در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و با توجه به اهمیت مراقبت جامع و فعال از بیماران دیابتی، بزودی کلینیک های تخصصی نوع دو دیابت در استان راه اندازی می شود

به گزارش وبدا- یزد- معاون درمان دانشگاه در نشست هم اندیشی که با حضور روسای بیمارستانهای دولتی استان برگزار شد، ضمن اشاره به تصویب سند استانی پیشگیری از دیابت براساس اسناد بالادستی، از راه اندازی کلینیک های پیشگیری از دیابت در بیمارستانهای دولتی استان خبر داد.

 

علی دهقان افزود: در این کلینیک ها، با حضور پزشکان عمومی، متخصصان داخلی، کادر پرستاری آموزش دیده و نیروهایی جهت ثبت اطلاعات بیماران دیابتیک، خدمات جامع دیابت در چارچوب سند ملی ارائه خدمت به بیماران دیابتی انجام می شود.

 

وی در ادامه، ارائه خدمات جامع پیشگیری و درمان، ثبت اطلاعات کلیه بیماران دیابتی استان، اجرای نظام جامع خدمات به بیماران، کاهش هزینه های درمان و مراقبت جامع از بیماران را مهمترین مزایای اجرای این طرح برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا با همکاری مسئولین بیمارستانهای دولتی استان، اجرای این طرح تا پایان نیمه دوم سال جاری محقق شود.

 

در حال حاضر بیش از صد هزار نفر در استان یزد به دیابت مبتلا هستند و همین میزان هم به عنوان پیش دیابتیک شناسایی شده اند که از گروه سنی 30 تا 70 سال می باشند.

 

مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد به عنوان تنها مرکز تخصصی دیابت کلیه خدمات پیشگیری و درمان را به بیماران دیابتیک در تمامی گروههای سنی ارائه می کند و هم اکنون 35 هزار پرونده فعال بیمار دیابتی در این مرکز موجود است.

 

سند استانی پیشگیری از دیابت، در هفته سلامت سال 95  و همزمان با حضور وزیر بهداشت در یزد، رونمایی شد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا