یزدفردا"بر اساس یک مطالعه بیش از ۶۰ درصد کاربران ایرانی تلگرام، وقت خود را صرف سرگرمی می کنند..

 مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ وارشاد گفت: براساس آمار هر ایرانی بین پنج تا ۹ ساعت وقت خود را در فضای مجازی می گذراند. در جامعه آماری ما که حدود  ۴۷۳ نفر شرکت داشتند این نتایج حاصل شده است.

وی افزود: براساس مطالعات انجام شده در یک مرکز تحقیقاتی آمریکایی در حال حاضر متوسط توقف در فضای مجازی ۱۶ روز در ماه است .در این تحقیقات آمده است تا سال ۲۰۲۵ این آمار افزایش خواهد یافت و نمودار رشد آن به صورت هندسی است .

موسویان اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد کاربران ایرانی به امور سرگرمی در فضای مجازی و تلگرام مشغول هستند. بر اساس این تحقیقات مشخص شده است کمتر از ۵ درصد افراد وقت خود را صرف امور معارفی در این فضا می کنند.
او تاکید کرد: تقریبا تمام امور اداری کشور وابسته به اینترنت است و ما نمی توانیم پهنای باند اینترنت را هر روز کمتر کنیم. متوسط پهنای باند مورد مصرف مردم در دنیا ۲۱٫۶ مگابایت است اما در ایران این رقم تنها دو مگابایت است و می توان به صراحت گفت ما با جهانی شدن فاصله زیادی داریم.

موسویان بیان کرد: اگر دنبال برطرف کردن ضعف هستیم باید غفلتی که سال ها است در رده سنی زیر ۱۵ سال حمله ور شده آن هم در وزارت آموزش و پرورش رسیدگی کنیم.

مهدی سرامی کارشناس فضای مجازی، در خصوص پهنای باند و عوارض اینترنت توضیح داد: جنس پهنای باند بسیار مهم است، بالاترین پهنای باند که ازآن کره جنوبی است اما کره ای ها به عوارضی که ما مبتلا هستیم دچار نیستند، آیا بچه های آنها به بیماری اینترنت دچارند؟ خیر؛ این ما هستیم که افت تحصیلی بچه هایمان متأثر از اینترنت و فضای مجازی بسیار محسوس است.

سرامی تصریح کرد: در کره جنوبی به علت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات توانسته مدیریت بالایی داشته باشد و جنس پهنای باند وارداتی خود را یا کاهش دهد و یا کنترل دقیق تری داشته باشد. اگر پهنای باند، داخلی باشد سیاست های ملی هم بیشتر و بهتر اعمال می شود که این موضوع باید توسط متخصصان امر پایش شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا