در راستای سیاست های وزارت امور اقتصادی و دارایی طی مراسمی با حضور مدیران و مسئولان، " محمد رضا دهقان " به عنوان ذیحساب جدید اداره کل دادگستری و " عباس مقیمی " به عنوان ذیحساب اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، معاون نظارت مالی این اداره کل در مراسم تودیع و معارفه ذیحساب اداره کل  دادگستری استان یزد  نقش نظارتی ذیحسابان در دستگاههای اجرایی را  مهم ذکر کرد.

" سعید نورایمانی " همکاری و تعامل ذیحسابان استان با مدیران دستگاههای اجرایی را خوب توصیف کرد و این تعامل را گره گشای بسیاری از مشکلات دانست و اظهار داشت: تغییر و جابجایی ذیحسابان  در دستگاهها، گام اساسی برای ایجاد تحول و خلاقیت بیشتر در عرصه نظارت مالی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اجرای نظام حسابداری بر مبنای تعهدی و جایگزینی آن در حسابداری نقدی و دستی را از اولویت های این اداره کل در سالجاری برشمرد  و بر تلاش ذیحسابان برای عملیاتی شدن کامل  تاکید کرد.

وی همچنین از اجرای طرح الکترونیکی شدن سیستم خزانه داری خبر داد و تصریح کرد: این کار سرعت، دقت و  اثر گذاری  نظام مالی را افزایش می دهد.

رئیس کل دادگستری استان یزد هم  در این مراسم گفت: ذیحساب باید با ترسیم امور مالی بر مسیر و مجرای قانون ، مسائل مرتبط با اعتبارات مالی را با شفافیت و سرعت به انجام برساند.

" محمدرضا حبیبی " افزود:  انتظار ما  از ذیحسابان همواره اجرای قانون و حرکت در این  مسیر  است؛ اما می‌توانند در جاهایی که قانون به صورت واضح بیان نشده است با درایت خود گره‌گشای امور مالی دستگاه باشند.

وی ذیحساببان را  مشاور مالی دستگاهها ذکر کرد و گفت: آنها می توانند با ارائه مشاوره به مسئولان و مدیران ، راهکار درست استفاده از منابع مالی و اعتبارات دستگاه ها را ارائه نمایند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا