یزدفردا "در زمان دولت قبل از کشف میادین نفتی ابرکوه در استان یزد اخباری ممنتشر و تبلیغ آغاز ساخت پالایشگاه ابرکوه هم منشر شد اما مدتی نه خبر از میادین نفتی است نه پالایشگاه!!!

یدفردا"استاندار فارس گفت: با توجه به اینکه دومین میدان گازی کشور در استان فارس است وزیر نفت قول مساعد داده که میادین گازی این استان فعال شود.

یزدفردا "در زمان دولت قبل از کشف میادین نفتی ابرکوه در استان یزد اخباری ممنتشر و تبلیغ آغاز ساخت پالایشگاه ابرکوه هم منشر شد اما مدتی نه خبر از میادین نفتی است نه پالایشگاه!!!

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سید محمدعلی افشانی عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه استان فارس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز کشور است اظهار داشت: دومین میدان گازی کشور در این استان است و در سفر هفته پیش وزیر نفت به شیراز مقرر شد که میادین گازی استان فارس فعال شود.

وی با بیان اینکه وزارت نفت تعهد کرده است که دو خط تامین خوراک پتروشیمی‌های استان فارس را از عسلویه به فیروزآباد و از بیدبلند به سمت ممسنی را راه‌اندازی کند افزود: به زودی موضوع بحران آب استان فارس در شورای عالی آب کشور مطرح و تصمیمات لازم برای آن اتخاذ می‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه برای افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی امسال 30 هزار هکتار از اراضی استان فارس زیرپوشش آبیاری نوین قرار می‌گیرد گفت: در سفر هفته گذشته معاون رئیس جمهور برای احیای تالاب‌های استان، تامین آب شرب و کشاورزی، اتمام سدهای در دست ساخت و غیره تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات استانی در مقابل اعتبارات ملی سهم ناچیزی دارند به طوری که 86 درصد اعتبارات استان فارس ملی و تنها 14 درصد آن استانی است خاطرنشان کرد: این مسئله که دستگاه‌های اجرایی برای دریافت سهم بیشتر از اعتبارت استانی وقت بگذارند درست نیست زیرا یک میلیارد از این دستگاه کم کردن و به آن دستگاه افزودند تاثیری در توسعه استان ندارد.

افشانی با بیان اینکه قبلا سهم استان فارس از اعتبارات دولتی 3.8 دهم بود اما این سهم در حال حاضر به 7 درصد افزایش یافته است خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان فارس گفت: اگر نتوانید اعتبارات دولتی را جذب کنید مشکل از شماست زیرا این اعتبارات حق مردم استان فارس است.

وی با بیان اینکه در تخصیص بودجه 95 اولویت با پروه‌هایی است که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار باشند و تا هفته دولت و یا 22 بهمن به بهره‌برداری می‌رسند عنوان کرد: تا هفته آینده همه دستگاه‌های اجرایی پروژه‌هایی که تا هفته دولت قابل بهره‌‌برداری است را به استانداری ارائه کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه سهم استان فارس از جذب اعتبارات اوراق خزانه اسلامی باید حداقل 7 درصد باشد گفت: اوراق خزانه اسلامی یک منبع قابل اعتنا و قابل اعتماد است و از این ظرفیت باید به نحو شایسته استفاده کرد.

وی با تاکید بر ایجاد ارتباط و تعامل شایسته بین دانشگاه شیراز و دستگاه‌های اجرایی استان فارس تصریح کرد: باید برای مشاوره و ایده گرفتن از ظرفیت هیئت علمی دانشگاه شیراز استفاده شود زیرا این کار سبب رشد هیئت علمی دانشگاه و پیشرفت شما می‌شود.

افشانی با تاکید بر اینکه اگر در پروژه‌های استان از مشاور و پیمانکار خارج از استان استفاده شود به این معنی است که اعتبارات عمرانی در استان چرخش ندارد اظهار داشت: کارهای طراحی، اجرایی و پیمانکاری پروژه‌های عمرانی باید در استان فارس انجام شود و از این به بعد نیز تمام خرید‌ها باید از تولیدات درون استان تامین شود.

وی با بیان اینکه وقتی محصولی در استان فارس تولید می‌شود توجیهی ندارد که همان محصول از استان‌های دیگر تامین شود افزود: بیشتر مشکلات بنگاه‌های تولیدی به دلیل نداشتن بازار فروش است و همه مشکلات به نبود نقدینگی و سرمایه در گردش بازنمی‌گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا