مدیرکل دفتر راهبردی امور اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: دستگاه دیپلماسی با توجه به مذاکرات برجام و شرایط ایجاد شده بعد از توافق، تلاش دارد ارزش افزوده ای بوجودآمده در روابط سیاسی را به ارزش افزوده اقتصادی تبدیل کند.

یزدفردا"مدیرکل دفتر راهبردی امور اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: دستگاه دیپلماسی با توجه به مذاکرات برجام و شرایط ایجاد شده بعد از توافق، تلاش دارد ارزش افزوده ای بوجودآمده در روابط سیاسی را به ارزش افزوده اقتصادی تبدیل کند.

 
فریدون حق بین مدیرکل دفتر هماهنگی و راهبرد امور اقتصادی وزارت امور خارجه که یکی از اعضای هیات همراه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در سفر به غرب آفریقا است روز دوشنبه در آبوجا پایتخت نیجریه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در این سفر که نمایندگان 38 شرکت اقتصادی حضور دارند، قرار است شرکت های ایرانی دیدارها و گفت و گوهایی با طرف های نیجریه ای داشته باشند.
 
وی افزود: گزارشی که از این نشست ها تهیه می شود، برای ما بسیار تعیین کننده است و در این راستا دولت تلاش می کند زمینه های لازم را برای پشتیبانی این شرکت ها فراهم کند.
 
مدیرکل دفتر راهبردی امور اقتصادی وزارت امور خارجه ادامه داد: در گذشته سفر وزرای امور خارجه با هیات های اقتصادی نبوده ولی در این سفر تلاش کردیم صادرات را توسعه دهیم.
 
حق بین یادآور شد: کار ما فرصت سازی برای این شرکت ها است، ما تلاش می کنیم فرصتی برای شرکت های ایرانی ایجاد کنیم تا با هزینه کم زمینه صادرات فراهم شود.
 
وی با تاکید بر این که آفریقا ویژگی و ظرفیت های بالایی دارد، گفت: بازار آفریقا تناسب خوبی با تولیدات ایرانی دارد.
 
وی گفت: تولیدات ایران در بخش های خدمات فنی مهندسی، زیرساخت نیروگاهی، صادرات محصولات مرتبط با مواد غذایی و پتروشیمی می تواند بازار خوبی در آفریقا داشته باشد.
 
مدیرکل دفتر راهبردی امور اقتصادی وزارت امور خارجه ادامه داد: ایران همچنین در کشت فراسرزمینی دارای توانمندی است که زمینه های خوبی برای همکاری مشترک وجود دارد.
 
حق بین تصریح کرد: ایران می تواند به صادرات اقلام دارویی به بازار آفریقا حساب کند، این قاره هنوز برای ما بإزاری در حال شناخت است.
 
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در اولین مقصد از سفر دوره ای خود به غرب آفریقا به همراه یک هیات سیاسی و اقتصادی برای دیدار با مقامات نیجریه وارد آبوجا پایتخت این کشور شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا