شهرام شیبانی در گفتگو با مهر درباره قطع سهمیه سوخت خودروهای سنگین بدون بیمه شخص ثالث و بدنه از خرداد گفت: پیش از این براساس تبصره ۳ ماده ۱۹ قانون بیمه شخص ثالث مصوب ۱۳۸۷ ارائه هر گونه خدمات به دارندگان وسائل نقلیه موتوری زمینی که بیمه نامه شخص ثالث ندارند، توسط راهنمایی و رانندگی و دفاتر اسناد رسمی و سایر دستگاه های مرتبط ممنوع است.  

مدیرکل ایمنی و پیشگیری از خسارت بیمه مرکزی افزود: در ماده ۴۹ لایحه جدید بیمه شخص ثالث که به تصویب مجلس رسیده و به شورای نگهبان تقدیم شده است و ما تقریبا آن را تائید شده می دانیم، درباره خسارات وارد شده به بیمه شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسائل نقلیه موتوری عینا آمده است که «ستاد سوخت مکلف است، از صدور هرگونه کارت سوخت و تخصیص اولیه سهمیه یا ادامه آن برای وسائل نقلیه فاقد بیمه نامه خودداری کند».

این مقام مسئول در بیمه مرکزی اضافه کرد: بر اساس این تبصره بیمه مرکزی و نیروی انتظامی مکلفند اطلاعات مربوط به وسائل نقلیه مذکور را در اختیار ستاد سوخت قرار دهند.

وی از برگزاری جلسات متعددی در سال گذشته برای انجام این طرح بین بیمه مرکزی، نیروی انتظامی و ستاد سوخت خبرداد و تصریح کرد: بیمه مرکزی ایرادات اجرای طرح را مطرح کرده است. این در حالی است که ستاد سوخت خواستار ابطال کارت های سوخت خودروهای سنگین بدون بیمه شخص ثالث بود اما بیمه مرکزی با آن به دلیل اینکه ممکن است به مردم خسارات و هزینه هایی تحمیل شود، مخالفت کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا