یزدفردا:تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴-دانش فنی، محور تولید خودروهای مقاوم

وقوع سیل در روزهای اخیر باعث ایجاد تلفات و خسارت‌هایی شده که بخشی از این خسارت‌ها به آسیب‌دیدگی خودروها مربوط می‌شود.
دانش فنی، محور تولید خودروهای مقاوم

به گفته کارشناسان، طراحی خودروهایی که در مقابله با حوادثی مانند سیل مقاوم هستند،متکی به دانش فنی پیشرفته‌ای است که دانش طراحی آن در کشور ما وجود دارد ولی اجرای آن روی تولید خودرو نیازمند سرمایه زیادی است از این‌رو در خودروسازی داخلی چندان مورداستفاده قرار نمی‌گیرد، زیرا مصرف‌کنندگان تمایل زیادی به پرداخت هزینه بیشتر برای خودروهای دارای این قابلیت ندارند.
رییس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور درباره آسیب‌های ناشی از سیل روزهای اخیر به صمت می‌گوید: در یکی از بازدیدهایی که در مسیر وقوع سیل از روستای توچال تا جاده امام رضا(ع) انجام شد تنها افرادی دچار آسیب شده‌اند که در بستر رودخانه اتراق کرده‌اند. گرچه این منطقه کوچکی از کشور بود که در جریان سیل قرار گرفته است با این حال، در این حادثه 6 خودرو متلاشی و یک خودرو نیز آسیب دیده و به‌طور کلی در جریان این حوادث تعدادی از افراد آسیب‌دیده‌اند.
اسماعیل نجار معتقد است اگر بدنه خودروها محکم‌تر باشد و شاسی بلندتری داشته باشند، در برابر حوادثی مانند سیل با آسیب کمتری مواجه می‌شوند.

 

منبع :صمت

 


 

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴

 


 

 
 

 

ورود اساتید دانشگاهی به صنعت خودرو

مدیر دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم از ورود اساتید دانشگاه به صنعت خودرو سازی خبر داد و گفت: باید فناوری به صنعت خودرو ورود پیدا کند تا رکود این صنعت رفع شود.
ورود اساتید دانشگاهی به صنعت خودرو

  فرهاد گلستانی فرد با بیان اینکه از جمله فعالیتهای ما در وزارت علوم، تسهیل اسناد بالا دستی است تا بدین واسطه ارتباط بین صنعت و دانشگاه برقرار شود، به خبرنگار مهر گفت: مجبور هستیم برای تسهیل  و بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه به سمت اسناد دولتی برویم که در این خصوص اقدامات زیادی با همکاری  وزارت صنعت، معدن تجارت اجرا شده است.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو همواره از حمایت های دولت برخوردار بوده و اکنون با رکود مواجه شده است، اظهار داشت: دلیل رکود صنعت خودرو، نبود فناوری در آن است، ولی امیدواریم تا سه الی چهار سال آینده صنعت خودرو در کشور با فناوری پیشرفت کند.

گلستانی فرد عنوان کرد: وزارتین صنعت و علوم طرح هایی را برای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه مانند پسا دکتری صنعتی و فرصت مطالعاتی دارند که از امسال آغاز به کار کرده است تا در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم با بیان اینکه در صنعت خودرو هم طرح هایی برای گذراندن دوره پسا دکتری صنعتی  وجود دارد، گفت: از صنعت خودرو سازی یک سری تقاضاهایی دریافت شده تا اساتید دانشگاه بتوانند در دوره پسادکتری صنعتی، طرح هایی را اجرایی کنند.

وی افزود: با اجرای این طرح ها علاوه بر گذراندن طرح اساتید در صنعت خودرو، یک طرح صنعتی نیز به مرحله اجرا می رسد.

گلستانی فرد عنوان کرد: پنجاه درصد هزینه این طرح ها توسط وزارت صنعت و مابقی توسط صنعت مربوطه پرداخت می شود.

به گفته وی، امیدواریم که با دوره پسادکتری صنعتی، اساتید زبان صنعت را به خوبی یاد بگیرند.

وی افزود: ان شا الله ظرف مدت 6 ماه آینده رکود صنعت خودرو به تدریج رفع شود تا طرح های مشترک  وزارت علوم و صنعت بیشتر خودشان را نشان دهند. البته باید برای رفع این رکود فناوری ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

منبع » مهر

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا