همزمان با فرارسیدن ششم مردادماه روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای صورت گرفت :افتتاح نمایشگاه مهارت از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد

همزمان با فرارسیدن ششم مردادماه روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای صورت گرفت :افتتاح نمایشگاه مهارت از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد

     به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، همزمان با سالروز "6مرداد"روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای نمایشگاهی از توانمندیها و دستاوردهای مراکز دولتی و آموزشگاههای آزاد اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان با حضور "علی آقا افضلی" سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ،"مصطفی سالاری"فرماندار شهرستان یزد،"دکتر جواد زاده"مدیر کل امور اجتماعی استانداری ، کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و جمعی از مسئولان استانی و مدعوین در محل پارک کوهستان یزد افتتاح گردید .

     بنابراین گزارش افضلی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته مهارت، گسترش آموزش های مهارتی را از اهداف مهم دولت در سیاست‌های کلی برنامه‌ی ششم توسعه بیان کرد.

     وی سرمایه گذاری در راستای توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی را بسیار سودمند خواند و اظهار داشت: کسب آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای توسط جوانان باید مورد توجه دولت و  خانواده ها قرار گیرد.

     سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هدف از برگزاری نمایشگاه را، معرفی مشاغل در زمینه های مختلف عنوان کرد و اذعان داشت: جوانان و دانش آموزان با شرکت در این نمایشگاهها، با شناسایی استعداد های خویش و کسب مهارت و هدایت شغلی به فردی توانمند تبدیل خواهند شد.

     افضلی در ادامه با اعلام این مطلب که نمایشگاه توانمندیها و دستاوردهای کارآموزان هر ساله در هفته ی مهارت و روز کارآفرینی و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای برگزار می شود، گفت:  فراگیری آموزش‌های مهارتی زمینه ‌ساز خروج جوانان و متقاضیان اشتغال از بن بست بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار می باشد.

     وی با تأکید بر توسعه آموزش های مهارتی در راستای گسترش اشتغال در استان، تصریح کرد: رشته هایی از قبیل: مکانیک خودرو،هیدرولیک و پنوماتیک، عکاسی،تاسیسات،plc،فناوری اطلاعات، طراحی و دوخت، صنایع غذایی، صنایع چوب، ، صنایع دستی و هنر، مراقبت و زیبایی و ... از رشته های ارائه شده در این نمایشگاه می باشد.

     وی در ادامه مطلب اضافه کرد:در این نمایشگاه غرفه ای با عنوان آموزش ،مشاوره و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای به منظور ارائه مشاوره جهت بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است .

     بنابراین گزارش اداره کل زندانهای استان یزد نیز با تعامل و همکاری خوبی در راستای مهارت آموزی و توانمند سازی زندانیان و با دستاوردهای کارآموزی در رشته های صنایع چوب ،معرق کاری با مس ،قلم زنی روی مس و ... در این نمایشگاه مشارکت فعال دارد .

     سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه در 22 غرفه ، اذعان کرد: نمایشگاه توانمندیها و دستاوردهای مراکز دولتی و آموزشگاههای آزاد اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان به مدت سه روز از ششم مرداد ماه در پارک کوهستان از ساعت 20 الی 24دایر می باشد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا