یزدفردا"ایرنا نوشت: کاخ کرملین خبر یک رسانه ایرانی را مبنی بر اینکه مسکو پیش از وقوع کودتا در ترکیه، هشدار های لازم را به رییس جمهوری این کشور داده بود، نادرست خواند

کرملین به خبر یک رسانه ایرانی درباره کودتای ترکیه واکنش نشان داد

بین الملل > آمریکا - ایرنا نوشت: کاخ کرملین خبر یک رسانه ایرانی را مبنی بر اینکه مسکو پیش از وقوع کودتا در ترکیه، هشدار های لازم را به رییس جمهوری این کشور داده بود، نادرست خواند.
 

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) این موضوع را که مسکو چند ساعت قبل از وقوع کودتا شامگاه جمعه در ترکیه از آن آگاه شده بود و به ترکیه نیز اطلاع داده، تکذیب کرد.

خبرگزاری ایتارتاس و روزنامه کامرسانت آنلاین به نقل از پاسخ پسکوف به پرسش خبرنگاران نوشته اند: من چنین اطلاعاتی ندارم و نمی دانم خبرگزاری ایرانی در خبر خود به چه منابعی استناد کرده است.
پس از وقوع کودتا، این خبر یک رسانه ایرانی در روسیه به صورت گسترده بازتاب یافت که یک دیپلمات ترکیه گفته است، چند ساعت پیش از آغاز عملیات نظامیان، مسکو پیام هشدار کودتا را برای رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور ارسال کرده بود.
رسانه های روسیه براساس این خبر نوشته بودند که نظامیان روسی مستقر در پایگاه حمیمیم سوریه با استفاده از دستگاه های پیشرفته شنود، چند ساعت پیش از عملیات آغاز کودتا اطلاعات دریافت شده از مکالمات نظامیان ترکیه برای انجام عملیات براندازی را ثبت و و برای رییس جمهوری این کشور ارسال کرده اند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا