نماینده مردم تفت و میبد مجلس شورای اسلامی در نشستی با حضور فرماندار تفت، مدیرعامل شرکت آبفار استان، بخشداران و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی در محل فرمانداری تفت، به بررسی معضل کمبود آب در مناطق مختلف روستایی شهرستان تفت پرداختند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع رشکوییه" در این نشست با قدردانی از توجه ویژه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به چالش کمبود آب در منطقه گفت: متاسفانه به دلیل خشکسالی‌های پی در پی و کاهش شدید بارندگی در سال آبی جاری، شاهد مشکلات کمبود آب در مناطق روستایی شهرستان هستیم که نیازمند مدیریت و همکاری مردم و مسئولان برای پشت سرگذاشتن آن است.

فرماندار تفت "صرفه‌‌جویی" در مصرف آب را راه‌حلی برای مدیریت بحران آب ارزیابی کرد و افزود: مصرف بهینه آب، باید از سوی آحاد مردم عزیز مدنظر قرار گیرد چرا که کمبود این انرژی با مصرف بهینه آن، تاحدودی قابل مدیریت کردن است.

زارع تقویت شبکه آبرسانی و همچنین تسریع در تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی را خواستار شد و گفت: تامین اعتبار لازم برای تکمیل مجتمع های آبرسانی و تقویت شبکه آبرسانی روستایی، راهکار مهم و قابل توجهی برای حل مشکلات آب در مناطق روستایی است و می‌تواند در تامین مطمئن آب به ویژه در فصل گرما نقش موثری داشته باشد.

وی برنامه‌ریزی دقیق و لازم برای تداوم آبرسانی سیار به مناطق روستایی که از کمبود آب آشامیدنی رنج می‌برند را از سوی بخشداران شهرستان یادآور شد و گفت: توجه خاص به تامین آب آشامیدنی مردم عزیز روستایی به ویژه در فصل گرما، باید در اولویت کاری بخشداران و دستگاههای متولی در این حوزه باشد تا روستاییان عزیز بتوانند با کمترین مخاطره، بحران آب کنونی را پشت سر گذارند. وی همچنین از پیگیری مداوم مسئولان شهرستان برای تامین آب پایدار و مطمئن برای این منطقه خبر داد.

فرماندار تفت با قدردانی از حساسیت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیرعامل شرکت آبفار استان یزد، نتایج این نشست را مثبت و سودمند ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: همه دستگاههای اجرایی جدیت و اهتمام لازم را برای تحقق مصوبات این نشست داشته باشند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به مشکلات کنونی آب در مناطق روستایی شهرستان تفت بر پیگیری این معضل تاکید کرد.

"کمال دهقانی فیروزآبادی" با اشاره به ضرورت تامین اعتبار لازم برای اجرای مجتمع های آبرسانی و طرح‌های آبی در سطح شهرستان، پیگیری این موضوع را در مجلس شورای اسلامی یادآور شد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت توجه به مسئله مدیریت تولید، توزیع و مصرف آب ادامه داد: لازم است دستگاههای متولی با ارائه برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود، نظارت و کنترل جدی و لازم را در خصوص تامین آب مصرفی و موردنیاز مردم داشته باشند تا روستاییان عزیز در این رابطه دچار مشکل نگردند.

وی همچنین با اشاره به ملاقات مجمع نمایندگان استان یزد با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اظهار داشت: در این نشست، پیرامون مسائل و مشکلات آب شهرستان تفت و ضرورت تامین اعتبار لازم برای اجرای طرح‌های آبی، تکمیل پروژه‌ها و مجتمع‌های آبرسانی روستایی و همچنین پیگیری جدی برای تامین آب پایدار و مطمئن برای شرب مردم مباحث خوبی مطرح شد و ایشان قول‌های مساعدی در این رابطه دادند.

مدیرعامل آبفار استان یزد نیز بر همکاری و مشارکت فعالانه این نهاد در تامین آب شرب مناطق روستایی تاکید کرد و برای حل مشکلات کمبود آب شرب روستایی قول مساعد داد.

یادآور می شود نماینده مردم تفت و میبد مجلس شورای اسلامی در بازدید یک روزه خود از شهرستان تفت، در دیدار با روسأی اتحادیه اصناف شهرستان ضمن استماع مسائل و مشکلات آنان برای رفع نیازهای اصناف تفت قول مساعد داد. وی همچنین در دیدار از مجتمع دامداری چم، بر پیگیری مسائل و مشکلات آنان تاکید کرد. دهقانی همچنین با حضور در شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت که امام جمعه و فرماندار نیز حضور داشتند به تبادل نظر پیرامون مسائل فرهنگی شهرستان پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد. 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا