استاندار یزد عصردوشنبه چهارم مردادماه در دیدار با رئیس خبرگزاری ایرنا مرکز یزد گفت: شایسته است رسانه ها خدمات، اقدامات و عملکرد دولت تدبیر و امید را به آگاهی مردم برسانند و واقعیت های جامعه در گذشته و حال را به آن ها منتقل کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، « سیدمحمد میرمحمدی » در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مرکز یزد با تاکید بر اینکه رسانه ها نقش بسیار بالایی در افکار عمومی و آگاه سازی جامعه دارند بیان کرد: اعتقاد بسیار زیادی به نقد و انتقاد کردن دارم و نباید هیچ محدودیتی را برای منتقدان منصف قائل شد.
وی ادامه داد: گردش آزاد اطلاعات و حرکت به سمت شفافیت در عرصه اطلاع رسانی از سیاست های دولت تدبیر و امید بوده  اما لازم است نقد آگاهانه و منصفانه را جایگزین تخریب و بداخلاقی ها کنیم.
میرمحمدی با بیان اینکه رسانه هایی که با حب و بغض شخصی و تامین منافع گروهی در استان قلم می زنند محدود هستند خاطر نشان کرد: مسئولان ارشد استان به نشر اکاذیب، تهمت ها و بدخلقی این رسانه ها  توجه ای نمی کنند و آن ها را به رسمیت نمی شناسند و شاهد هستیم این رسانه ها با دروغ پردازی های خود، روز به روز مخاطبانشان را  از دست می دهند.
استانداریزد تصریح کرد: در مجموع مدیران استان خبر پذیر و خبر پرور هستند نه خبر گریز و همه همکاران در استان را به همکاری با خبرنگاران و اهالی رسانه تشویق کرده ایم.


رسانه ها در چارچوب مسائل اخلاقی حرکت کنند


عالی ترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ترویج اخلاق و صداقت در جامعه توسط اهالی رسانه تاکیید کرد و گفت: خبرنگاران و رسانه ها می توانند با تزریق اطلاعات شفاف و اخبار صحیح به جامعه، امید و اعتقاد را در مردم افزایش دهند و اثرات مطلوبی را در عرصه های اجتماعی و فرهنگی برجای گذارند.
میرمحمدی به گسترش راه های ارتباطی، ایجاد شبکه ها و رسانه های مجازی در دنیای امروز اشاره و بیان کرد: خوشبختانه ظرفیت های فرهنگی و علمی استان بالاست و می توان با مشارکت نخبگان این حوزه، فضای مطلوبی را در این عرصه ایجاد کرد.
استانداریزد خبرنگاری را یک هنر دانست و افزود: رسانه ها باید اخبار را به صورت شفاف، صحیح، سریع و دقیق به اطلاع مردم و مخاطبان برسانند، ذهن ها را تقویت کنند و یک فرهنگ سالم همراه با رعایت حقوق شهروندی، قانون مداری و اخلاق مداری را در جامعه ترویج کنند.
وی با بیان اینکه دنیای خبر دنیای وسیع و گسترده ای است بر ایجاد تنوع و جذابیت در مطالب رسانه ها و مطبوعات تاکید کرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان نقش خبرگزاری ایرنا را در بیان خدمات وعملکرد دولت تدبیر و امید به مردم بسیار تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: برای خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و رسانه ملی در انعکاس اخبار درست به مردم نقش مهمی قائل هستیم و خبرگزاری ایرنا باید با بیان واقعیت ها به مردم اعتماد آن ها را افزایش دهد و این مهم را به مردم اطلاع رسانی کند که دولت تدبیر و امید یک ریال را خارج از ضوابط و مقررات و نا به جا هزینه نکرده است.
میرمحمدی در پایان سخنان خود از رئیس، خبرنگاران و کارکنان خبرگزاری ایرانا- مرکز یزد برای اطلاع رسانی مناسب و صحیح به مردم استان تقدیر و اظهار امیدواری کرد: همه با هم در مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اهداف حضرت امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری گام برداریم.


خبرگزاری ایرنا سندمکتوب نظام


رئیس خبرگزاری ایرنا یزد نیز در این دیدار ضمن تشریح اقدامات این خبرگزاری گفت: خبرگزاری ایرنا رسانه رسمی و سند مکتوب نظام جمهوری اسلامی ایران است.
« کاظم شاملو » با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به علت اینکه بیشتر سرگرم خدمت به مردم و فعالیت بوده کمتر فرصت یافته است اقدامات خود را اطلاع رسانی کند، وظیفه خبرگزاری ایرنا را در این راستا بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: سعی کرده ایم در هر جایی که لازم بوده است وارد میدان شویم و خدمات دولت یازدهم را به اطلاع مردم برسانیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا