فرماندار خاتم توسعه صنایع تبدیلی را در این شهرستان مهم دانست و افزود: توجه به این صنایع می تواند علاوه بر اشتغالزایی در کاهش نرخ بیکاری نیز کمک کننده باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ محمد زاده رحمانی در سومین روز از هفته مهارت در بازدید از مرکز فنی و حرفه ای خاتم گفت: مهارت آموزی باید از سنین پایین شروع شود تا ضمن آشناسازی با آن افراد به تدریج مهارتهای لازم را برای ورود به بازار کار فرا بگیرند.
وی نهادینه شدن این فرهنگ را در جامعه مهم خواند و تاکید کرد: خاتم دارای فرصتهای شغلی زیادی است که میتواند اشتغال زا و درآمد زا باشد اما نیاز دارد تا جوانان و فارغ التحصیلان به خودباوری و اعتماد به نفس برسند و وارد بازار کار در بخش خصوصی وخود اشتغالی بشوند.
بالاترین مقام اجرایی شهرستان اظهار کرد: دولت نیز حمایتهای مادی از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره را به کارآفرینان و تولیدکنندگان خواهد داشت. 
وی وارد شدن در عرصه صنایع تبدیلی مثلا تهیه روغن هسته انگور، و روغن دانه هاي روغني، بسته بندي خشكبار را  درآمدزا و مناسب منطقه نام برد و خاطرنشان کرد: فنی و حرفه ای می تواند نقش کلیدی در توسعه صنایع تبدیلی و اشتغالزایی ایفا می کند. 
در پایان، فرماندار خاتم از کارگاه های آموزشی مرکز فنی و حرفه ای خاتم بازدید کرد.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا