یزدفردا"آیا مجلس شورای اسلامی و هیات رییسه آن با این رویکرد می خواهند نظارت را جدی بگیرند و راه را بر متخلفان و سوء استفاده کنندگان از بیت المال را مسدود نمایند؟

گزارش نهایی تحقیق و تفحص از بنیاد شهید که توسط مجلس شورای اسلامی و براساس وظیفه ذاتی این نهاد در نظارت بر عملکرد دستگاه ها،‌ نهادها و وزارتخانه انجام شد در آبان ماه سال  1394 تدوین و ارایه شد.
به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلی اعتدال،‌ این گزارش پس از دوسال از تحقیق و تفحص در بیناد شهید و صرف هزینه و زمان چندین نماینده مجلس و به منظور نظارت و جلوگیری و یا برخورد با تخلفات احتمالی و به درخواست  90 نماینده و تصویب مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفت ، ‌این درحالی است که می توان گفت امروز پس از گذشت چندین ماه از تدوین گزارش نهایی، این تحقیق و تفحص  نتیجه درخوری نداشته چرا که نه گزارش ان مانند سایر گزارش های تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس اجازه قرائت یافت و نه بنابر اظهارات سخنگوی قوه قضاییه گزارش ان برای رسیدگی و برخورد قضایی با تخلفات ارسال شده است .
اصولا تحقیق و تفحص از مهمترین ابزارهای نظارتی مجلس و نمایندگان آن می باشد و قانونگذار قانون اساسی نیز برای آن دو ابزار دقیق یعنی اطلاع افکارعمومی و رسیدگی قضایی را پیش بینی کرده است،‌ اکنون پس از گذشت چندید ماه و حتی تغییر مجلس نه افکا رعمومی در جریان نتیجه این تحقیق و تفحص قرار می گیرد و نه گزارش و اسناد ان به قوه قضاییه ارسال می شود تا با تخلفات برخورد شود. سوال اساسی این است که چرا هیات رییسه  مجلس اجازه طی روند قانونی به گزارش تحقیق و تفحص بنیاد شهید را نمی دهد. آیا مجلس شورای اسلامی و هیات رییسه آن با این رویکرد می خواهند نظارت را جدی بگیرند و راه را بر متخلفان و سوء استفاده کنندگان از بیت المال را مسدود نمایند؟
اعضای هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در اظهاراتی از وجود تخلفات عدیده مالی در بنیاد شهید و وجود اسناد آن در  گزارش تحقیق و تفحص داده اند؛ چرا گزارش رسمی آن برای پایان اظهارات غیر رسمی منتشر نمی شود ت اافکار عمومی جامعه در جریان آن قرار گیرد. چرا اسناد آن هنوز محرمانه در قوه مقننه باید خاک بخورد و متخلفان احتمالی با آرامش به کار خود ادامه دهند.  
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا