یزدفردا"این ادعای رسانه سعودی در حالی مطرح می شود که خبرگزاری های ایرانی و وب سایت های اطلاع رسانی این کشور، همگام با خبرگزاری های جهان به مسئله ایرانی الاصل بودن فرد مهاجم پرداخته اند.
به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، روزنامه الکترونیکی "عاجل" عربستان مدعی شد: «ایران در واکنش به حمله تیراندازی در مونیخ، به ایرانی بودن مهاجم توسط خبرگزاری های رسمی خود خودداری کرد و نامی از وی نبرده است.»

 

عاجل در ادامه ادعای بی پایه خود افزود: «خبرگزاری های ایران، از پرداختن به ایرانی الاصل بودن شخصی که به سمت شهروندان آلمانی تیراندازی کرده بود، خودداری کردند تا مبادا وجهه کشورشان خدشه دار شود.»

 

لازم به ذکر است این ادعای رسانه سعودی در حالی مطرح می شود که خبرگزاری های ایرانی و وب سایت های اطلاع رسانی این کشور، همگام با خبرگزاری های جهان به مسئله ایرانی الاصل بودن فرد مهاجم پرداخته اند.

 

این فرافکنی رسانه های سعودی به این خاطر است که بارها عاملان حملات تروریستی و انتحاری در اقصی نقاط جهان، عربستانی اعلام شده اند و این رسانه ها قصد دارند ادعای پلیس آلمان مبنی بر ایرانی الاصل بودن عامل تیراندازی را بزرگنمایی کنند.

 

 در تیراندازی روز گذشته در مونیخ آلمان تاکنون 10 نفر کشته شده‌اند. پلیس آلمان می‌گوید فرد تیرانداز یک جوان 18 ساله ایرانی-آلمانی اهل مونیخ بوده است.

 

لیس آلمان می‌گوید تیرانداز یک جوان 18 ساله ایرانی-آلمانی اهل مونیخ بوده است اما مهاجم بر هویت آلمانی‌اش تأکید داشته است و مدام فریاد می‌زد که "من آلمانی هستم".

 

برخی از رسانه‌ها خبر داده بودند که مهاجم "لهجه جنوب آلمان" داشته است. مرد مسلحی که در ویدئو گرفته شده توسط شاهدان عینی دیده می‌شود با لهجه غلیظ جنوب آلمان سخن می‌گوید.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا