رئیس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی از پلمپ یک بیمارستان و یک مرکز جراحی خبر داد و گفت:‌ برخورد جدی با تخلفات حوزه درمان در رأس برنامه‌های سازمان تعزیرات قرار دارد.

یزدفردا:رئیس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی از پلمپ یک بیمارستان و یک مرکز جراحی خبر داد و گفت:‌ برخورد جدی با تخلفات حوزه درمان در رأس برنامه‌های سازمان تعزیرات قرار دارد.

 
به گزارش   ایلنا، خدایی؛ رئیس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: امسال برخورد جدی با تخلفات حوزه درمان در رأس برنامه‌های سازمان تعزیرات قرار دارد، چرا که این حوزه باید از وضعیتی که دارد و از کسانی که می‌خواهند سوء استفاده کنند؛ سالم‌سازی شود.
 
وی از پلمپ یک مرکز جراحی و یک بیمارستان در امروز خبر داد و گفت: امروز صرفا این مراکز پلمپ می‌شوند و اسامی آنها اعلام نمی‌شود تا خود را با وضعیت مناسب وفق دهند.
 
خدایی تاکید کرد: یکی از بیمارستان‌هایی که پلمپ می‌شود در شمال تهران قرار دارد و در طول ماه‌های گذشته مرتکب تخلفاتی شده است که با وجود تذکرات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این تخلفات را ادامه داده و همچنین در بازدیدهایی که انجام شده، وضعیت نامطلوبی در بخش درمان اتاق عمل و بخش بستری داشته است.
 
وی ادامه داد: علیرغم میل باطنی به دلیل این که این بیمارستان نتوانسته است؛ خود را با شرایط مناسب تغییر دهد، مجبور به تعطیلی آن هستیم تا پروتکل‌ها و نظامات وزارت بهداشت را انجام دهد.
 
خدایی گفت: مرکز جراحی دیگری نیز در فرمانیه وجود داشته که سال‌ها بدون مجوز، پروانه‌ها را تمدید می‌کرده است و به دلیل اختلافات شرکا نتوانسته؛ مجوز لازم از وزارت بهداشت را دریافت کند و به همین دلیل از ادامه فعالیت ممنوع می‌شود.
 
رئیس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی در ادامه اظهار کرد: یکی از بیمارستان‌های بزرگ تهران که زیر نظر نهادهای عمومی فعالیت داشته، از کاتتر‌ها و ای‌پی‌اس‌ها چند مرتبه استفاده می کرده که شرکت پیمانکار و شرکت بزرگ بیمه‌ای نیز در جریان این مساله بوده‌اند و در این موضوع دخالت داشته‌اند.
 
وی افزود: شرکت و افرادی که در این موضوع تخلفاتی را انجام داده‌اند؛ 18 میلیارد تومان جریمه شده‌اند و پرونده بیمه به دلیل قراردادی که با بیمارستان بسته بود و این قرارداد خلاف مقررات است؛ در حال رسیدگی است.
 
وی ادامه داد: بیمه متاسفانه با بیمارستان‌ها قراردادهایی را منعقد می‌کند که در این قراردادها برای ای پی اس‌هایی که یک بار باید مصرف شود؛ مصرف چند باره مدنظر قرار می‌گیرد که این به هیچ وجه قابل قبول نیست و اگر بیمه‌گذار بداند که از یک کاتتر یک بار مصرف، دو بار استفاده شده، جرم است.
 
خدایی گفت: به بیمارستان‌ها اخطار می‌دهیم؛ در صورتی که هر یک از مراکز درمانی از ای پی اس و کاتترها چند بار استفاده کنند با برخورد شدید سازمان تعزیرات مواجه می‌شود.
 
وی ادامه داد: یکی از شرکت‌های پیمانکار داروخانه‌های دولتی نیز به دلیل گرانفروشی، 50 میلیارد تومان جریمه شده است و همچنین در ماه‌های گذشته 5 موسسه غیرمجاز پزشکی فعال در زمینه پوست، مو، لاغری و دندانپزشکی تعطیل شده و پرونده افرادی که فعالیت غیرمجاز داشتند به مراجع مربوطه ارسال شده است.
 
رئیس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی همچنین از تخلفات یک پزشک مردی که در حوزه زنان فعالیت می‌کرده خبر داد و گفت: این پزشک بدون مجوز از دستگاه سونوگرافی خاصی استفاده می‌کرده است که به همین جهت مشکلاتی را برای بیماران ایجاد کرده و به همین جهت چهار و نیم میلیارد تومان جریمه شده است.
 
خدایی با تاکید بر لزوم تناسب مجازات‌ها با جرائم انجام شده در زمینه درمانی اظهار کرد: باید مراجع مربوطه بازنگری‌هایی را روی مواد قانونی انجام دهند که تناسب جرم و مجازات رعایت شود.
 
وی در ادامه از وجود تخلفات گسترده در بیمارستان بزرگی در تهران وابسته به نهادهای کشوری خبر داد و گفت: در این بیمارستان پزشک جراحی که جراحی شانه انجام می‌داده از پروتزهای خریداری شده توسط بیماران در جراحی استفاده نمی‌کرده یا بخشی از آن را استفاده می‌کرده است که با این کار هزینه‌های مربوطه را به بیمار تحمیل می‌کردند که این یک عمل غیراخلاقی و غیرانسانی است و قطعا باید با برخوردهای جدی روبرو شود.
 
وی ادامه داد: دستور غربالگری اشخاصی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند را داده‌ایم تا اگر فردی که در جریان موضوع نبوده، بتواند شکایت کند و احقاق حق شود.
 
وی در پایان اظهار کرد: مراکز درمانی که امروز پلمپ می‌شوند برای همیشه پلمپ نخواهند شد و این فرصت برای آنها داده می‌شود که با رعایت نظامات و پروتکل‌ها به بخش درمان برگردند و هزینه‌های گزاف بر کشور تحمیل نشود.
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا