یزدفردا" استاندار اردبیل با بیان اینکه وضعیت کنونی سرمایه گذاری و فضای کسب و کار این استان به هیچ عنوان با سه سال قبل قابل قیاس نیست گفت : خیز بلند این استان برای موفقیت در این ارتباط به نتیجه مثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجید خدابخش ، شامگاه شنبه در هجدهمین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در اردبیل افزود : براساس آمارهای مستند رسمی نیمی از یک هزار و 650 مجوز صادر شده در ارتباط با صنعت و تولید از ابتدای تاریخ تاکنون در این استان مربوط به سه سال گذشته می باشد.
وی همچنین با اشاره به اینکه 30 درصد از مجموع سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه صنعت و تولید در این استان در سه سال گذشته انجام گرفته افزود : استان اردبیل در دو سال اخیر رتبه اول کشور را در ارتباط با بهبود فضای کسب و کار به دست آورده است.
وی این موفقیت ها را نتیجه تلاش های انجام شده در دولت تدبیر و امید و فرهنگسازی در زمینه کنار گذاشتن عینک بدبینی در جامعه نسبت به سرمایه گذاران دانست.
وی یادآوری کرد : در آذر ماه سال 1392 که مسوولیت استانداری اردبیل را برعهده گرفتم گردشگری و کشاورزی دو محور اساسی در ارتباط با پیشرفت و رونق اقتصادی منطقه محسوب می شد اما به این نتیجه رسیدیم که بدون توجه به صنعت هر کاری در این استان انجام شود بی دنباله خواهد بود.
رییس شورای اداری استان اردبیل در قسمت دیگری از سخنانش موقعیت مرزی این استان را یادآوری و اظهار کرد : باتاسف استانهای مرزی باوجود استعدادهای بالقوه از امتیاز خاصی برای سرمایه گذاری برخوردار نمی باشند.
وی معافیتهای مالیاتی و برخورداری از خدمات ارزان قیمت در زمینه آب ، گاز ؛ برق و نظایر آن را از جمله امتیازهایی دانست که وجود آنها بطور یقین به رونق سرمایه گذاری و تولید در استانهای مرزی منجر خواهد شد.
خدابخش ، همچنین با اشاره به واحدهای راکد و نیمه فعال استان اردبیل گفت : در آن زمان تعداد چنین واحدهایی در این استان 295 واحد بود که 20 واحد با تلاش های انجام شده دوباره راه اندازی و 32 واحد به بانکها معرفی شده اند و 91 واحد نیز دارای مشکل های غیرمالی از قبیل نبود بازار فروش بودند.
اوگفت : نشست های مربوط به اینگونه واحدهای مشکل دار به شکل مرتب برگزار می شوند و امید است 152 واحد راکد و نیمه فعال باقی مانده در این استان با معرفی به ستاد تسهیل ، رفع مشکل و فعال شوند. 
به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل با حضور قائم مقام و نیز معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت ، استاندار اردبیل و جمع زیادی از مدیران و کارشناسان ذیربط ترتیب یافت گزارشی از روند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ای استان و پیشنهادهایی در این ارتباط ارایه شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا