استاندار یزد بعدازظهر پنج‌شنبه هفتم مرداد ماه با مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در دفتر مرکزی این خبرگزاری در تهران دیدار و از بخش‌های مختلف خبرگزاری ایرنا بازدید کرد.

به گزارش  خبرگزاری ایرنا، «سیدمحمد میرمحمدی» در این دیدار شفافیت و افزایش مراقبت در امور مختلف را از نتایج مثبت توسعه رسانه‌ها و از بین رفتن برخی مرزها و محدودیت های اطلاع رسانی دانست.
استاندار یزد تعمیق تولیدات و تحلیل‌ها را از ضرورت‌های فعالیت‌های رسانه‌ای بیان کرد و افزود: در دهه‌های گذشته همه امور از ناحیۀ حاکمیت و دولت به بسترهای اجتماعی انتقال می‌یافت و ارتباطات عمدتأ یک‌سویه بود اما در سال‌های اخیر بسیاری از امور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از بدنۀ اجتماعی و مردم به سایر بخش‌ها تسری یافته و حتی دولت‌ها را تحت تأثیر قرار می دهد.
وی با تاکید بر استفاده از افراد متخصص در فعالیت‌های رسانه‌ای گفت: تولیدات رسانه‌ها زمانی می‌توانند اثرگذار باشند که در ارتباط با مسائل روز، متناسب با ذائقه همه مخاطبان و توسط افراد با تخصص بالا تولید شوند.
میرمحمدی تصریح کرد: تولیدات نازل برخی از رسانه‌های داخلی مخاطبان را به سوی استفاده از رسانه‌های بیگانه سوق می‌دهد، بنابراین رسانه‌های داخلی باید به این مهم توجه داشته باشند و اصول حرفه‌ای را در فرآیند اطلاع رسانی مورد توجه قراردهند.
وی ادامه داد: هم‌اکنون جای تحلیل‌های قوی در برخی رسانه‌های کشور خالی است و بعضأ تحلیل‌های سطحی رسانه به جای آگاه کردن مخاطبان آنان را با سردرگمی مواجه می کند.
استاندار یزد رویکرد خبرگزاری ایرنا در دولت تدبیر و امید را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در تولیدات خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران گسترش دید و تعمیق تحلیل‌ها محسوس است.
مدیر سازمان عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار بیان کرد: بخش قابل توجهی از تولیدات رسانه‌ای کشور را انتشار نظرات افراد مختلف تشکیل می‌دهد و این نقیصه باعث شده است در بخش قابل توجهی از رسانه‌های کشور تولید نظر جایگزین تولید خبر شود.
«محمد خدّادی» افزود: در فرآیند اطلاع رسانی در جوامع توسعه یافته، مبادله اطلاعات وجه غالب فعالیت رسانه‌ها را تشکیل می‌دهد که در چنین فضایی، مخاطب تنها مشتری تولیدات رسانه‌ای نیست بلکه با دریافت اطلاعات مستند، مشارکت کننده قلمداد می‌شود.
وی یادآورشد: در سال‌های اخیر شاهد تحولات گسترده و اثرگذاری در حوزه رسانه‌ها هستیم و جریان رسانه در یک مدل ناشناخته، فراگیر و کمتر قابل پیش بینی بر همه ارکان جوامع تحمیل شده است.
خدّادی ادامه داد: جریان اطلاع رسانی در گذشته، انحصاری و محدود به چند رسانه خاص بود اما امروز همه شهروندان به نوعی درگیر پدیده ارتباطات و رسانه‌ها شده‌اند.
گفتنی است در این دیدار که «کاظم شاملو» رئیس خبرگزاری ایرنا مرکز یزد نیز حضور داشت، توسعۀ همکاری‌ها بین خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در استان یزد و استانداری مورد تبادل‌نظر قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا