به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد

جلسه بررسی راه کارهای تحکیم بنبان خانواده و رسیدن به خانواده ای پایدار با حضور دکتر رفاهی معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و جمعی از مشاورین خانواده ، اساتید دانشگاه، مسولین ادارات مربوطه ، وکلا ، معتمدین و اعضای کانون فرهنگی بانوان با محوریت کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد برگزارگردید.

امیر حسین رادمنش رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی  شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه در خصوص جایگاه مهم خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماع که همانا خانواده سالم جامعه سالم را می سازد بر لزوم آموزش خانواده ها جهت تربیت فرزندان شایسته به عنوان پدران ومادران آینده وخانواده های آینده تاکید نمود .

امیر حسین رادمنش  با تاکید به آسیب های اجتماعی و معضلات فرهنگی و تربیتی که گریبان گیر جامعه و به ویژه خانواده ها شده به جایگاه بسیار مهم آموزش اشاره کردو گفت: بحث نیاز به آموزش و ارتقاء سطح آگـاهی خانواده ها نسبت به آسیب های اجتماعی روز جامعه باید به عنوان یکی از نیازهای ضروری خانواده ها فرهنگ سازی شود.

وی با اشاره به ایجاد هم افزایی بیشتر بین دستگاه ها و نهادها در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار داشت : در حوزه آسیب های اجتماعی با همدلی و وفاق  می توان حتی با نیرو و اعتبار کم نیز به نتیجه مطلوب رسید.
رئیس کمیسون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد  ادامه داد : رسیدن به یک نقطه توافق و طرز فکر مشترک در بین دستگاه های فعال در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی یکی از اهداف تشکیل این جلسه بود.

در ادامه جلسه معاون اجنماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خاطرنشان کرد:  یک بحثی که همیشه باید مدنظر قرار بگیرد این است که یک همگرایی باید اتفاق بیافتدو در ادامه  یک برنامه هدفمند و مشخص انتخاب شود که این برنامه برای سایر استان ها الگو شود و همچنین هرسازمانی که می خواهد در زمینه پیشگیری از طلاق برنامه داشته باشد یک برنامه منسجمی داشته باشیم.

رفاهی ادامه داد : متاسفانه در استان یزد در روز بیش از600 پرونده مربوط به دعواهای خانوادگی در دادگستری ثبت می شود و از 10 دعوای اول پنج دعوا مربوط به اختلافات خانوادگی می باشد که این آمار نگران کننده است.

وی افزود: باید در یزد مرکز تحکیم بنیاد خانواده ایجاد شود و زیرمجموعه چند مرکز مشاوره هم تشکیل بدهیم و این مراکز در یزد قوی به کارخود ادامه بدهند و قبل از ازدواج آموزش لازم و تخصصی توسط مشاورین به زوجین داده شود که در این راستا باید از تمام ظرفیت ها  استفاده شود و کارهایی را انجام دهیم که دوستان پشتیبانی کنند.

رفاهی خاطرنشان کرد: مراکز تحکیم بنیان خانواده نیز در همین راستا در استان یزد راه‌اندازی شده و با توجه به اینکه حجم کار در این مراکز افزایش می‌یابد، نیاز است که به تعداد مراکز افزوده شود.

خامسی هامانه از مدعوین جلسه هم گفت : ضروری است در هر فعالیتی برنامه و استراتژی مشخص شده و چگونگی نیل به اهداف و امکانات لازم برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب تبیین شود .
وی وجود ابهام و سردرگمی در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی را از مشکلات عمده این حوزه دانست  و بر لزوم ترسیم نقشه راه جهت اجرای برنامه های تحکیم بنیان خانواده در استان تاکید کرد .
مدیرکل سابق دفتر امور بانوان وخانواده استانداری یزد ، سازمان های مردم نهاد ، احیای سبک زندگی بومی و دینی مردم و تاثیرهنر و رسانه بر آگاهی بخشی به مردم  را از جمله پتانسیل های موجود در استان برای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی برشمرد و لزوم استفاده درست از آن را یادآور شد .

درپایان مقرر گردید جلسات متعدی جهت تحکیم بنیاد خانواده ، با حضور کارشناسان و مسئولان مختلف برگزار شد تا بتوان برای حقظ بنیاد خانواده راهکار های اساسی تبئین شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا