یزدفردا:رئیس فدراسیون فوتبال از لیگ برتر به‌عنوان قله فوتبال هر کشور یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی تاج در ابتدای مراسم انتخاب برترین‌های لیگ پانزدهم اظهار داشت: قبل از هر چیز به همه حاضرین در سالن خیر مقدم می‌گویم. از مسئولان وزارت ورزش، ریاست جمهوری، مسئولان صداوسیما و ... گرفته تا اصحاب رسانه که در برگزاری هر چه بهتر لیگ به ما کمک کردند.

وی در ادامه  افزود: تشکر دیگری دارم از اعزای هیئت مدیره باشگاه‌ها، مدیران، بازیکنان، مربیان، هواداران و مسئولان ورزشگاه‌هایی که بازی‌های لیگ را میزبانی کردند، همچنین مأموران نیروی انتظامی، استانداری، فرمانداری که در این امر ما را یاری رساندند.

لیگ برتر قله فوتبال هر کشور است
رئیس فدراسیون فوتبال همچنین خاطرنشان کرد: لیگ برتر قله فوتبال هر کشور است. در همه جای دنیا وقتی لیگ پویایی وجود داشته باشد قطعاً تیم ملی آن کشور هم از این مسئله سود خواهد برد.

هنوز نمی‌توانیم بگوییم لیگ حرفه‌ای داریم
تاج همچنین تصریح کرد: ما به‌دنبال ارتقای هرچه بیشتر لیگ هستیم. مسلماً لیگ ما هنوز آن‌طور که باید حرفه‌ای نشده است و هنوز نمی‌توانیم بگوییم لیگ حرفه‌ای داریم. دنبال این هستیم که همه امکانات خود را از لحاظ کیفی به سطح استاندارد در آسیا برسانیم. کمبودهایی که در لیگ‌های یک، دو، زیرگروه‌ها، فوتسال، فوتبال ساحلی و همه این رشته‌ها در فوتبال بانوان، وجود دارد باید برطرف شده و به سطح استاندارد برسد. ما برای فوتبال بانوان به‌دنبال این هستیم که باشگاه‌هایی که در رشته فوتبال بانوان فعالیت دارند دو درصد از هزینه‌های‌شان را کم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: نظارت پزشکی در لیگ ما خوب است و بهتر از این هم خواهد شد. مسئله جوان‌گرایی نیز خیلی خوب در لیگ اجرا شد تا حدی که میانگین سنی لیگ از 29 سال به 26 سال رسید. میزان دوندگی بازیکنان تا 9 کیلومتر افزایش پیدا کرده و فقط دو کیلومتر از رقبا کمتر هستیم.

تاج یادآور شد: باید خرید و فروش تیم‌ها ممنوع شود و حداقل انتقال‌ها در همان استان صورت گیرد، در این زمینه به دنبال آئین‌نامه جدید هستیم قرار نیست هر استان سهمیه داشته باشد بلکه تیم‌ها باید جایی بروند که واقعاً شرایط و امکانات لازم برای آنها فراهم باشد. برای داشتن رقابت سالم از نیروهای خوبی در کمیته اخلاق و استیناف بهره می‌بریم. هر مسئله‌ای در دیده شود آن را در خانواده فوتبال حل خواهیم کرد مگر این که موارد خاص پیش بیاید که از نظر قانونی پیگیری می‌کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا