یزدفردا "دادستان عمومی و انقلاب خاتم از دستگیری چهار نفر از متهمان حادثه واژگونی کامیون حامل اتباع بیگانه غیرمجاز در منطقه شهربابک استان کرمان در مرز شهرستان خاتم خبرداد و افزود: متهمان بومی شهرستان خاتم بودند که بلافاصله پس از وقوع حادثه دستگیر شدند.

عصر یکشنبه یک دستگاه کامیون بنز، حامل حدود یکصد تبعه بیگانه غیرمجاز که از کرمان عازم شیراز بود در جاده خاکی حوالی منطقه چشم انجیر در انتهای حوزه استحفاظی شهربابک استان کرمان بر اثر بی احتیاطی راننده واژگون شده و 36 زخمی برجا گذاشت.
ابوالفضل توکلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از متهمان این حادثه تحت تعقیب است، افزود: این کامیون بنز حامل حدود یکصد تبعه بیگانه غیرمجاز بوده است .
وی تاکید کرد: 36 نفر از اتباع بیگانه در این حادثه مصدوم شدند که 11 نفر از آنها به دلیل شدت جراحات وارده به بیمارستان های یزد منتقل شده و مابقی نیز در بیمارستان آیت الله خاتمی هرات مداوا شدند.
توکلی یادآور شد: به دنبال تحقیقات صورت گرفته در ارتباط با این حادثه دو کامیون بنز و یک دستگاه خودرو سواری نیز توقیف شده است.
وی تاکید کرد: به شهروندان توصیه می شود تا بخاطر کسب درآمد از انجام اینگونه جرایم پرخطر خودداری نمایند چرا که علاوه بر آسیب ها و مشکلاتی که برای جامعه به همراه دارد، مجازات سنگینی نیز برای آنها خواهد داشت.
وی اظهار داشت: اتباع خارجی نیز که قصد ورود به کشور به هر دلیلی از جمله ادامه تحصیل و یا کار را دارند، سعی کنند تا به صورت مجاز وارد کشور شده تا از بروز چنین حوادث تلخی جلوگیری شود.
توکلی بیان کرد: تحقیقات و بازجویی از متهمان انجام شده و شکایت مصدومان نیز دریافت شده که پرونده برای رسیدگی به دادسرای شهربابک ارسال می شود.
این مسئول افزود: در بررسی محل حادثه، آثار و شواهدی مبنی بر فوت حادثه دیدگان مشاهده نشد . 
معاون اداره کل اتباع و امورخارجی استان یزد امروز برای پیگیری و تعامل با مسئولین قضایی و انتظامی شهرستان خاتم در دادگستری حاضر ولی از مصاحبه با خبرنگار ایرنا خودداری کرد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا