رئیس اداره فنی و حرفه ای خاتم گفت: 30 درصد افرادی که در فنی و حرفه ای خاتم آموزش های لازم را دیده اند با کسب مهارت توانسته اند با کارآفرینی و تولید کار جذب بازار کار شوند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ احمد پورابراهیمیان روز یکشنبه همزمان با هفته مهارت آموزی در جمع خبرنگاران افزود: فنی و حرفه ای با دو هدف ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال افراد شاغل موجب شده تا این سازمان به عنوان یک کانال کوچک بتواند خدمات آموزشی را به مردم ارائه دهد.
وی اظهار کرد: آموزش های فنی حرفه ای در سه رشته کشاورزی، صنعتی و خدماتی تعریف شده که هر یک زیرمجموعه های خود را دارد و به دو بخش دولتی که رایگان بوده و هیچ هزینه ای از کارآموز دریافت نمی شود و بخش خصوصی تقسیم می شود.
وی یادآور شد: از سال 90 تا 94، 900 نفر به طور مستقیم و حدود 1200 نفر نیز از طریق آزمون دارای مهارت لازم شده اند.
وی با اشاره به اینکه رقابت در بازار کار در برخی از رشته های فنی و حرفه ای بخصوص صنایع دستی و تابلو فرش بالاست گفت: مهارت آموزان بایستی در این زمینه کیفیت کار خود را بالا برده تا بتوانند از این طریق درآمد زایی داشته باشند.
پورابراهیمیان تاکید کرد: با توجه به وجود ابزارالات در رشته های جوشکاری و ماشین آلات کشاورزی شهروندان باید از این فرصت استفاده و بهره کافی را برده و با استقبال بیشتر از این کارگاه های آموزشی مهارت لازم را کسب نمایند.
وی یادآور شد: کارگاه آموزشی کامپیوتر یکی از نیازهایی است که در شهرستان به شدت احساس می شود که افراد آموزش دیده این مرکز می توانند در خصوص راه اندازی آن تمهیداتی را بیندیشند.
وی بر ضرورت جایگزینی فرهنگ مهارت آموزی به جای مدرک گرایی تاکید و افزود: نبود فرهنگ کار و فقدان مهارت نیروی کار موجب شده است تا جوانان به دنبال مدرک گرایی باشند.
این مسئول به حرفه هایی که در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خاتم آموزش داده می شوند اشاره و خاطر نشان کرد: آموزش دوره GPS ، انواع مهارتهای مرتبط با کامپیوتر و فن آوری اطلاعات ، قالی بافی تابلویی ، تعمیر ماشین آلات و اداوات کشاورزی ، بافنده پوشاک دو میل و طراحی و دوخت از جمله حرفه هایی هستند که در این مرکز آموزش داده می شوند.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا