشستهای متعدد با اتحادیه بنگاهداران مشهد برای توجیه و اطلاع رسانی اجرای طرح گفت: در صورت عدم رعایت ضوابط از سوی بنگاهداران و ادامه روند پارک خودرو در پیاده روها علاوه بر اعمال جریمه، واحد صنفی مربوطه نیز پلمپ خواهد شد.
مشتاقیان افزود: پارک خودرو در پیاده روها مشکلات عدیده ای برای اقشار جانباز و معلول ایجاد می کند لذا باید حریم پیاده روها حفظ شود.
وی گفت: این طرح برای نخستین بار در سطح کشور در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد اجرا می شود.


تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴

 


 

 
 

 

رئیس جمهور به مترو می‌رود

با حضور رئیس جمهور و شهردار تهران، آئین افتتاحیه نیمه شمالی خط سه مترو تهران فردا سه شنبه برگزار می شود.
رئیس جمهور به مترو می‌رود

رئیس جمهور فردا به مترو می‌رود نیمه شمالی خط سه مترو تهران بطول 18 کیلومتر، حدفاصل ایستگاه شهید بهشتی، ایستگاه مترو قائم در شمال شرقی تهران در مدت 14 ماه و با صرف بودجه 2 هزار میلیارد تومانی ساخته شده که بالغ بر 90 درصد آن توسط شهرداری تهران تامین شده است.

با بهره برداری از بخش شمالی خط سه، طولانی ترین خط مترو خاورمیانه بطول 37 کیلومتر تکمیل و ظرفیت جابجایی مسافر در ناوگان مترو تهران حدود یک میلیون نفر مسافر در روز افزایش می یابد.

در ساخت خط سه مترو تهران، 250 هزار تن میلگرد، معادل 25 برابر برج ایفل آهن استفاده شده و همچنین 2 میلیون متر مکعب بتن برای ساخت این خط، معادل 50 برابر برج میلاد به کار رفته است.

فضای مساحت کل ایستگاههای خط سه  300 هزار متر مربع است که برای احداث خط 3 مترو تهران شش میلیون متر مکعب خاک برداری انجام شده است.

با افتتاح خط 3 مترو تهران، سالیانه پانصدوپنجاه میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه جویی می‌‍شود که با راه اندازی خط 3 مترو تهران،سالیانه دویست و بیست و پنج میلیون لیتر سوخت صرفه جویی خواهد شد.

بر اساس این گزارش با افتتاح خط 3 مترو تهران، روزانه چهارصدو بیست هزار ساعت وقت، در سفرهای درون شهری صرفه جویی می‌شود و خط 3 مترو تهران در ایستگاه شهید بهشتی با خط یک،در ایستگاه میدان ولی عصر( عج )  با خط 6، در ایستگاه چهارراه ولی عصر  ( عج ) با خط 4 و در ایستگاه مولوی با خط 7 مترو تقاطع و تبادل مسافر دارد.

*برای کل خط 3 مترو تهران که توسط متخصصان بومی انجام شده، حدود 6 هزار میلیارد تومان هزینه شده است

خط 3 مترو تهران به عنوان خط قطری، بیشترین دسترسی مسافرین به شبکه ناوگان مترو تهران را فراهم می کند و بزرگ ترین پروژه سال کشور از نظر حجم عملیات و بودجه است که در ساخت آن رکوردهای بی نظیر فنی و اجرایی تاریخ صنعت مترو دنیا از جمله لاینینگ بیش از 400 متری در طول یک هفته دنیا ثبت شد.

گفتنی است:مترو تهران با اتصال جنوب به شمال پایتخت از طریق 28 ایستگاه،سهمی موثر در انتقال ترافیک تهران به شهرزیرزمینی خواهد داشت.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا